Volvo CE simplifică denumirile de produs ale viitoarelor sale utilaje
Related Articles
Această simplă trecere la denumiri de produs mai scurte și mai puțin complicate reprezintă dorința Volvo CE de a privi dincolo de produs către o imagine de ansamblu mai holistică. Gândită pentru a se potrivi mai bine cu aspectul premium al mărcii, această nouă filozofie de design și de denumire de produs a câștigat deja prestigiosul premiu Red Dot 2020 în categoria Product Design.
Începând cu această lună, produsele noi și actualizate marca Volvo vor fi etichetate doar cu tipul și dimensiunea de model – și nimic altceva. Toate celelalte detalii despre produs, precum seria de modele și varianta de model, vor fi regăsite în continuare în specificații, broșuri sau pe plăcuța de identficare. Motivația reală din spatele acestei schimbări este aceea de a aduce denumirile de produs în rând cu moștenirea scandinavă minimalistă a companiei și cu dorința exprimată pentru un design curat, clar, centrat pe om.
Claritate
„Întotdeauna ne străduim să obținem un design simplu și onest care să reprezinte puterea inteligentă a produselor noastre. Am constatat însă că denumirile noastre de produs nu se potrivesc cu calitatea practică și progresivă a produselor noastre. Această nouă mișcare este menită să aducă mai multă încredere și claritate nu doar operatorului, ci tuturor celor de pe șantier – este ceea ce înțelegem noi prin design fără limite”, a afirmat Gustavo Guerra, director de design, Volvo CE.
Șantierele moderne sunt acum mult mai puțin axate doar pe produs și mai mult pe șantierul în ansamblu. Cu această denumire de produs actualizată, Volvo CE își propune să creeze o linie de comunicare mai clară pentru toate părțile, de la operatorul de pe șantier până la funcția de back-office. De asemenea, o creștere a noilor tehnologii aduce cu sine o creștere necesară a actualizărilor de produs din mai multe generații, eliminând astfel necesitatea schimbării denumirilor de produs pentru fiecare actualizare, indiferent cât de mare sau de mică este. Astfel, denumirea rămâne curată, simplă și practică.
Primele modele cu noile denumiri
Indiferent că este vorba despre o modificare a cabinei, a comenzilor operatorului, a șasiului produsului sau a funcțiilor tehnice, fiecare actualizare nu va mai aduce cu ea nume de model lungi și greoaie odată cu lansată pe piață a update-ului respectiv. În mod eficient, aceasta înseamnă înlăturarea indicativului de update și a specificațiilor de produs din identitatea vizuală externă și păstrarea doar a abrevierii de produs și a dimensiunii produsului. Toate detaliile tehnice sunt comunicate în mod normal pe plăcuțele PIN și prin materialele de marketing.
Primele modele lansate sub noua politică de nomenclatură sunt primele două modele electrice ECR25 și L25, împreună cu ECR58 generația F – care recent a câștigat prestigiosul Red Dot Award în categoria ”design de produs”. Acest premiu este cea mai recunoscută marcă la nivel mondial pentru calitatea designului industrial. În declarația sa, juriul a punctat că a fost „impresionat de construcția echilibrată care a încorporat nu numai cabina, ci și exteriorul și experiența utilizatorului”.
Schimbarea va fi introdusă pe toate modelele noi și pe cele actualizate, pe durata lansării etapizate începând din acest an, proces care se va întinde până în jurul anului 2025. „Aceasta nu este doar o inițiativă de redenumire. Este filosofia noastră de design, un principiu care ne ghidează în crearea următoarei generații de produse pentru construcții,” a mai spus Gustavo.