Premieră mondială Hyundai la SaMoTer: noul încărcător frontal HL975
Related Articles
Hyundai şi-a prezentat în premieră mondială noul încărcător frontal HL975 la SaMoTer, în februarie. Noul membru din familia Hyundai include cea mai bună tehnologie a constructorului sud-coreean în materie de încărcătoare frontale pe roţi.
Robustul HL975 a fost fabricat după standardele ridicate Hyundai și proiectat în urma cercetării amănunțite în rândul operatorilor, cărora li s-a cerut să spună ce așteaptă de la următoarea generație de încărcătoare frontale. Rezultatul este un nou utilaj robust, performant, cu o putere remarcabilă.
Noul HL975 are o masă operaţională de 26,500 kg, fiind acţionat de cel mai recent motor Cummins QSG12 Stage IV, cu o putere maximă de 250kW la 2100 rpm (247kW putere netă). Dirijarea foarte eficientă a aerului și combustia avansată permit motorului QSG12 să se întoarcă la simplitatea unui motor turbo supraalimentat cu supapă de refulare(wastegate), fără a necesita sistem EGR răcit. În combinație cu un DPF, sunt atinse nivelurile de emisie impuse de Stage IV.
Valoarea reală a lui HL975 constă în puterea sa. Structura are un design de înaltă rezistență datorită căreia utilajul poate efectua lucrări de mare încărcare. Rezistenta cadrelor și a atașamentelor a fost îmbunătățita de 1,5 ori, comparativ cu generația anterioară 9-. În plus față de eficiența mai mare de combustibil, noua serie HL (care include modelele HL955, HL960 şi HL980) are multe alte caracteristici prietenoase cu mediul. Oprirea automată a motorului previne consumul inutil de carburant și emisiile. Seria HL oprește motorul atunci când intră în regim de relanti (idling). Operatorii pot selecta modul de funcționare și durata de „mers în gol”, în funcție de mediul de lucru. Transmisia opțională cu cinci trepte cu ambreiaj de blocare ajută, de asemenea, consumul de combustibil, în funcție de condițiile de lucru.
Indicatorul ECO îşi schimbă culoarea în funcţie de cuplul motorului și de nivelul de eficiență al combustibilului. În plus, monitorizează consumul de combustibil, cum ar fi rata medie și cantitatea totală de combustibil consumată, care sunt afișate pe monitor. Totodată, când operatorul apasa pedala de acceleraţie, pedala ECO (ce vine în dotarea standard) poate distinge între operarea economică şi cea cu putere. Seria HL dispune şi de funcţia “travel speed limit control” prin care operatorul poate limita viteza de deplasare în intervalul 20 – 40 km/h.
Prin selectarea modului H, ICCO (Intelligent Clutch Cut-off) va fi activat pentru minimizarea pierderilor de putere pe convertizorul de cuplu. ICCO limitează generarea de căldură care îmbunătățește eficiența totală de combustibil.
O nouă cabină, confort mai mare
Silenţioasă, sigură şi confortabilă, noua cabină ROPS/FOPS este cu 10% mai mare, oferind un spaţiu de lucru ergonomic. Este complet izolată fonic, utilizând o tehnologie de izolare de ultimă generaţie, atunci când încărcătorul lucrează în medii zgomotoase (cariere sau depozite de deşeuri). Noul sistem de aer condiţionat maximizează performanţele de încălzire/răcire prin optimizarea fluxului de aer în cabină. De asemenea, levierul de control integrat electro-hidraulic permite operarea atașamentelor cu ușurință, ceea ce însemană o productivitate mai mare și oboseală redusă pentru operator.
HL975 este optimizat pentru a permite operatorilor să acceseze date ale utilajului în timp rapid. Această caracteristică este importantă atunci când se lucrează în medii dificile, pentru a îmbunătăți productivitatea. Monitorul inteligent de 7 inch este similar unui display de smartphone şi e mai mare decât la modelele anterioare. Sistemul audio, care include un radio, are funcţie Bluetooth hands free integrată şi un microfon încorporat ce-i permit operatorului să sune (apeleze) în siguranţă din interiorul cabinei. De asemenea, sistemul „Infotainment” permite operatorului să beneficieze de sistemul Miracast, ce funcționează prin intermediul reţelei WiFi a telefonului operatorului și permite folosirea caracteristicilor telefonului pe ecranul mare (navigare pe web, vizionare clipuri video, ascultare muzică).
Comenzi electrohidraulice (EH)
Noul HL975 are ca dotare standard joystick-uri de control pentru braţ, cupă şi pentru al treilea circuit hidraulic. Toate modelele din seria HL pot fi echipate cu joystick de direcţie ca opţiune.
Soft end stop
Monitorul touchscreen și comenzile EH permit câteva noi funcţii precum „Soft End Stop” (este eliminat şocul ataşamentului prin reducerea vitezei acestuia în apropierea cursei maxime), prioritatea cupei și modul de limitare a cursei braţului cu cupă, care pot fi controlate prin intermediul touchscreen-ului. Această funcţie poate fi dezactivată de pe monitor.
Sistem de cântărire încorporat
Toate modelele Hyundai din seria HL900 includ sistemul patentat de cântărire la bord ca echipament standard. Cu o precizie de +/- 1%, sistemul dispune de setări automate și manuale pentru monitorizarea sarcinilor individuale și cumulative din cupă. Măsurătorile sistemului sunt afișate pe ecranul multifuncțional din cabină.
Factor de umplere a cupei îmbunătăţit
Designul îmbunătăţit al cupelor Hyundai prezintă o deschidere mai largă, plăci laterale curbate şi protecţie superioară pentru minimizarea pierderilor de material. Durabilitatea a fost crescută prin utilizarea de materiale din oţel foarte rezistent la uzură în puntele cheie.
Noul încărcător este disponibil şi în versiunea XT (înălţime mai mare de descărcare).
Specificaţii tehnice HL975
Masa operaţională 26.500 kg
Motor: Cummins QSG12
Putere motor: 250 kW/335 hp (2,100 rpm)
Capacitate cupă: 4.8 m3
Înălţime de descărcare: 3120 mm