Caterpillar anunță două noi camioane rigide de ultra-clasă
Related Articles
Caterpillar continuă să-și extindă oferta de camioane miniere cu șasiu rigid, oferind companiilor din domeniu flexibilitatea de a alege ceea ce e mai potrivit propriilor nevoi și preferințe. După prezentarea cu succes a camionului Cat 794 AC de 291 de tone, la MINExpo 2016, și în urma investiților continue în dezvoltarea transmisiei mecanice a camionului 797F de 363 de tone, Caterpillar lansează acum modelele Cat 798 AC și Cat 796 AC.
Noul camion Cat 798 AC cu transmisie electrică are o sarcină utilă de 372 t și se va alătura flotei de peste 1.000 de camioane Cat 797 cu transmisie mecanică din clasa de peste 360 de tone. La rândul său, noul Cat 796 AC cu transmisie electrică și o sarcină utilă de 326 t va fi disponibil pentru toate regiunile. Modelul Cat 795F AC, din aceeași clasă de dimensiuni, va continua să fie oferit în regiunile mai puțin reglementate la nivelul emisiilor de noxe ale motoarelor. Ambele mașini vor fi disponibile începând cu al doilea trimestru al anului 2019.
Designul noilor camioane se axează pe oferirea celor mai bune sarcini utile, fiabilitate ridicată și simplitatea întreținerii. Aceste atribute au la bază structura și designul șasiului, testat de-a lungul a 18 milioane de ore de operare a camioanelor, folosit acum de modelul Cat 794 AC.
Transmisia electrică (AC) a fiecăruia dintre cele două noi camioane își datorează eficiența celor aproximativ 5 milioane de ore de operare pe modelele Cat 795 AC și Cat 794 AC. Transmisia Cat AC este dezvoltată și fabricată de către Caterpillar – singura sursă a întregului lanț cinematic.
Motorul diesel Cat C175-16 propulsează ambele camioane. Cu peste 21 de milioane de ore de funcționare pe utilaje mobile și generatoare de energie, fiabilul motor poate fi configurat pentru a respecta normele de emisii US EPA Tier 4 și dezvoltă, la alegere, o putere de 2600 kW (3 500 hp) sau de 2312 kW (3 100 hp) pentru a satisface cerințele din sectorul minier. Iar pentru a se adapta și mai bine acestui domeniu, modificările simple de software pot regla puterea motorului pentru a ajuta la atingerea țintelor de producție sau pentru a rula fără probleme în flotele mixte.
Productivitate ridicată și costuri scăzute per tona transportată
Camioanele rigide Cat 796 AC și Cat 798 AC sunt construite pentru eficientizarea producției. Ambele modele sunt astfel proiectate încât mașina neîncărcată să aibă o masă totală minimă, în configurația de teren. Designul îi permite modelului 798 AC să aibă o sarcină utilă de vârf de 372 t și să transporte mai mult material pe fiecare ciclu, fiind echipat cu anvelope 59/80R63.
Noile camioane au frâne cu disc răcite în baie de ulei pe toate roțile, precum și sistem de retarder dinamic, pentru o manevrare stabilă și oprirea sigură a mașinii. Capacitatea superioară a retarderului, frânarea mixtă și sistemul de control al tracțiunii Cat (Cat Traction Control System) ajută la creșterea productivității, sporind totodată siguranța.
Transmisia Cat AC este un sistem de înaltă tensiune (2600 volți) care operează la un flux de curent mai mic decât cel al modelelor competitorilor. Ansamblul total și designul camionului Cat împreună cu transmisia au ca rezultat o eficiență mai mare, o generare mai redusă de căldură, părți componente mai mici și mai ușoare și o durată de viață mai lungă a componentelor.
Suprastructura (bena) de înaltă eficiență (High Efficiency – HE) a camionului Cat este dimensionată și configurată pentru a satisface nevoile specifice sectorului minier, dictate de fragmentare, abraziune, coeziune și de utilajul care realizează încărcarea. Podeaua curbată, frontul și apărătoarea cabinei consolidează întreaga suprastructură, care este parte integrantă a camionului. Bena este dimensionată pentru a satisface cerințele sarcinii utile, fără a compromite echilibrul, frânarea sau controlul vehiculului.
Accesul liber la motor și platformele de service facilitează lucrările de întreținere. Designul modular permite demontarea și instalarea ușoară a componentelor. Motorul termic, alternatorul, motoarele electrice, convertorul, grila radială și transmisiile finale pot fi îndepărtate independent. Generatorul AC (de tracțiune) și platformele opționale ale convertorului permit inspecatarea mai ușoară, diagnosticarea și schimburile de componente. Rezultatul este un timp mai redus de service și o disponibilitate crescută a mașinii.