Mercedes-Benz eActros LongHaul va fi prezentat în octombrie sub denumirea eActros 600
Story Highlights
- Mercedes-Benz Truck
- Daimler Trucks
- eActros 600
- tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fer (LFP)
- camion cu baterii electrice pentru transportul pe distanțe lungi
Related Articles
Autocamionul Mercedes-Benz cu baterii electrice pentru transportul pe distanțe lungi urmează să fie prezentat și produs în serie. Mercedes-Benz Trucks va prezenta, în premieră mondială, pe 10 octombrie 2023, versiunea de serie a modelului anterior eActros LongHaul, cu un nou design și cu noul nume – eActros 600. Denumirea 600 provine de la capacitatea bateriei în kilowați oră – ca în cazul eActros 300/400.
Capacitatea ridicată a bateriei și o nouă punte de acționare electrică deosebit de eficientă, dezvoltată în cadrul companiei, oferă o autonomie de aproximativ 500 km, fără a necesita încărcare intermediară. Datorită consumului redus de energie, e-truck-ul, comercializat sub denumirea de „New eActros 600″, se dorește a fi cel mai economic camion de transport pe distanțe lungi de la Mercedes-Benz Trucks pentru clienți, în comparație cu Actros-ul diesel. Producătorul se așteaptă ca e-truck-ul să accelereze în mod semnificativ transformarea de amploare a transportului rutier de marfă către un sistem de propulsie neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.
De la prima apariție a camionului electric ca prototip conceptual la IAA Transportation 2022, la uzina Mercedes-Benz din Wörth au fost construite alte autovehicule de testare – cu componente centrale provenind de la uzinele Mercedes-Benz din Mannheim, Kassel și Gaggenau. Prototipurile autovehiculului au fost supuse la teste pe timp de iarnă în Finlanda, la începutul anului. În același timp, cele patru uzine se pregătesc intensiv pentru producția de serie a lui eActros 600 și a unor componente importante. Producția în serie a e-camionului este planificată pentru anul 2024.
Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „eActros 600, produs la Wörth, este capabil să înlocuiască majoritatea camioanelor diesel din importantul segment destinat transportului de marfă pe distanțe lungi, deoarece stabilește noi standarde în ceea ce privește rentabilitatea pentru clienții noștri. De asemenea, oferă un potențial uriaș de reducere a emisiilor de CO2. Sunt convins că acest camion va defini noul punct de referință în transportul rutier de marfă.”
Yaris Pürsün, șeful Global Powersystems Operation Daimler Truck: „Odată cu eActros 600, accentul producției la fabricile noastre Mercedes-Benz Powersystems din Mannheim, Kassel și Gaggenau se îndreaptă din ce în ce mai mult către e-mobilitate. Prin urmare, am început să ne pregătim din timp prin înființarea unei rețele de producție și tehnologie a centrelor de competență pentru componente de acționare electrică și suntem deja în plin proces de pregătire pentru producția de serie a noii generații a unităților noastre de propulsie.”
Experiența prototipurilor, încorporată în modelele de serie
eActros 600 va fi produs pe linia de asamblare existentă la uzina de producție din Wörth, în paralel și în mod flexibil alături de autocamioanele echipate cu propulsie diesel. Componentele de acționare electrică vor fi, de asemenea, instalate în această locație. Puntea electronică, bateriile de înaltă tensiune și cutia frontală, un modul tehnologic complex, sunt montate în mai multe etape de producție. Odată ce toate componentele de înaltă tensiune au fost instalate, întregul sistem este pus în funcțiune, iar autocamionul este gata de plecare. În prezent, autovehiculele prototip sunt construite pe linia de asamblare cât mai aproape posibil de producția de serie.
Componente cheie de la uzinele din Mannheim, Gaggenau și Kassel
Uzinele de componente Mannheim, Kassel și Gaggenau joacă, de asemenea, un rol important în electrificarea portofoliului de produse. La fel ca uzina din Wörth, toate cele trei locații se află în prezent în proces de renunțare la tehnologia diesel pentru a deveni centre de competență pentru componente de acționare electrică.
Uzina Mercedes-Benz din Mannheim, cea mai importantă uzină pentru motoare de autovehicule comerciale, se bazează pe experiența de peste 25 de ani a Centrului de competență pentru mobilitate fără emisii (KEM) și se concentrează pe tehnologiile bateriilor și pe sistemele de înaltă tensiune. Ceea ce este cunoscut sub numele de cutie frontală este construit pentru eActros 600 la Mannheim – atât în faza de prototip, cât și în producția de serie ulterioară. Mai multe unități de control, componente de înaltă tensiune, precum și compresorul electric de aer sunt reunite în cutia frontală.
Uzina Mercedes-Benz din Gaggenau, care este specializată în transmisii pentru vehicule comerciale grele, se dezvoltă în prezent într-un centru de competență pentru componente de acționare electrică. Încă din 2021, la Gaggenau sunt fabricate piese importante pentru puntea electrică a modelului eActros 300/400 și a modelului eEconic. Componentele esențiale ale noii generații de punți electrice care va propulsa eActros 600, vor fi, de asemenea, produse la Gaggenau.
Axele electrice sunt asamblate la uzina Mercedes-Benz din Kassel, centrul de competență pentru axe convenționale și sisteme de acționare electrică. Noua generație de e-axă pentru eActros 600 a fost dezvoltată special pentru utilizarea în transportul de marfă pe distanțe lungi. Aceasta dispune de o serie de inovații tehnice pentru o performanță și o eficiență mai mari. Arhitectura sa se bazează, de asemenea, pe un sistem proiectat pentru 800 de volți în loc de 400 de volți. În prezent, uzina din Kassel se află în faza de prototip a asamblării e-axelor pentru eActros 600.
Despre eActros 600
O nouă linie în ceea ce privește designul pentru cabina șoferului de la eActros 600 se desprinde de aspectul familiar al seriei de modele Actros, preia elemente de design de la prototipul concept prezentat la IAA și le continuă cu linii clare și un design aerodinamic. Interiorul este, de asemenea, modernizat.
Trei pachete de baterii oferă modelului eActros 600 o capacitate totală instalată de peste 600 kWh în producția de serie, iar două motoare electrice ca parte a noului e-axle generează o putere continuă de 400 kW, precum și o putere de vârf de peste 600 kW. În plus față de unitatea tractoare, Mercedes-Benz Trucks va produce și variante rigide ale eActros 600 chiar la lansarea pe piață.
Bateriile utilizate de eActros 600 folosesc tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fer (LFP). Acestea se caracterizează, în primul rând, printr-o durată de viață lungă și mai multă energie utilizabilă. Dezvoltatorii de la Mercedes-Benz Trucks urmăresc ca bateriile modelului de serie eActros 600 să poată fi încărcate de la 20 la 80% în mai puțin de 30 de minute la o stație de încărcare cu o putere de aproximativ un megawatt.