Tadano Demag introduce o nouă macara tot-teren de 450 tone

MEq
By MEq noiembrie 17, 2020 20:12

Tadano Demag introduce o nouă macara tot-teren de 450 tone

Noi standarde în clasa macaralelor mobile pe șapte axe – un obiectiv deloc mic pentru inginerii de la Tadano Demag atunci când au demarat dezvoltarea noii macarale tot-teren AC 450-7. Și munca le-a fost pe deplin recompensată, deoarece obiectivul lor a fost îndeplinit, iar producătorul din Zweibrücken oferă acum o nouă macara cu șapte axe, care face o primă impresie convingătoare cu o serie de soluții inovatoare și specificații tehnice impresionante.

Ideea de bază în dezvoltarea noii AC 450-7 a fost simplă, dar solicitantă: Tadano Demag a dorit să „pună pe roți” o alternativă mai puternică pentru actualele sale macarale cu șase axe, dar pe care să o păstreze la fel de compactă, în ciuda axei suplimentare – toate acestea combinându-le cu performanțe semnificativ mai bune. În ceea ce privește dimensiunile sale, AC 450-7 îndeplinește acest criteriu, având o lungime a autoșasiului de numai 15,99 m, o bază a sistemului de calare de 8,45 m și o lungime totală de 17,62 m. „Cu alte cuvinte, nu necesită mai mult spațiu pe șantier decât o macara cu șase axe, și totuși, oferă capacități de ridicare semnificativ mai bune”, spune Michael Marketing, Product Marketing Manager. Dar de ce șapte axe? „Simplu: singura modalitate pentru ca utilajul să se încadreze în normele legale de deplasare pe șosele, dar să îndeplinească și obiectivele de a avea un braț mai lung și capacități de ridicare mai mari a fost ca macaraua să ruleze pe șapte axe”, a explicat Michael Klein.

În ciuda dimensiunilor în mare parte identice, noul model AC 450-7 prezintă caracteristici de performanță considerabil mai bune comparativ cu macaralele cu șase axe. Are un braț principal de 80 m, cu o capacitate maximă de ridicare de până la 195,5 t. Dacă lungimea brațului principal nu este suficientă, aceasta poate fi extinsă cu un vârf rabatabil cu o lungime maximă de 81 m. Lungimea maximă a sistemului macaralei este de 132 m. Vâful rabatabil poate fi „împărțit” în segmente de câte trei metri, de la 24 până la 81 m. Pentru a face mai ușor transportul vârfului rabatabil, sunt utilizate două dimensiuni ale sistemului de braț, ceea ce face posibilă glisarea părților individuale ale extensiei una într-alta.

Mai mult, sistemul patentat ”luffing jib rigging” face configurarea deosebit de rapidă, simplă și sigură – un design pe care noua AC 450-7 îl împarte cu modelele Demag AC 300-6, AC 350-6 și AC 1000-9. În plus, AC 450-7 este extrem de versatilă în ceea ce privește extinderea: pe lângă vârful variabil, Tadano Demag oferă și o configurație fixă de vârf, chiar și cu o secțiune offset, precum și un sistem ”runner”.

Nou design SSL Superlift
Sistemul SSL Sideways Superlift face ca noua AC 450-7 să se încadreze in categoria macaralelor mari Tadano Demag, dar și să marcheze un debut, și anume: Tadano Demag folosește noul său design tehnologic de sistem Sideways Superlift (brațe laterale) pentru prima dată pe AC 450-7. Acest nou design este o îmbunătățire esențială a binecunoscutei soluții Demag SSL, brațele Superlift fiind acum montate complet în față, pe capul secțiunii de bază, ceea ce înseamnă că sunt mai lungi și, în consecință, mai potrivite pentru capacități de ridicare mai mari. Și dacă tot vorbim de capacități de ridicare, acest lucru înseamnă că AC 450-7 este considerabil superioară celorlalte macarale cu șapte axe sau chiar unor unități cu opt axe, în mai multe poziții de braț.

Mai exact, AC 450-7 poate ridica 73,5 t pe o rază de 9 m, atunci când este echipată cu un braț principal de 60 m cu o configurație (de brațe) SSL. Sau 37,9 t pe o rază de 13 m, cu brațul complet extins la 80 m. Și 12,8 t pe o rază de 50 m, în această configurație. Totuși, noul design Superlift nu doar că oferă performanțe mai puternice, ci și o funcționalitate și o manevrabilitate mai bune. De fapt, noul design necesită doar o singură linie de cablu pentru conectarea dintre capul brațului principal și brațul SSL. În plus, brațele SSL sunt fixate cu cilindri hidraulici pe brațul principal, ceea ce reduce munca manuală de fixare a brațelor și lucrările asociate la înălțime.

