Noile game de camioane DAF CF și XF sunt acum complete
Related Articles
Noile game de camioane CF și XF sunt complete. DAF Trucks a adăugat 11 noi configurații de șasiuri: opt autoșasiuri cu 2, 3 și 4 punți, precum și trei capete tractor cu 3, respectiv 4 punți. Noile camioane sunt cu până la 7% mai eficiente din punctul de vedere al consumului de carburant, au o construcție mai ușoară cu cel puțin 100 kg, ceea ce permite o sarcină utilă crescută, sunt prevăzute cu module integrate pentru carosieri în vederea scurtării timpului de asamblare și asigurării celor mai bune performanțe în aplicații, la nivel de clasă. DAF are acum un set complet de camioane de lucru de top pentru clienți și oferă cele mai performante soluții personalizate pentru fiecare aplicație.
DAF a lansat primele versiuni de transport pe distante lungi ale noilor serii CF și XF la începutul verii, iar acum introduce o nouă serie de vehicule cu șasiu rigid și punți multiple (multi-axle). Noile vehicule sunt acum disponibile cu caracteristici comune, dar și cu unele unice. Toate noile camioane DAF sunt acum mai economice cu până la 7% datorită noilor grupuri motopropulsoare pe care le integrează.
Un nou sistem EAS ultracompact
Noul șasiu rigid beneficiază de ultra-compactul sistem EAS al noilor serii CF și XF. Sistemul EAS poate fi montat acum în întregime (ca o singură unitate) între prima și a doua punte față (configurație FAD 8×4). Acest lucru face posibilă folosirea spațiului liber pentru adăugarea picioarelor de calare pentru macara, a cutiilor de unelte sau a rezervoarelor suplimentare de combustibil.
Sarcini mai mari (de la 100 până la 250 kg)
În mod similar, ultima gamă de capete tractoare și autoșasiuri cu punți multiple beneficiază de configurații de grup motopropulsor și evacuare care, in medie, sunt mai ușoare cu până la 100 kg. Noile punți și seturi tandem contribuie la reducerea totală a masei cu până la 250 kg pentru tipurile de șasiu CF FAD 8×4 folosite în aplicații de construcții.
Noua punte portantă directoare electrohidraulică
Una dintre cele mai importante inovații din cadrul noului program CF și XF este noua punte portantă care facilitează o manevrabilitate maximă. Noua punte portantă încorporează noul sistem EHS (Electric Hydraulic Steering), mai ușor cu 30 kg, rezultând o sarcină utilă suplimentară. Virarea este foarte precisă, deoarece sistemul EHS calculează în mod continuu unghiul optim de virare pentru roțile punții spate, pe baza vitezei și a ampatamentului. Beneficiile sunt foarte vizibile atunci când camionul este condus în zone urbane și când efectuează diverse manevre. Reducerea la minimum a pierderilor prin fricțiune și faptul că pompa de direcție este activată numai atunci cand mașina virează conduc la o reducere suplimentară de 1% a consumului de combustibil.
La viteze de peste 40 km/h, puntea se blochează în poziție drept înainte și garantează vehiculului o stabilitate maximă și o eficiență excelentă a consumului. În plus, sistemul de direcție al punții portante conține mult mai puține componente, ceea ce susține robustețea și fiabilitatea de primă clasă. Noua punte portantă directoare poate fi integrată pe șasiu rigid 6×2 și cap tractor, precum și pe șasiu rigid 8×2.
Noua punte portantă cu set dublu de anvelope
DAF introduce, de asemenea, o nouă punte portantă de 10 tone cu montarea a unui dublu set de anvelope pe fiecare parte, a cărei capacitate statică de încărcare este de nu mai puțin de 34 t, fapt care se dovedește extrem de util la încărcarea și descărcarea de containere grele. Noua punte are o masă proprie care a fost redusă cu 25 kg și, în combinație cu celelalte reduceri de greutate realizate pentru noile CF și XF, se obține o încărcare utilă totală mai mare cu 125 kg. Noua punte DAF cu set dublu de anvelope poate fi instalată pe autoșasiu și cap tractor în configurația 6×2, precum și pe autoșasiu 8×2.
Noua punte dublă motoare în tandem, cu reducție în butuc
Pentru vehiculele care se deplasează în mod regulat off-road, DAF a dezvoltat o nouă punte dublă motoare, în tandem, cu reducție în butuc (HR1670T). Acest set de osii se mândrește cu o execuție din fontă turnată ce asigură o reducere suplimentară a greutății cu 60 kg.
Pentru a atinge cel mai eficient nivel de consum, sunt disponibile rapoarte finale mai rapide (3,46, 3,61, 3,76:1), care permit motorului să funcționeze la turații și mai mici decât până în prezent. În scopul de a asigura cele mai mici costuri operaționale posibile, intervalele de schimbare a uleiului pentru noul set tandem au fost ridicate la 3 ani sau 450.000 km.
Noua punte motoare dublă în tandem, cu reducție în butuc este disponibilă pentru autoșasiu și cap tractor, în configurațiile 6×4 și 8×4, destinate aplicațiilor de mare intensitate. Această gamă include autoșasiul FAD 8×4 cu două punți față directoare, utilizate în mod frecvent pentru transportul nisipului și pietrișului. În acest model, unitatea SCR nu mai este integrată în evacuarea verticală. În schimb, se află în noua unitate EAS, care, datorită dimensiunilor sale compacte, se poate integra perfect între cele două punți față. Noua execuție generează o reducere a greutății de 115 kg și asigură mai mult spațiu liber pe șasiu.
