Seria HP – noua generație de cilindri compactori statici cu pneuri de la Hamm
Related Articles
Odată cu seria HP, Hamm a prezentat o nouă generație de compactoare cu pneuri, modelele beneficiind de numeroase inovații tehnice și dezvoltări. De exemplu, începând cu seria HP, Hamm a dezvoltat o platformă comună ca bază pentru toate variantele de model de pe fiecare piață din întreaga lume. În plus, există inovații importante în ceea ce privește platforma operatorului, sistemul de pulverizare a apei și a aditivului, precum și balastul.
În anii ʹ60, Hamm a lansat revoluționarul model GRW (Gummi Rad Walze) și a continuat să-l dezvolte până în zilele noastre. Acum, circa 60 de ani mai târziu, compania din Tirschenreuth lansează o nouă generație a acestui tip de compactor: seria HP.
Aceeași platformă pentru toate piețele
În decursul următorilor doi ani, noua generație de compactoare cu pneuri HP va înlocui treptat seria existentă GRW. Primele modele, HP 280i și HP 280, sunt deja disponibile de la începutul anului 2019. Ca și până acum, Hamm va produce compactoare cu pneuri în diferite versiuni de bază: pe de o parte, modelele tip HP 180 și HP 180i cu greutăți operaționale de 8 t până la max. 18 t, iar pe de altă parte, modelele HP 280 și HP 280i cu greutăți operaționale între 10 t și max. 28 t.
Vizibilitate de primă clasă
Ca de obicei, noile compactoare cu pneuri din seria HP oferă operatorului o platformă modernă, spațioasă sau o cabină panoramică, cu vizibilitate maximă asupra mașinii și șantierului. Toate modelele respectă noul standard de vizibilitate pentru operator, semnificativ mai strict decât prevederile anterioare. Iar în termeni de design al mașinii, Hamm merge în continuare pe conceptul de șasiu asimetric, consacrat pe seria HP. Aceasta nu este doar o caracteristică distinctivă, ci și un avantaj al calității, deoarece urmează traseul asimetric (offset) al seturile de roți față/spate și permite întotdeauna o vedere clară a flancurilor exterioare ale roților față/spate.
Concept clar de operare
Claritatea și vederea de ansamblu fără restricții prevalează. De exemplu, pe toate modelele, operarea este universală și foarte ușor de învățat. Numărul minim de butoane de pe platforma operatorului este inteligent aranjat, iar ghidarea utilizatorului se face folosind coduri de culori. Acționarea utilajului se face printr-un joystick poziționat ergonomic pe cotieră, iar numeroasele detalii din cabină asigură operatorului confort și o poziție de lucru sănătoasă.
Concept de lestare flexibil – standard
O altă caracteristică este flexibilitatea balastării: greutatea de operare este reglabilă rapid pentru a se potrivi cu tipul de asfalt, grosimea stratului și aplicația respectivă. Seria HP oferă conceptul de balast variabil. De exemplu, greutățile prefabricate din oțel, magnetit sau beton pot fi introduse sau scoase din compartimentele de balastare dintre seturile de roți, folosind un motostivuitor cu furci, în atelier sau pe șantier. Hamm oferă diverse kit-uri de balast, pentru atingerea de greutăți variate (în trepte). Deoarece spațiile pentru balast sunt situate în centrul mașinii, greutatea este întotdeauna uniform distribuită pe ambele axe – condiție perfectă pentru o calitate optimă a compactării. Este posibilă balastarea suplimentară de până la 17 t, în funcție de greutatea de bază.
Rezervor generos pentru o productivitate ridicată
Noile compactoare cu pneuri din seria HP se remarcă ușor datorită nou proiectatului rezervor de apă. La fel ca rezervorul de combustibil, și acesta este generos dimensionat, astfel încât utilajele să aibă suficientă capacitate pentru o zi întreagă de lucru, fără a se opri pentru reumplere. De asemenea, Hamm oferă un rezervor de apă suplimentar cu un volum de 1.500 l pentru toate modelele din seria HP. Acesta poate fi folosit ca rezervor de apă pentru sistemul de stropire, dar poate servi și ca greutate suplimentară, ușor cuantificabilă, flexibilă. Rezervorul suplimentar este conectat la cel de bază prin intermediul unor conducte intercomunicante.
Sistem inovativ de stropire
Pentru noua serie HP, Hamm a optimizat și sistemul de stropire cu aditiv, datorită numărului tot mai mare de asfalturi speciale care tind să fie dificil de prelucrat. Compactarea de înaltă calitate a acestor materiale de construcție necesită stropirea anvelopelor cu un aditiv. Înainte, concentratul de aditiv era amestecat cu apă și introdus într-un rezervor separat. La noile utilaje, concentratul de aditiv este turnat în rezervor fără preamestecare. Dozarea din rezervorul mare de aditiv (cu monitorizarea nivelului) poate fi controlată de pe platforma operatorului în diferite niveluri de adăugare. Utilajul dozează și amestecă aditivul în timpul compactării în funcție de specificații. Acest lucru determină o creștere a calității, deoarece Hamm evită separarea amestecului aditiv-apă. Nu în ultimul rând, comutarea între apă și aditiv se poate face în orice moment direct din platforma operatorului.
Mentenanță
La nivel de întreținere, s-a acordat importanță eficienței și siguranței. Toate punctele de mentenanță zilnică sunt situate pe partea dreaptă a motorului. De asemenea, accesul la motor se face simplu și sigur, datorită treptelor integrate în conturul exterior al mașinii (tot pe partea dreaptă).