Sandvik introduce un motor Stage V de 16 l pe cel mai mare camion minier al său, Toro TH663i
Related Articles
Sandvik a lansat o nouă opțiune de motor pentru cel mai mare camion minier al său, Toro TH663i. Acest motor Volvo Penta Stage V de 16 litri, eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil, este puternic și fiabil, dezvoltând o putere de 585 kW. Motorul și camionul au fost proiectate să funcționeze împreună perfect, pentru performanțe puternice în aplicațiile miniere subterane de transport.
Tehnologie de ultimă generație pentru reducerea emisiilor
Motorul Stage V de pe camionul subteran Toro TH663i este proiectat pentru a îndeplini cerințele motoarelor non-rutiere din clasa de putere de peste 560 kW. În această clasă de putere, în locul unui filtru de particule diesel, sunt utilizate alte tehnologii pentru reducerea nivelului de emisii. Tehnologia de post-tratare de pe camionul Toro TH663i include un sistem de reducere catalitică selectivă (SCR). Sistemul SCR folosește lichid de evacuare diesel pentru reducerea emisiilor de NOx fără a sacrifica performanțele camionului sau consumul de combustibil. Injecția common rail și turboalimentarea în două trepte oferă o densitate mare de putere, consum redus de combustibil, zgomot mai mic și emisii reduse. În plus, soluțiile de răcire optime ale motorului minimizează pierderile de energie parazite. Ansamblul motor Stage V de pe Toro TH663i nu este echipat cu un filtru de particule diesel, simplificând sistemul.
Reducerea emisiilor prin utilizarea combustibilului diesel parafinic regenerabil
Noua opțiune de motor Stage V necesită un combustibil cu conținut scăzut de sulf și un ulei de motor cu nivel redus de cenușă (low-ash). Cu toate acestea, pe lângă funcționarea tradițională pe baza de motorină, camionul Toro TH663i poate utiliza și combustibili diesel parafinici, ce îndeplinesc cerințele standardului EN 15940. Combustibilul diesel parafinic regenerabil reduce considerabil amprenta gazelor cu efect de seră și emisiile de monoxid de carbon (CO), dioxid de carbon (CO2), hidrocarburi (HC), oxizi de azot (NOx) și particule diesel (DPM) din evacuarea motorului. Camionul poate utiliza diferite amestecuri de combustibil diesel fosil și combustibil parafinic fără limitări. Nu sunt necesare măsuri de precauție sau lucrări prealabile atunci când se trece de la combustibil fosil la combustibil parafinic, ceea ce îl face flexibil și ușor de utilizat.
Dezvoltare continuă
În ultimii ani, camionul minier subteran Toro TH663i a beneficiat de câteva îmbunătățiri semnificative. În 2019, Sandvik a introdus o nouă transmisie pentru creșterea productivității, îmbunătățirea fiabilității și reducerea costurilor de operare a camionului, precum și un nou cooler durabil și ușor de întreținut, cu rezistență remarcabilă la coroziune și o durată lungă de viață a componentelor. Anul trecut a adus actualizări ale performanțelor de automatizare ale camionului, Sandvik introducând tehnologia AutoMine pentru camioane, ce permite transportului autonom nu numai în subteran, ci și la suprafață.