Un nou șasiu ușor 8×4 pentru betoniere în toată Europa
Șasiul ușor pentru modelul CF FAD 8×4, destinat montării mixerelor de beton, este disponibil acum cu o punte tandem cu reducție simplă (SR1132T) de 19 t și cu două punți față de 7,1 t. Acesta este un șasiu de înaltă performanță, eficient din punctul de vedere al costurilor și foarte popular în UK, fiind acum disponibil în toată Europa. Ca urmare a optimizării sistemului de direcție și a suspensiei, a utilizării discurilor de frână și a noii unități compacte EAS cu țeavă verticală, camionul are o masă proprie de numai 9.150 kg, stabilind standardul de referință pentru clasa sa. Șasiul pentru betoniere vine în combinație cu noul Motor PACCAR MX-11, ce dezvoltă puteri de la 270 la 330 kW (370 la 450 hp).
Cel mai mare nivel de accesibilitate pentru carosieri la noile autoșasiuri CF și XF
DAF a adus îmbunătățiri semnificative șasiului pentru a obține cel mai înalt nivel de accesibilitate din industrie pentru constructorii de caroserii din industrie. Noile Module de Atașare a Caroseriei (BAM – Body Attachment Modules) joacă un rol important în asamblarea rapidă a unei suprastructuri, a unei macarale grele, a unui sistem basculant sau de ridicare cu cârlig. Noul model extins de orificii din partea de spate a șasiului ajută la montarea ușoară a elementelor de ridicare, macaralelor și a remorcilor și, de asemenea, facilitează reamplasarea componentelor sau montarea unui sistem de bare de remorcare sau de protecție antiîncastrare. Drept rezultat, noul model de orificii determină o economie de costuri pentru constructorii de caroserie și scurtează timpul de execuție al vehiculului.
Noul sistem inovativ pentru monitorizarea energiei bateriilor (BEM)
O altă caracteristică nou implementată este sistemul inovativ de monitorizare a energiei bateriilor (Battery Energy Monitoring system – BEM). Acest sistem opțional utilizează un senzor nou, dezvoltat pentru a măsura condițiile exacte de încărcare a bateriei și poate lua în considerare chiar și condițiile de mediu pentru a se asigura că vehiculele sunt pregătite să funcționeze și au cea mai mare disponibilitate.
În conformitate cu filozofia DAF de eficiență avansată în transport, s-au depus toate eforturile pentru a obține performanța maximă din fiecare picătură de carburant. Motoarele PACCAR MX-11 și MX-13 au trecut printr-un proces de reproiectare, fiind îmbunătățite considerabil. Un obiectiv important în dezvoltarea noilor ansambluri a fost reducerea turațiilor motorului, denumită în general „decelerare” (down speeding), deoarece turațiile mai mici conduc la un consum redus de combustibil. În același timp, cuplul maxim al motoarelor PACCAR a fost crescut semnificativ, fiind disponibil acum la un număr uimitor de 900 rpm.
Puterea aproape a fiecărui ansamblu motor a crescut cu 7 kW / 10 hp la 14 kW / 20 hp, în timp ce cuplul pentru toate motoarele noi a crescut cu 50 ajungând la 200 Nm. În plus, pe noile modele CF și XF, DAF aplică acel „Multi Torque” (cuplu multiplu), ceea ce are ca rezultat eliberarea a încă 100 – 150 Nm în cea mai mare treaptă de viteză. Acest lucru permite condusul pe perioade mai lungi de timp la cea mai mare treaptă de viteză, care se traduce în optimizarea consumului și maximizarea performanțelor.
Cutii de viteze TraXon: mai multă rapiditate, mai puțină fricțiune
Noile motoare PACCAR MX-11 și MX-13 sunt livrate în varianta standard cu noile cutii de viteze automate TraXon de ultimă generație. Aceste transmisii se caracterizează prin forțe de frecare reduse și schimbări rapide și line de trepte. Pentru transportul standard, transportul de lichide, transportul de mare tonaj și Eco Combi sunt disponibile strategii speciale de schimbare a treptelor de viteză. La modelele pentru Construcții ale DAF CF FAD, FAT (autoșasiu) și FTT (cap tractor), transmisia TraXon vine cu o setare suplimentară pentru off-road, asigurând performanțe optime ale transmisiei acționării ambreiajului. Când este activată, TraXon schimbă extrem de rapid vitezele și la turații mai mari pentru a garanta o tracțiune maximă.
Funcționalitate software avansată pentru linia motoare
Similar primelor configurații CF și XF introduse, noua generație de camioane DAF cu punți multiple oferă o arhitectură complet nouă a sistemului electric și electronic, ce include o nouă unitate de comandă care gestionează toate componentele liniei motoare într-o manieră integrată. Funcționalitățile precum EcoRoll și pilotul automat (Cruise Control) au fost extinse pentru a îmbunătăți în continuare contribuția lor la eficiența consumului.
Punți spate cu eficiență crescută
O componentă importantă a noilor ansambluri motoare, mai rapide, sunt punțile spate proiectate și fabricate de DAF. Acum sunt disponibile reducții mai rapide de 2,05:1, permițând rularea la o viteză de croazieră de 85 km/h la 1.000 rpm, în funcție de specificațiile liniei motoare. Pentru noua generație de diferențiale punte spate, roata și pinionul coroanei au fost reproiectate pentru a asigura longevitate și eficiență optimă, precum și niveluri de zgomot extrem de scăzute.