Bell își extinde colaborarea în proiectul de control autonom al camioanelor articulate
Related Articles
Accentul pus pe îmbunătățirea ușurinței de operare pentru a oferi camioane articulate (ADT) mai eficiente și mai sigure l-a motivat pe producătorul sud-african Bell Equipment sa se poziționeze în avanposturile inovației. În prezent, Bell are succes cu testarea operării autonome a vehiculelor, acolo unde abordarea sa permite interoperabilitatea între diferite sisteme de control și camioanele pe care le produce.
Operarea autonomă presupune trei elemente: mașini ce pot fi operate de la distanță, senzori externi care devin ochii și urechile mașinii și un software sofisticat de control al șantierului ce gestionează operarea pe baza comunicării cu celelalte două elemente. Potrivit directorului de marketing de produs Bell Equipment ADT, Nick Kyriacos, „oferirea de mașini pregătite pentru operarea autonoma va fi o parte a activității noastre de bază în viitor, însă în ceea ce privește sistemele de detectare și ghidare, este logic să ne asociem cu lideri de piață și companii inovatoare, așa cum facem cu camioanele noastre la nivel de transmisii, hidraulică și tehnologii electronice.”
În același timp, Bell dorește să furnizeze un vehicul care poate fi echipat și controlat cu un sistem de ghidare de la orice producător, cu cea mai ușoară integrare. „Ne dorim pentru clienții noștri ca ei să poată alege cea mai convenabilă soluție de ghidare din punctul lor de vedere si care să poată fi instalată pe toate camioanele aflate în ciclul de lucru. Păstrarea unui sistem de ghidare independent de cine-l produce oferă clienților noștri flexibilitate”, a mai spus Nick.
Pentru un plus de flexibilitate, Bell oferă o cabină standard fără un hardware suplimentar care să ocupe spațiu, pentru a crea un mediu în care operarea manuală, de la distanță sau autonomă să fie interschimbabilă.
Drumul către o platformă autonomous-ready
Obținerea unei platforme pregătite pentru operarea autonomă a fost o progresie naturală, care a început cu upgrade-ul camionului articulat Bell Mark 3 la sfârșitul anului 2019, atunci când camioanele erau pregătite să integreze sistemele de detectare a pietonilor (PDS) și sistemele de evitare a coliziunilor (CAS).
„Am fost primii care au dezvoltat propria soluție telematică, Fleetm@tic, și au introdus cântărirea la bord, care este acum standard pe ADT-urile noastre. Când am introdus un inclinometru pentru a ne îmbunătăți precizia de cântărire la bord, am văzut o oportunitate de a îmbunătăți siguranța camioanelor noastre cu caracteristicile Hill Start și Tip Safe, care previn rularea înapoi în pante și răsturnarea ca urmare a basculării în unghiuri nesigure. În mod similar, prin adăugarea unor layere suplimentare standardelor PDS ISO existente, am creat o platformă autonomă pregătită ce utilizează un principiu de protocol de comunicație deschis pentru a se integra cu ușurință cu terți furnizori”, a afirmat Eben Lemmer, manager sisteme electrice si software.
Încă de la începutul anului 2020, Bell lucrează împreuna cu indurad și voestalpine într-o carieră de calcar din Alpi, unde specialistul în radar industrial (indurad) a montat sistemul sau de transport autonom iTruck (AHS) pe camioane articulate Bell B30E, rezultatele fiind excelente. „Controlul autonom în astfel de aplicații avansează mereu, pe măsură ce tehnologia depășește limitele și îmbunătățește eficiența operațiunii. Proiectul este în desfășurare, iar acum creștem numărul de colaborări, atât la nivel local, cât și în străinătate.
„Operarea autonomă este un spațiu interesant. Nu numai că se încadrează în obiectivul celei de-a Patra Revoluții Industriale (4.0) de a atinge niveluri mai ridicate de automatizare pentru o eficiență mai mare a proceselor și reducerea costurilor, dar credem că va oferi un comportament mai sigur al vehiculului prin reducerea erorii umane și eliminarea vibrațiilor pentru operatori”, a mai spuns Eben.