Bell a dezvoltat o nouă generație de camioane articulate cu profil redus pentru aplicații subterane

MEq
By MEq noiembrie 3, 2020 15:33

Bell a dezvoltat o nouă generație de camioane articulate cu profil redus pentru aplicații subterane

Camioanele articulate (ADT) cu profil redus pentru aplicații miniere subterane de generație nouă (modelele Bell B30L și B35L) oferă un cost mic per tona de material transportat, au un design mai practic și o platformă „pregătită pentru utilizarea autonomă”, care este ușor de configurat pentru operarea de la distanță, fie printr-o telecomandă, fie dintr-un centru de control autonom.

Construirea unui camion „pregătit pentru viitor” (future proof) a fost esențială în proiectare, deoarece „aceste utilaje au, în general, o durată lungă de exploatare în subteran, iar în cinci ani poate exista o nevoie mai mare de control autonom decât în prezent, a explicat designerul de produs de la Bell Equipment, Shaun Tucker.

”Rutele de transport subteran nu se schimbă și ar putea permite cu ușurință automatizarea șantierelor miniere în viitor, așa că am ales componente care ar deschide acestă nișă pentru noi. În plus, capacitatea de operare de la distanță permite ca utilajul să fie operat din telecomandă în condiții periculoase care s-ar putea să nu fie sigure pentru un operator. Acest utilaj dispune de toate elementele în ceea ce privește PDS (sistemul de detectare a persoanelor), telecomandă și este autonomous-ready.”

Pentru a avea un aspect mai practic, proiectanții au ținut cont de feedback-ul clienților și au mutat cabina din poziție centrală pe partea stângă a mașinii. Înălțimea vehiculului rămâne neschimbată la 2,6 m, dar cabina este acum mult mai coborâtă, rezultând un spațiu sporit și confort mai mare pentru operator. În această configurație, Bell poate oferi opțional o cabină de 2,4 m înălțime.

Ergonomia cabinei a fost îmbunătățită cu un scaun cu suspensie Isringhausen și o stație de lucru ce include modulul SSM (sealed switch module) de la Bell Equipment, precum și un nou monitor color de 7 inch, care este mai receptiv și are o grafică optimizată. O cameră video panoramică (bird’s eye view) asigură o vizibilitate la 360 de grade în jurul utilajului, inclusiv în punctul mort din partea dreaptă, pentru o siguranță sporită.

Sub capotă, noua generație de motor Mercedes-Benz OM471LA (320 kW – pe B30L; 360 kW – pe B35L) înlocuiește motorul Mercedes Benz OM501LA (290 kW) și oferă un raport putere-greutate extrem de eficient, cu o transmisie superioară și creșterea eficienței consumului de combustibil. Alte componente ale transmisiei sunt binecunoscute acestei industrii și derivă din platforma utilizată pe camioanele articulate de suprafață Bell B40E și B45E.

Noile camioane subterane oferă multe dintre caracteristicile standard de siguranță și avantajele de productivitate ale omoloagelor lor de la suprafață. Funcțiile de siguranță includ pornire fără cheie (keyless start), asistență în pantă (Hill Assist), controlul vitezei, Bin Tip Prevention (prevenirea răsturnării benei), Auto Park Application (APA) și Turbo Spin Protection, pentru a protejarea motorului. În termeni de productivitate, Bell B30L și B35L sunt acum echipate standard cu sistem de cântărire la bord și cu software-ul de gestionare a flotei, Fleetm@tic, pentru acces la datele zilnice de productivitate.

MEq
By MEq noiembrie 3, 2020 15:33