O nouă eră pentru camioanele articulate Terex. Era Rokbak

MEq
By MEq octombrie 12, 2021 20:22

O nouă eră pentru camioanele articulate Terex. Era Rokbak

Așa cum am anunțat la începutul lui septembrie, producătorul specializat în camioane articulate, Terex Trucks, se numește de acum înainte Rokbak. Noul brand îsi propune să reflecte un viitor interesant și etapele de progres prin care producătorul scoțian a trecut în ultimii ani. Cu un design robust, construit pentru a rezista, Rokbak va continua să ofere pe piață două modele de camioane articulate – RA30 și RA40 – de 28 t, respectiv 38 t capacitate. | M. Equipment

La evenimentul de lansare, s-a spus că numele Rokbak este o trimitere directă către fiabilitate, iar aceste camioane articulate sunt concepute pentru a lucra în cele mai dificile șantiere și exploatări (proiecte de construcții comerciale, cariere și mine sau dezvoltări de infrastructură). Datorită unei transmisii perfect echilibrată, modelele RA30 și RA40 oferă performanțe excelente de transport în toate condițiile, de la terenuri noroioase până la pante alunecoase, de la medii aride până la condiții sub zero grade.

RA40 | Este modelul mai mare dintre cele două camioane, ceea ce îl face o alegere populară în proiectele de anvergura. Propulsat de un motor Scania D13, ce dezvolta o putere brută de 331 kW (444 hp), un cuplu maxim de 2.225 Nm, camionul cu o sarcină utilă de 38 de tone are un eficient raport putere/greutate, asigurând transportul rapid al materialelor grele în toate tipurile de teren.

RA30 | Mai mic, dar la fel de robust, Rokbak RA30 oferă aceleași niveluri de performanță ridicate ca fratele sau. Acest camion de 28 de tone are o benă cu o capacitate de 17,5 m3 și este pus în mișcare de un motor Scania DC9 care dezvoltă o putere brută de 276 kW (370 hp) și un cuplu maxim de 1880 Nm.

Putere / emisii reduse | Ambele camioane articulate Rokbak îmbină ideal puterea și performanța cu motoarele conforme cu ultimele standarde europene de emisii, Stage V. Motoarele lucrează perfect cu transmisia automată adaptivă pentru a asigura o economie excelentă a consumului de combustibil.

Uptime maxim | RA40 și RA30 sunt conectate la sistemul telematic Haul Track, oferind vizibilitate și control complete asupra lor. Aceasta înseamnă acces GPS și date de urmărire a locației, împreună cu o serie de rapoarte zilnice de performanță ce pot fi downloadate, pentru informații detaliate despre orele de funcționare ale mașinii, turația motorului, timpul de ralanti, alertele codurilor de eroare și multe altele. Astfel, managerii de flotă sau proprietarii își pot planifica mai eficient intervalele de întreținere, maximizând timpii de funcționare și prelungind ciclurile de exploatare ale componentelor.

Operare | Fiabilitatea presupune un timp cât mai extins în operare, iar camioanele Rokbak asta promit. Ambele modele au moduri eficiente de retarder ale transmisiei, împreună cu o frână de evacuare și frâne multidisc în baie de ulei, complet încapsulate, pentru a menține uzura la minimum. Acest lucru nu numai că reduce costul de operare, ci asigură si un control total, siguranță și stabilitate pentru operatori, indiferent de gradul de înclinație al pantei.

Mentenanța | Punctele de prelevarea a eșantioanelor, accesibile de la nivelul solului, o cabină complet basculabilă și o capotă ridicată electronic fac întreținerea rapidă și ușoară. Intervale de service sunt, de asemenea, extinse la nivelul lor optim. Pentru RA40, aceasta înseamnă până la 4.000 de ore pentru înlocuirea lichidului hidraulic și 6.000 de ore pentru uleiul de transmisie. Acest lucru nu maximizează doar timpul de funcționare și eficiența operațională, ci reduce și impactul asupra mediului.

Moștenire si renume | Rokbak înseamnă moștenire, pentru ca în fabrica din Motherwell, Scoția, se produc camioane de mai bine de opt decenii. Acum, ca parte a Grupului Volvo, Rokbak a împins mai departe nivelurile de calitate, pentru performanțe maxime și un un cost de proprietate rentabil.

• Originile Rokbak merg în urmă până în 1934, când Euclid a creat primul autocamion off-highway din lume cu basculare spate, si anume: Model 1Z. Producția în fabrica din Motherwell a început în 1950, când s-a înfiintat filiala Euclid Marea Britanie. În doar patru ani, Euclid a dezvoltat și construit camionul off-road cu numărul 1000 în Scoția.
• În 1968, divizia „earthmoving” s-a rebranduit în Terex, iar în 1982, inginerii de la fabrica din Motherwell au proiectat, testat și fabricat primul camion articulat Terex: 3204.
• În 1998, compania a lansat bine-cunoscuta gamă TA (camioane articulate), renunțând la istorica culoare verde în favoarea albului. Până în 2011, camioanele Terex au ajuns la a 9-a generație TA, mașinile fiind echipate cu motoare Scania de clasă mondială.
• Fără îndoială, cel mai mare pas înainte pentru linia de produse de camioane off-highway a avut loc în 2014, când compania a fost achiziționată de Volvo Group și a fost formată noua divizie Terex Trucks a Volvo Construction Equipment. Au fost introduse noi motoare Stage V și o transmisie îmbunătățită, precum și sistemul telematic Haul Track. Mai mult, fabrica din Motherwell este acum alimentată în întregime cu energie regenerabilă, iar în viitor vizează reducerea pe cât posibil a emisiilor de CO2.
Rebrandingul Terex Trucks în Rokbak scrie un nou capitol al acestei povești. Sub noul nume, aceeași echipă calificată și pasionată rămâne devotată în a oferi performanță, putere și fiabilitate. Iar noile RA30 și RA40 sunt cele mai productive și mai eficiente camioane articulate pe care această companie le-a făcut vreodată.

MEq
By MEq octombrie 12, 2021 20:22