Ponsse prezintă motoarele Stage V care vor echipa utilajele sale forestiere pentru piața europeană
Related Articles
Noile motoare Mercedes-Benz / MTU conforme cu norma Stage V încorporează cea mai recentă tehnologie și reprezintă o soluție excelentă pentru utilajele forestiere care necesită productivitate, fiabilitate și economie de combustibil, fiind în același timp mai prietenoase cu mediul. Noile unități de propulsie sunt disponibile în trei clase diferite de putere pentru utilajele forestiere Ponsse.
Ponsse își concentrează eforturile pe produse ce utilizează metoda de tăiere ”cut-to-length”. Acesta este o metodă durabilă de recoltare a masei lemnoase și are drept rezultat emisii mai reduse și mai puține daune asupra solului decât alte metode. Noile motoare Stage V cresc și mai mult caracterul ecologic al metodei. Sunt moderne și au emisii scăzute, cu niveluri ale particulelor în suspensie (PM) și ale oxizilor de azot (NOx) considerabil mai reduse decât cele ale motoarelor Stage III și Stage IV. Pe lângă controlul masei particulelor (PM), motoarele Stage V controlează și numărul particulelor (PN) – sau cantitatea de particule – prin intermediul unui filtru de particule (DPF).
Noile motoare Mercedes-Benz / MTU Stage V sunt puternice și eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil. Toate versiunile de motor au un cuplu mai mare, iar puterea maximă poate fi atinsă la turații mai reduse (RPM) ca oricând. Motoarele au fost testate pe scară largă în diferite zone. Atât forwarderele, cât și harvesterele au fost supuse unor teste comprehensive în condiții climatice reci, dar și la temperaturi ridicate și au fost exploatate riguros în condiții de lucru reale. Rezultatele testelor sunt încurajatoare și au demonstrat că motoarele au niveluri foarte ridicate de putere și cuplu. Și pentru că puterea ridicată este atinsă cu un răspuns rapid chiar și la turații reduse, productivitatea mașinii și economia de combustibil sunt semnificativ îmbunătățite.
Un avantaj major al noilor motoare în ceea ce privește utilizarea este configurația lor foarte solidă. Motoarele Stage V sunt construite în mare parte pe structura de bază a generației anterioare (motoarele Stage IV). Cea mai importantă diferență constă în noul sistem de post-tratare a gazelor de evacuare: în plus față de sistemul de post-tratare SCR și recircularea gazelor de avacuare EGR, există acum și un filtru de particule DPF. Ca și în cazul generației anterioare, sistemul de post-tratare este găzduit într-o singură unitate de convertizor catalitic, care la utilajele forestiere Ponsse este foarte bine izolată termic.