Komatsu începe testele primului camion rigid din lume cu motor termic cu hidrogen
Story Highlights
- Komatsu Ltd.
- KEYOU
- camion rigid cu motor termic cu hidrogen
- hydrogen combustion engine
- hydrogen-powered construction and mining equipment
Related Articles
Komatsu Ltd. a dezvoltat un concept de autobasculantă cu șasiu rigid HD785 (cu sarcină utilă maximă de aproximativ 92 t) cu motor cu combustie internă cu hidrogen (*1). Compania a început testele conceptului la uzina sa din Ibaraki (Japonia). Aceasta marchează prima încercare din lume (*2) de a echipa un camion rigid mare cu un motor cu ardere internă cu hidrogen. Prin aceste teste, Komatsu își propune să acumuleze cunoștințe despre utilizarea motoarelor cu hidrogen, punând bazele dezvoltării viitoare a „utilajelor de construcții și miniere alimentate cu hidrogen”.
Komatsu a avansat în dezvoltarea și utilizarea de noi surse de energie pentru a obține neutralitatea climatică. În timp ce a dezvoltat motoare cu hidrogen ca una dintre opțiuni, Komatsu s-a axat pe expertiza tehnologică a KEYOU GmbH, un startup german, specializat în dezvoltarea și implementarea de motoare cu hidrogen pentru camioane mari.
Conceptul de mașină este echipat cu un motor cu ardere internă cu hidrogen și un sistem de rezervor de hidrogen, dezvoltate în comun de Komatsu și KEYOU. Rezervorul de hidrogen este montat pe o platformă, lângă cabina operatorului, pentru a maximiza capacitatea de stocare a hidrogenului. În plus, pentru a asigura o vizibilitate clară operatorului, atât în interiorul, cât și în exteriorul cabinei au fost instalate camere video și monitoare. Testele de probă ale camionului-concept se vor axa pe evaluarea performanței de conducere, a orelor de funcționare continue, a eficienței consumului de combustibil și pe verificarea măsurilor de siguranță legate de utilizarea hidrogenului în stare gazoasă.
În comparație cu bateriile și pilele de combustie cu hidrogen, utilizarea motoarelor cu ardere internă cu hidrogen pe utilajele de construcții și miniere are avantajul unui cost relativ mai mic, deoarece componentele trenului motopropulsor ale mașinilor diesel existente pot fi utilizate fără înlocuire. În plus, având emisii de CO2 practic zero, unii clienți din sectorul minier și-au exprimat interesul pentru adoptarea motoarelor cu hidrogen ca una dintre opțiunile lor pentru atingerea terget-ului de neutralitate de carbon pe șantierele lor. Deși există provocări, cum ar fi managementul siguranței și infrastructura de alimentare cu hidrogen, Komatsu va adresa și aceste probleme în colaborare cu asociațiile din industrie și cu terțe părți interesate.
În cadrul planului său de management pe termen mediu, Komatsu și-a stabilit obiectivul de a reduce emisiile de CO2 cu 50% din produsele sale în uz și din operațiunile sale de producție, fiecare până în 2030 (comparativ cu nivelurile din 2010), cu obiectivul provocator de a atinge neutralitatea climatică până în 2050. În plus, Komatsu lucrează la diferite tehnologii sensibile pentru mediu din toate aspectele, inclusiv la folosirea combustibililor neutri din punctul de vedere al emisiilor de carbon, dezvoltarea sistemelor de alimentare a utilajelor de construcții echipate cu baterii, teste ale unui concept de excavator alimentat cu pile de combustie cu hidrogen și dezvoltarea unui camion agnostic (compatibil cu mai multe platforme OEM) (*3).
Komatsu rămâne angajat să abordeze diversele nevoi de mediu prin dezvoltare tehnologică internă, inovare deschisă, parteneriate strategice, urmărind atingerea neutralității de carbon.
(*1) Motor cu combustie internă cu hidrogen: motor ce funcționează exclusiv cu combustibil cu hidrogen.
(*2) Pe baza cercetărilor Komatsu.
(*3) O autobasculantă rigidă capabilă să funcționeze cu mai multe surse de energie, inclusiv diesel-electric, electric cu baterie, pantograf (cu fir), pile de combustie și hidrogen.