Noul camion IVECO T-Way e soluția pentru condiții extreme off-road
Related Articles
Lansarea celui mai nou camion off-road, conceput pentru cele mai dure misiuni în condiții extreme, IVECO T-WAY, a avut loc în cadrul unor evenimente organizate la Cariera Morlaca (Județul Cluj), Cariera Pârâul Cailor din Pojorâta (Județul Suceava) și TRQZ Lake (Județul Ilfov), pe parcursul lunii iunie. Cele trei evenimente au adunat peste 250 de participanții care au avut ocazia să testeze calitățile vehiculului în cadrul unei experiențe de test drive, pe teren accidentat.
IVECO T-WAY a fost conceput pentru a oferi cea mai bună performanță în clasa sa, în orice aplicație off-road. Preia de la predecesorii săi robustețea legendară a șasiului, cu o grosime de 10 mm și rezistență torsională superioară, în segmentul său, de 177 kNm. Axa frontală are o capacitate maximă de până la 9 t. Reducția în butuc pe puntea spate reprezintă o dotare standard, fiind gândită pentru a maximiza motricitatea și performanța. Noua suspensie a tandemului spate optimizează greutatea vehiculului și îmbunătățește performanța off-road, având o gardă la sol mai mare și permițând un unghi de degajare mai bun.
IVECO T-WAY permite echiparea cu o gamă foarte largă de PTO (priză de putere) și asigură performanțele necesare prin intermediul motorizării fiabile și eficiente IVECO Cursor 13 (13 litri), cu versiuni de până la 510 CP – depășind vechiul TRAKKER cu 10 CP. Pentru configurații unde masa proprie e definitorie, este, de asemenea, disponibil un motor Cursor 9.
Camioanele demo care au făcut cunoștință cu publicul din România au fost încărcate pentru a-și demonstra eficiența în condiții reale de operare. Pentru teste au fost alese configurații cu cutii manuale de viteze, pentru ca șoferii să se poată convinge de aptitudinile reale ale acestor vehicule de categorie grea.
Sunt disponibile, de asemenea, și cutii automatizate de viteze HI-TRONIX cu 12 și 16 trepte, echipate acum cu noi funcții, special concepute pentru mobilitate off-road. Pentru secțiunile on-road ale misiunilor de transport, sistemul IVECO HI-CRUISE îmbunătățește și mai mult eficiența transmisiei. Acesta include schimbarea predictivă a treptelor de viteză, controlul predictiv al vitezei de croazieră și o funcție eco-roll, care folosește inerția vehiculului atunci când coboară o pantă. Cu acești noi algoritmi, HI-TRONIX asigură strategia perfectă de schimbare a vitezelor pentru orice aplicație. Cele două camioane testate în România au fost echipate cu motor Cursor 13, de 450 CP și un cuplu de 2200 Nm la 870 rpm.
București: o experiență cât se poate de dură
Dorind să demonstreze de ce a ales, pentru noua gamă, titulatura „T de la Tare”, organizatorii i-au provocat pe participanți să „trateze cât mai dur” modelul T-WAY. Astfel, evenimentul de la București a fost cel mai solicitant pentru cele două camioane demo din toate cele trei locații alese; traseul de testare, de aproximativ 1,5 km, a fost realizat de la zero, personalizat de către IVECO România prin replicarea celor mai dificile și solicitante condiții off-road pentru camioanele de construcții.
Traseul a inclus o secțiune cu denivelări foarte accentuate, atacate de către noul T-WAY cu treapta I de viteză, la ralanti; acest lucru a pus în valoare atât puterea și cuplul impresionant al noilor camioane, cât și garda la sol îmbunătățită, pe de o parte, precum și confortul noii cabine, pe de altă parte, șoferul și însoțitorul său simțind mult mai puțin vibrațiile și rigiditatea la care s-ar fi așteptat de la un vehicul clasic off-road. A urmat o rampă cu înclinare de aproximativ 30 grade, în vârful căreia axa frontală a camioanelor s-a ridicat de pe sol, secțiune care a demonstrat forța de tracțiune, stabilitatea și eficiența noului T-WAY, la volanul căruia te poți simți întotdeauna în siguranță.
Pe o porțiune inundată, garda la sol și-a arătat din nou adevărata valoare. Cei prezenți au constatat faptul că nimic din dificultatea traseului nu s-a resimțit ca un stres asupra șoferului sau pasagerului – stabilitatea, siguranța, nivelul de confort la bord și manevrabilitatea noilor camioane sunt comparabile cu cele ale unui autoturism de teren de ultimă generație.
Urmașul lui TRAKKER… dar mai mult decât atât
Diferențele majore față de modelul anterior se resimt încă din clipa în care te așezi la volan. Noul T-WAY este mult mai manevrabil decât predecesorul său (modelul TRAKKER) și oferă o poziție de conducere îmbunătățită. Volanul a fost complet modificat, este multifuncțional și dispune acum de o bază plată unică, pentru a se potrivi oricărui gabarit al șoferului. Vehiculele testate au fost echipate cu cutii de viteze manuale ZF, cu 16+2 trepte.
Cabina este complet reproiectată, iar noul model este mai ușor cu 500 kg față de predecesorul său, ceea ce a generat un câștig corespunzător în ceea ce privește sarcina utilă și kilogramele facturate. O altă diferență față de TRAKKER este faptul că noul T-WAY este echipat cu frâne pe disc și pe puntea spate, iar instalația electrică este alcătuită din bucle independente, pentru a facilita intervențiile în atelier. Nu în ultimul rând, designul complet nou al cabinei îmbină aerodinamicitatea și funcționalitatea cu renumitul stil italian.
Vehiculul este proiectat pentru a oferi protecție maximă, dispunând de sisteme de siguranță ce depășesc cu mult cerințele omologării de tip. Noul sistem de frânare EBS este dotare standard, frânele cu disc sunt disponibile pe modelele PWD (tracțiune parțială), iar noile ADAS (Sisteme de Asistență Avansată pentru Șoferi) sunt disponibile pentru întreaga gamă.
IVECO T-WAY are cea mai bună conectivitate în clasa sa, fiind un reper al gamei WAY, prin Connectivity Box standard. Sistemul de conectivitate oferă telediagnosticare și mentenanță predictivă. Acesta le permite managerilor de flote să monitorizeze de la distanță performanța fiecărui vehicul, în orice moment, pentru un maximum de eficiență. Portofoliul serviciilor de conectivitate IVECO ON, aflat în continuă extindere, se concentrează pe maximizarea productivității clienților și pe durabilitatea vehiculului, precum și pe minimizarea timpilor neplanificați de imobilizare a vehiculului.