Premieră mondială la Bauma: Deutz aduce în gama sa de produse motoare pe gaz
Related Articles
La München, Deutz îşi va prezenta cele mai noi produse din portofoliu. Pe lângă motoarele actuale Stage V ready, producatoul din Kӧln va veni cu noul motor diesel şi pe GPL, TCD 2.2, precum şi cu noua versiune pe gaz a binecunoscutului TCD 2.9.
TCD 2.2 extinde oferta în gama de puteri mici
Noul TCD 2.2 va fi expus în premieră. Acest motor de 2,2 litri, o variantă în 3 cilindri a modelului de succes TCD 2.9 (în 4 cilindri), va extinde oferta producătorului în gama mică de puteri. Astfel, TCD 2.2, cu o putere până în 55 kW, va fi potrivit pentru aplicaţii în manipularea materialelor şi pentru utilaje compacte pentru construcţii. Însă ceea ce este deosebit la acest motor este faptul că va fi disponibil în două versiuni, atât diesel, cât şi pe gaz (GPL). Varianta pe GPL „scoate” până la 42 kW şi este o veritabilă premieră în gama diesel Deutz. TCD 2.2 va intra în producţia de serie în 2019, odată cu aplicarea standardului Stage V.
Versiunile inovative pe gaz oferă clienţilor flexibilitate
Deutz va prezenta şi o variantă GPL a motorului de succes TCD 2.9. Acesta are o putere de până în 55 kW, precum şi dimensiuni şi configuraţie similare cu ale echivalentului sau diesel. Noile variante pe gaz – denumite G 2.2 şi G 2.9 – marchează intrarea constructorului german într-o arie de business cu un potenţial semnificativ, motoarele pe GPL având numeroase avantaje. De pildă, acestea sunt potrivite pentru uzul în spaţii închise, deoarece GPL-ul produce mai puţine emisii decât motorina. De asemenea, ele sunt compatibile cu standardul de emisii Stage V, fără a presupune existenţa costisitorului sistem de post-tratare, oferind clienţilor flexibilitate în plus.
Totuşi, motoarele pe gaz nu sunt un teritoriu necunoscut pentru Deutz; de fapt, ele marchează o întoarcere la originile companiei. Gazul a reprezentat începutul pentru primul motor Deutz din 1867 şi tot el a stat şi la baza primului motor în patru timpi, dezvoltat în 1876 de către fondatorul Deutz, Nicolaus August Otto.
Motoarele TCD sunt deja „Stage V ready”
Familia TCD Stage V ready cuprinde modelele TCD 2.9, 3.6 şi 4.1 în patru cilindri şi TCD 6.1 şi 7.8 în şase cilindri. Dintre acestea, cel mai bine vândut este TCD 3.6. Motoarele cu capacităţi de 4 litri şi peste sunt dotate standard cu următoarele tehnologii de post-tratare: catalizator de oxidare diesel (DOC), filtru diesel de particule (DPF) şi sistem de reducere catalitică selectivă (SCR). DPF, care în prezent este disponibil opţional pe modelele mai mici de 2.9 şi 3.6 litri, va deveni obligatoriu odată cu aplicarea normei Stage V.