Volvo Trucks introduce camioane electrice concept grele pentru operațiuni de construcții și transport regional
Related Articles
Recent, Volvo Trucks a început vânzările de camioane electrice pentru transport urban, și consideră că electrificarea poate deveni o alternativă competitivă și pentru camioanele mai grele. Pentru a explora și demonstra aceste posibilități, Volvo Trucks a dezvoltat camioane electrice pentru lucrări de construcții și distribuție regională.
„Pe termen lung vedem un mare potențial pentru camioanele electrice grele pentru transport regional și construcții. Cu camioanele noastre concept ne propunem să explorăm și să demonstrăm diferite soluții pentru viitor, evaluând totodată nivelul de interes pe piață și în societate. Pentru a crește cererea de camioane electrificate, trebuie extinsă rapid infrastructura de încărcare, și totodată create stimulente financiare mai puternice pentru transportatorii care acționează ca pionieri, alegând vehicule noi cu o amprentă de mediu și climă mai mică”, afirmă Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
Camioanele electrice heavy-duty pot contribui la îmbunătățirea mediului de lucru pentru șoferi și pentru muncitorii din construcții prin nivelul scăzut de zgomot și emisiile zero (de evacuare), în timpul funcționării. Lipsa emisiilor va avea un efect semnificativ și pozitiv asupra calității aerului din orașele cu multe proiecte de construcție în derulare. Datorită lipsei perturbațiilor cauzate de zgomot, aceste camioane pot efectua operațiuni de transport mai multe ore pe zi, ceea ce deschide noi posibilități de eficientizare a operațiunilor, ca de exemplu în proiecte de construcții mari și în transporturi urbane și periurbane.
„În Europa, există un număr enorm de camioane utilizate pentru transportul regional de mărfuri, cu un kilometraj mediu anual de 80.000 km. Aceasta înseamnă că utilizarea mai mare a vehiculelor electrice pentru distribuție regională ar avea ca rezultat câștiguri semnificative la nivel climatic, cu condiția ca energia electrică să nu implice consumul de resurse fosile”, spune Lars Mårtensson, Director de Mediu și Inovare, Volvo Trucks.
Planul Volvo Trucks pentru camioanele electrice grele pentru construcții și distribuție regională este să selecteze clienți din Europa care să opereze un număr mic de vehicule electrice viitoare. Comercializarea la o scară mai mare este amânată pentru o dată ulterioară.
„Viteza implementării electrificării va depinde de o serie de factori. Pe de o parte, este necesară o extindere a infrastructurii de încărcare, iar pe de altă parte, este nevoie să ne asigurăm că rețelele regionale de energie pot asigura o capacitate de transfer suficientă pe termen lung. Stimulentele financiare sunt necesare pentru a determina mai mulți transportatori să investească în vehicule electrice. Beneficiarii transportului pot contribui, de asemenea, oferind contracte mai lungi și fiind mai dispuși să plătească pentru un transport durabil. Mulți operatori de transport au marje de profit foarte strânse, astfel că fiecare nouă investiție trebuie să fie profitabilă”, a explicat Mårtensson.
În paralel cu electrificarea tot mai extinsă a sectorului transporturilor, îmbunătățirea eficienței motoarelor cu ardere internă va continua să joace un rol esențial pentru transportul pe distanțe lungi, în anii următori. „Motoarele actuale de pe camioane sunt convertoare eficiente de energie, care pot funcționa cu motorină sau diferiți combustibili regenerabili, precum biogazul lichefiat sau HVO, iar tehnologia încă are potențial de dezvoltare ulterioară”, a mai afirmat Mårtensson.