Volvo L200H High-Lift extinde abilitățile de manipulare a buștenilor
Story Highlights
- Volvo CE
- Volvo L200H High-Lift
- incarcator frontal pentru busteni
- Volvo L180H High-Lift
- Volvo wheel loader
- log handling
- forestry
- tehnologia Load Assist
Related Articles
Volvo CE a revizuit încărcătorul frontal pentru bușteni L180H High-Lift și l-a transformat în noul L200H High-Lift – cu o capacitate de ridicare crescută cu 27% și graifere de capacitate mai mare.
În 1974, Volvo inventa primul încărcător frontal high-lift, iar de atunci acest utilaj este foarte comun în industria forestiera, în depozitele de cherestea din întreaga lume. Acum, L200H High-Lift este cea mai recentă evoluție din ultima jumătate de secol și are ca bază liderul de piață L180H High-Lift, pe care îl înlocuiește.
Îmbunătățirea principală include capacitatea de a fi echipat cu graifere cu până la 13% mai mari – posibilă datorită creșterii cu 27% a capacității de ridicare. Acest lucru, combinat cu un șasiu mai puternic, înseamnă că L200H High-Lift poate manipula mai mulți metri cubi de cherestea pe oră, crescând productivitatea și reducând costurile de operare.
La noua unitate de încărcare au fost consolidate sistemul de braț de ridicare, traversa și unitate de pivotare. Astfel, capacitatea maximă de ridicare crește de la 8,8 t (la modelul anterior L180H High-Lift) la 11,42 t. De asemenea, dimensiunile graiferului au fost crescute –de la 3,8 m² (la modelul anterior) până la 4,3 m² pe modelul L200H High-Lift.
Graiferul vine într-o gamă de dimensiuni și forme pentru a se potrivi cerințelor șantierului. Iar acestea nu sunt graifere obișnuite – ci echipamente solide, proiectate de Volvo, ce însumează o jumătate de secol de knowhow. Pentru a permite această capacitate suplimentară și pentru a asigura stabilitatea încărcătorului, anvelopele L4 mai mari de tip 875, cu profil redus, sunt în echiparea standard.
Având capacitatea de a stivui bușteni până la o înălțime de aproape 7 m – cu 60% mai mare decât un încărcător frontal convențional –, designul brațului Volvo High-Lift profită la maximum de capacitatea de depozitare a lemnului. Însă brațul cu graifer nu este doar înalt, ci și agil – rotorul permițând pivotarea graiferului la 360° și abilitatea de a se înclina. L200H High-Lift facilitează accesul la orice buștean de pe stivă. Noul rotor mai puternic nu necesită întreținere și are un sistem integrat de amortizare care îmbunătățește stabilitatea.
Transmisie ce reduce presiunea
L200H High-Lift se deplasează cu viteză pe teren accidentat, lucrează lejer în teren denivelat și exercită o presiune minimă la nivelul suprafețelor pavate. O face datorită celor patru anvelope late de dimensiuni egale și direcției articulate. Rezultatul este reducerea costurilor de pregătire și întreținere a șantierului.
Capacitatea de oprire trebuie să fie de primă clasă în depozitele de cherestea, unde utilizarea intensă a frânelor este norma. Pentru a opri acumularea căldurii, L200H High-Lift are un sistem extern de răcire a uleiului punții, care reduce temperatura punților, ceea ce extinde durata de viață a acestora și a frânelor. În plus, include și un filtru de ulei care menține uleiul punții curat pentru mai mult timp, mărind intervalul de înlocuire la 4.000 de ore (sau 18 luni).
Schimbarea vitezelor a fost optimizată pentru a se adapta noilor sarcini de lucru crescute, rezultând o accelerare rapidă și o operare fină. Tehnologiile dovedite, precum OptiShift, care integrează funcția Reverse-By-Braking și convertorul de cuplu cu blocare, cresc eficiența consumului de combustibil.
Tehnologie, acolo unde contează mai mult
L200H High-Lift este prima versiune de încărcător frontal high lift care este compatibilă cu tehnologia Load Assist (suita de aplicații accesată de pe display-ul Volvo Co-Pilot din cabină, concepută pentru a crește productivitatea și rentabilitatea operațiunilor).
Aplicația On-Board Weighing oferă informații în timp real despre sarcina utilă din greaifer, pentru a elimina sub/supraîncărcarea camionului, recântărirea și timpii de așteptare. Iar aplicația Operator Coaching Advanced îi permite operatorului să folosească încărcătorul la potențialul său. Oferă informații și îndrumări în timp real, ajutându-l să se asigure că lucrează într-un mod care oferă o productivitate optimă și o eficiență a consumului de combustibil, precum și o uzură redusă a utilajului. Tot parte a ofertei Load Assist este și sistemul de monitorizare a presiunii în anvelope, care permite verificarea presiunii și temperaturii anvelopelor umflate cu aer și hidro-umflate.
Pentru a reduce oboseala operatorului și a îmbunătăți productivitatea, sistemul opțional Comfort Drive Control oferă operatorilor posibilitatea de a conduce utilajul folosind un joystick în loc de volan – deosebit de eficient în descărcarea rapidă a camioanelor.
Iar pentru ca operatorul să știe permanent mediul din jurul utilajului, o nouă cameră video opțională oferă vizibilitate în partea din față a utilajului și chiar în partea de sus a stivei de bușteni, afișând imaginile pe monitorul dedicat din cabină.
Disponibilitate extinsă și service simplificat
Durata lungă de exploatare, cerințele reduse de întreținere, accesul direct la punctele de service și o gamă de servicii complementare contribuie la menținerea la maximum a costurilor de întreținere și a timpului de disponibilitate. La fel ca predecesorul său, L200H High-Lift este ușor de servisat – cabina Volvo poate fi înclinată fie la 30°, fie la 70°. Iar capota motorului e acționată electronic, simplificând accesul pentru întreținere.
Inspectarea și curățarea compartimentului motor este acum și mai ușoară, datorită balustradelor suplimentare de pe ambele părți ale utilajului. Iar capota nu va trebui deschisă atât de des, datorită intervalelor de service ale motorului de 1.000 de ore. Conectorii rapizi de scurgere/umplere fac rapidă și ușoară înlocuirea uleiului hidraulic, a uleiului de transmisie, a uleiului de motor și a uleiului punții față, evitând scurgerile și contaminarea mediului.