Premieră Link-Belt la Bauma 2019: noua macara pentru teren accidentat de 110 t
Related Articles
Deși Bauma și-a închis porțile, ecourile celei mai mari expoziții din lume dedicată utilajelor de constructii vor continua, cel puțin până la următorul eveniment major din industrie. În aprilie, la München, Link-Belt Cranes a prezentat în premieră macaraua pentru teren accidentat 120|RT de 110 tone capacitate.
Modelul 120|RT asigură o acoperire remarcabilă, cu un braț din șase secțiuni (de la 11,6 la 50 m), construit în funcție de profilul de braț și toleranțele specifice mărcii Link-Belt, în Lexington, Kentucky, SUA. Un braț prelungitor din două piese, înclinabil (offset), între 10,7-17,7 m lungime, oferă o rază mai mare și flexibilitate, putând fi setat manual la 0, 15, 30 și 45 de grade. Două extensii zăbrelite de inserție a câte 4,9 m asigură o înălțime maximă la vârf de 79,8 m.
Transmisia cu șase trepte este ajutată de un motor Cummins QSB 6.7L Stage V/Tier IV de 232 hp (173 kW), însă este disponibil și un motor diesel Cummins QSB 6.7L Tier III de 240 hp (179 kW). Accesul este foarte ușor la punctele electrice centralizate, la filtre și la punctele de verificare a fluidelor. Un sistem electric de 24 volți face mai rapidă și mai ușoară diagnoza mașinii. Circuitul mașinii este un sistem CAN bus (Controller Area Network). În total, pe mașină sunt amplasate cinci module care permit funcțiilor macaralei să continue să lucreze în situația în care alte module sunt diagnosticate sau servisate.
V-CALC
Sistemul V-CALC (Variable Confined Area Lifting Capacities) oferit de Link-Belt dispune de 81 de configurații diferite ale stabilizatorilor, cu diagrame la 360 de grade afișate în timp real. V-CALC s-a remarcat în construcții și aplicații de infrastructură pe modelul 75|RT. Odată extinse calajele, sistemul Pulse 2.0 afișează capacitatea disponibilă a macaralei. Sistemul previzualizează apoi capacitățile în timp real ale operatorului, având în vedere configurația curentă a macaralei la următoarele cinci raze pentru un unghi de braț stabilit. La selectare, Link-Belt Pulse 2.0 oferă o vizualizare ”live” a zonei de lucru în cadrane color. Dacă diagrama depășește capacitatea la un unghi de rotire dat, sistemul oprește mișcarea și va iniția o recalculare cu cinci grade înainte – permițând macaralei să se oprească lin.
Cabina
Introdusă pe modelul 75|RT în 2017, noul design de cabină Link-Belt pentru macaralele de teren accidentat a fost bine primit în ceea ce privește vizibilitatea, confortul operatorului și designul intuitiv. Toate componentele electrice care intră în cabină sunt direcționate pentru o asamblare de tipul „plug and play”. Specificațiile cabinei includ:
– Înclinare la 20 grade
– Scaun ergonomic cu joystick cu comenzi electronice
– Sistem HVAC (încălzire, ventilare, AC)
– Ștergătoare cu temporizator
– Port-uri USB și prize de 12V
– Ușă glisabilă lateral
Link-Belt Pulse 2.0
Având la bază feedback-ul operatorilor/clienților, sistemul Link-Belt Pulse 2.0 oferă o interfață simplă, cu un display mare de 10 inch (25,4 cm), cu funcții personalizabile. Link-Belt Pulse 2.0 poate fi actualizat și deservit de la distanță. Activat prin Wi-Fi, sistemul utilizează numărul de serie al unității pentru a determina dacă sunt disponibile actualizări, ce pot fi descărcate/instalate.
Macaraua 120|RT are în dotare toate elementele necesare pentru a-și face treaba:
• Două girofare spate
• Lumini de lucru LED
• Lumini pe calaje
• Platforme de acces cu balustrade
• Funcție de oprire automată
• Sistem telematic ce oferă date în timp real, pentru o mai bună programare a intervalelor de mentenanță
Pachetul ”camera vision” oferit de Link-Belt pe modelul 120|RT îmbunătățește monitorizarea condițiilor de șantier și include o cameră de rezervă, precum și camere pentru troliuri și pe partea dreaptă a mașinii.