Design îmbunătățit al contragreutății
Contragreutatea maximă pentru AC 450-7 este de 150 t. Se compune dintr-o placă de bază de 20 t și plăci de contragreutate reproiectate, care au fost optimizate în ceea ce privește raza de pivotare, care este acum doar 5,60 m. Plăcile de contragreutate sunt disponibile sub formă de unități de 10 t, de 5 t sau o combinație a celor două, cu scopul de a-i permite clientului să-și optimizeze logistica transportului.

De asemenea, placa de bază poate fi montată din față – un avantaj pe șantierele unde spațiul este redus, iar camionul de transport poate fi poziționat doar în fața macaralei. „Și această soluție a fost rezultatul solicitărilor explicite ale clienților noștri”, completează Michael Klein. În plus, există un cadru opțional de contragreutate disponibil pentru AC 450-7 care poate fi utilizat pentru a crește raza de pivotare, crescând astfel capacitatea de ridicare – mai ales atunci când se utilizează o configurație SSL. Nu în cele din urmă, Tadano Demag oferă diverse adaptoare care permit clienților să folosească pe noua AC 450-7 plăcile de contragreutate de la alte modele mai mari AC sau CC.

Demag Surround View
La 8,45 m, baza sistemului de calare este la nivelul unei macarale cu 6 axe. Trebuie subliniat faptul că AC 450-7 are cinci lățimi diferite de calare. Aceasta înseamnă că noua macara poate fi utilizată în mod flexibil, în special în condiții de spațiu limitat pe șantier.
Noua opțiune „Demag Surround View” face mai ușoară poziționarea macaralei pe șantier. Acest sistem patentat folosește cele șase camere video pentru a afișa pe un display posibila extindere a calajelor, precum și raza spate de pivotare. Demag Surround View asistă operatorul pe drumul spre șantier. Camerele pot furniza imagini ale zonelor laterale ale macaralei în viraje, facilitând conducătorului macaralei să detecteze bicicliști, pietoni sau orice obstacole. Această funcție este activată automat atunci când indicatorul este acționat.

Odată stabilită cea mai bună locație, sistemul de control IC-1 Plus consacrat oferă capacitatea maximă de ridicare disponibilă, deoarece determină capacitatea de ridicare a macaralei pentru fiecare poziție a brațului în funcție de unghiul de pivotare al suprastructurii în timp real. Astfel, capacitatea maximă de ridicare disponibilă poate fi utilizată în orice configurație de calare, inclusiv în cele asimetrice. În plus față de sistemul de control IC-1 Plus, macaraua este disponibilă (din fabrică) cu telecomanda IC-1 Remote, făcând posibilă citirea și diagnosticarea de la distanță a tuturor datelor importante ale utilajului.

AC 450-7 este disponibilă în două variante diferite de autoșasiu, pentru a îndeplini cerințele de sarcină pe osie în întreaga lume. În versiunea standard, AC 450-7 poate fi configurată pentru a circula sub o limită de încărcare pe osie de 12 t sau 16,5 t, în ambele cazuri cu brațul principal instalat. Dacă brațul principal este îndepărtat, sarcina maximă pe osie este redusă la puțin peste 9 t, cu o greutate brută a vehiculului sub 48 t.

AC 450-7 convinge în modul de conducere atât pe șosea, cât și pe șantier. Este echipată cu o transmisie Mercedes-Benz cu ambreiaj cu turbo-retarder pentru o pornire puternică, asociată cu un retarder integrat de înaltă performanță. Șoferii beneficiază de porniri și manevre sensibile. Privind mai adânc în designul grupului motopropulsor, Demag nu lasă nicio problemă neadresată: toate cele șapte punți de pe AC 450-7 sunt directoare, în timp ce patru dintre ele sunt punți motoare. Acest lucru face ca AC 450-7 să fie atât de manevrabilă încât să se poată deplasa pe șantiere cel puțin la fel de bine ca o macara cu șase axe. AC 450-7 este propulsată de un motor Mercedes-Benz cu o putere de 480 kW (625 hp). Motorul diesel este conform cu cerințele standardului de emisii Stage V și Tier 4 Final, dar poate fi compatibil și cu Tier 3.

MEq
By MEq noiembrie 17, 2020 20:12