Liebherr a prezentat cea mai puternică macara cu 6 axe din lume: LTM 1400-6.1
Story Highlights
- Liebherr
- macara mobila Liebherr LTM 1400-6.1
- macara mobila cu 6 axe
- Y-guying system
- 6-axle mobile crane
Related Articles
Liebherr și-a actualizat gama de produse și a lansat cea mai puternică macara cu 6 axe din lume: noul model LTM 1400-6.1 are un braț telescopic de 70 de metri și se caracterizează prin procese inteligente și simple de configurare. Noua macara este succesoarea modelului de succes LTM 1350-6.1. Macaraua este extrem de flexibilă și economică datorită unei game largi de accesorii, unui kit de braț modular extrem de funcțional și tehnologiilor Liebherr. De asemenea, dispune de sisteme de asistență pentru șofer care măresc siguranța pe șosele.
Inginerii Liebherr au reușit să obțină performanțe maxime dintr-o macara mobilă cu 6 axe în timpul procesului de dezvoltare a produsului. LTM 1400-6.1 are capacități de ridicare mai mari decât modelul precedent (LTM 1350-6.1) și este acum lider de piață la nivel mondial. Prin integrarea cu succes a celei mai recente expertize tehnologice și a sistemelor tehnologice inovatoare pe această macara mobilă, Liebherr a obținut o macara extrem de puternică și ușor de manevrat.
Gata de lucru imediat
Pe lângă obținerea unor date de performanță remarcabile, Liebherr s-a concentrat pe procese de configurare simple și rapide în timpul dezvoltării noii macarale. Întregul flux de lucru a fost proiectat având în vedere simplitatea maximă. Există unele diferențe majore față de modelul anterior, LTM 1350-6.1, în special în ceea ce privește procesul de asamblare a sistemului de ancorare Y. Printr-o singură ridicare, folosind sistemul de auto-asamblare, LTM 1400-6.1 plasează sistemul de ancorare pe șasiu, unde ulterior este fixat. Sistemul hidraulic de cuplare rapidă se închide automat când brațul telescopic este basculat pe spate între cele două brațe al sistemului Y. Odată stabilită conexiunea electrică, brațul telescopic cu sistemul superlift Y este gata de utilizare în doar câteva minute.
Diversele configurații de brațe cu zăbrele permit noii macarale să lucreze eficient într-o gamă largă de aplicații. Brațul zăbrelit fix extinde brațul telescopic cu până la 45,5 m și poate fi montat la unghiuri de 0°, 10°, 20° și 40°. Ca opțiune, brațul zăbrelit fix poate fi ajustat hidraulic între 0° și 40°. Brațul zăbrelit variabil, cu o lungime cuprinsă între 14 și 80.5 m, asigură maximum în termeni de înălțime de lucru, rază de lucru și performanțe.
Polivalență suplimentară cu sistemul VarioBallast
La fel ca la modelul anterior, masa totală a balastului de pe noul LTM 1400-6.1 înseamnă o contragreutate de bază de 100 t și o contragreutate adițională de 40 t. Sistemul hidraulic de manevrare a contragreutății este integrat în suprastructura macaralei – asamblarea contragreutăților se face simplu, rapid și nu necesită o macara auxiliară. Sistemul VarioBallast este total diferit de cel integrat pe modelul anterior. Cele 140 t de contragreutate totală pot fi configurate pentru o rază de rotire a contragreutății la 7.7 m, pentru ca macaraua să poată atinge capacitatea maximă de ridicare. În spații restrictive, raza de rotire a contragreutății poate fi redusă la 5.6 m. Plăcile de balast sunt compatibile cu alte macarale mari din gama Liebherr – un avantaj major pentru operatorul macaralei atât din punct de vedere economic, cât și logistic.
Sistemul de calare cu geometrie variabila VarioBase oferă versatilitate suplimentară. Și aici, inginerii Liebherr au venit cu o nouă dezvoltare tehnologică: pe lângă opțiunea utilizării flexibile a pozițiilor de calare predefinite, cu opțiuni de fixare a sistemului de bolțare la 0%, 25%, 50%, 75% și 100%, calele hidraulice pot fi acum extinse în orice poziție între 0% și 50%. Până acum, acest lucru era posibil doar pe macaralele mobile cu până la cinci axe.
Economic datorită conceptului cu un singur motor
Spre deosebire de modelul precedent, noua macara mobilă de 400 t este propulsată de un singur motor concept Liebherr și folosește o transmisie mecanică cu ax cardanic pentru acționarea suprastructurii macaralei, rezultând un mod de lucru mai economic. Întreaga putere necesară este asigurată de un motor diesel Liebherr cu opt cilindri, de 455 kW / 619 hp, cu un cuplu de 3.067 Nm.
Liebherr a dezvoltat macaraua pentru diferite configurații de deplasare pe drumurile publice, încât să fie la fel de mobilă și economică. Cu o sarcină de 12 tone pe axă, LTM 1400-6.1 cu braț telescopic și cârlig detașabil are o lungime totală de 17.8 m. Pe șantier, macaraua de 400 t se poate deplasa cu o placă de contragreutate de 10 t, un cârlig de sarcini cu trei role și cu sistemul de ancorare superlift Y, având o greutate pe axă sub 16.5 t. Echipamentul de lucru se poate demonta pentru deplasările pe drumurile publice, unde care necesită sarcini mai mici pe axe.
Sisteme de asistență la deplasarea pe drumurile publice
O altă noutate o reprezintă instalarea diferitelor sisteme de asistență a șoferului, pentru creșterea siguranței pe drumurile publice, în special pentru participanții la trafic precum pietonii și bicicliștii. Sistemul de Informare pentru Unghiul Mort (Blind Spot Information System) avertizează șoferul macaralei (face ceea ce spune denumirea lui), în special atunci când macaraua virează. Sistemul de informare la deplasare emite o avertizare vizuală și acustică dacă cineva se află în fața macaralei. Prin monitorizarea zonelor din jurul macaralei în timpul deplasării, se obține o creștere semnificativă a siguranței, în ciuda unor componente ce restricționează vizibilitatea, precum brațul telescopic și cârligul de sarcini.