Mercedes-Benz Trucks a prezentat noul camion eArocs 400 la Bauma 2025

MEq
By MEq iulie 8, 2025 18:39

Mercedes-Benz Trucks a prezentat noul camion eArocs 400 la Bauma 2025

Rezistent, puternic și eficient chiar și în condiții de operare dificile, atât în off-road, cât și pe șosea. Datorită acestor proprietăți, Arocs de la Mercedes-Benz Trucks este unul dintre cei mai importanți jucători în domeniul transporturilor în construcții. Acum, odată cu noul eArocs 400, este disponibilă prima variantă electrică cu baterie a acestui camion Mercedes-Benz. Camionul electric – fără emisii de CO2 și silențios – a avut premiera mondială la Bauma 2025.

Mercedes-Benz Trucks a prezentat noul camion eArocs 400 la Bauma 2025O serie mică de doar 150 de vehicule pe an este planificată în prezent pentru eArocs 400, pentru anumite piețe din EU30. Vehiculul va fi disponibil inițial ca variante de 32 și 41 de tone în configurația de axe 8×4, cu patru ampatamente diferite, și poate fi construit ca betonieră sau basculantă pentru construcții. Astfel, acoperă aplicații esențiale pentru transportul stradal în construcții. Datorită neutralității sale privind emisiile de CO2, eArocs 400 poate accesa zone urbane cu restricții de emisii (reduse sau zero), fiind, de asemenea, ideal în medii sensibile la zgomot (precum zonele rezidențiale, zone cu spitale, școli sau grădinițe), dar și pentru șantierele de construcții cu program de lucru nocturn. Începerea vânzărilor este programată pentru primul trimestru al anului 2026, iar prima livrare, în trimestrul 3 al lui 2026.

„Cu noul eArocs 400, aducem și electrificarea în industria construcțiilor, ceea ce este deosebit de important pentru economia și societatea noastră. După distribuție și transportul pe distanțe lungi, continuăm să extindem gama noastră de produse de camioane electrice cu baterie. Acum, este crucial ca factorii de decizie politică să promoveze dezvoltarea infrastructurii de încărcare și să creeze condițiile-cadru necesare pentru operarea economică a acestor vehicule”, a spus Achim Puchert, CEO Mercedes-Benz Trucks.

Propulsie electrică puternică și autonomie suficientă
Pentru noul eArocs 400, Mercedes-Benz Trucks adoptă componente esențiale de la eActros 600. Pe lângă cutia frontală și priza de putere (PTO), acestea includ și bateriile bazate pe tehnologia celulelor litiu-fier-fosfat (LFP). Aceste baterii se caracterizează în special printr-o durabilitate ridicată și o capacitate utilizabilă deosebit de mare.

Mercedes-Benz Trucks a prezentat noul camion eArocs 400 la Bauma 2025eArocs 400 este cu cel puțin 50% mai eficient din punct de vedere energetic decât un camion diesel comparabil. Are o tensiune a sistemului electric on-board de 800 de volți și două pachete de baterii cu o capacitate instalată a bateriei de 414 kWh, amplasate în turnul de baterii, direct în spatele cabinei șoferului. Autonomia ca betonieră este de până la 200 de kilometri, fără încărcare intermediară. Clienții conduc de obicei într-un singur schimb, parcurg rute zilnice medii mai mici de 100 de kilometri și călătoresc aproape exclusiv pe drumuri asfaltate. Acest lucru face ca e-camionul să fie predestinat pentru această aplicație. În varianta de basculantă pentru construcții, autonomia crește până la 240 de kilometri, fără încărcare intermediară. eArocs 400 poate fi încărcat cu până la 400 kW prin intermediul prizei de încărcare CCS2 standard montată pe ambele părți ale vehiculului. Cele două pachete de baterii au nevoie de aproximativ 45 de minute pentru a se încărca de la 20 la 80%.

Camionul eArocs 400 este echipat cu un motor central puternic, cu o transmisie în 3 trepte și o putere continuă de 380 kW, cu o performanță maximă de 450 kW. În combinație cu această soluție tehnică de propulsie, punțile planetare testate ale modelului Arocs pot fi utilizate pentru a continua să ofere garda la sol și capacitatea off-road necesare pentru utilizarea pe șantierele de construcții. Grupul motopropulsor electric este integrat în vehiculul produs la uzina Mercedes-Benz din Wörth de către Paul Group.

Multimedia Cockpit Interactive 2 cu control vocal
Multimedia Cockpit Interactive 2, instalat pe eArocs 400, se dovedește a fi foarte util, făcând vehiculul mai conectat și mai bun pentru utilizarea zilnică pe șantier. Ecranul instrumentar de 12 inch și ecranul tactil îmbunătățit asigură o operare intuitivă. Numeroase funcții pot fi acum activate în siguranță și rapid prin control vocal. Noul meniu Favorite permite, de asemenea, acces direct la funcții specifice construcțiilor, cum ar fi prizele de putere.

Mercedes-Benz Trucks a prezentat noul camion eArocs 400 la Bauma 2025Sisteme de asistență integrate
O prioritate cheie pentru Mercedes-Benz Trucks, în special în transportul în construcții, este asigurarea siguranței șoferilor – atât pe șantier, cât și pe drum. În acest scop, sistemele de asistență la siguranță instalate pe eArocs 400 (precum Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2 și Front Guard Assist) permit șoferilor să detecteze pericolele în timp util, să frâneze la timp și să mențină o imagine de ansamblu asupra situației din trafic. Aceste sisteme electronice de asistență sunt deosebit de utile în atenuarea riscurilor de neatenție cauzate de oboseală, stres sau distragere a atenției. Sistemele nu numai că respectă standardele Regulamentului general de siguranță (GSR) emis de UE, care sunt în vigoare din 2022 și 2024, dar în unele cazuri le depășesc ca domeniu de aplicare.

Componente robuste și caroserii eficiente
Atât la interior, cât și la exterior, eArocs 400 este adaptat cerințelor zilnice ale aplicațiilor din construcții. Acest lucru este vizibil la nivelul componentelor, precum punțile motoare tandem cu axe hipoide sau planetare, șasiul robust al vehiculului, suspensia din oțel față/spate, bara de protecție din 3 părți cu colțuri din oțel, grilajul metalic anti-pietre pentru faruri, scutul rabatabil și stopurile off-road în suport metalic cu grilaj.

MEq
By MEq iulie 8, 2025 18:39