MAN începe producția de serie a autocamioanelor electrice
Story Highlights
- MAN Truck & Bus
- camioane MAN
- MHS Truck & Bus
- autocamioane electrice
- MAN electric trucks
Related Articles
Moment istoric pentru MAN Truck & Bus: producția de serie a autocamioanelor electrice MAN a început! Alexander Vlaskamp, CEO al MAN, și Michael Kobriger, membru al Comitetului executiv MAN pentru producție și logistică, împreună cu Manfred Weber, membru al Parlamentului European și președinte al PPE, au dat undă verde la fabrica din München. De acum înainte, atât autocamioanele electrice, cât și cele diesel vor fi produse în cadrul unui proces de producție mixt complet integrat pe aceeași linie.
„Viitorul MAN începe acum!”
Alexander Vlaskamp: „Începerea producției în serie a camioanelor noastre electrice este istorică. Acesta marchează un punct de cotitură în istoria noastră! Viitorul MAN începe acum, chiar în acest moment. Întreaga echipă MAN este mândră să contribuie în mod activ la transformarea de la motorizarea diesel la cea electrică. Camioanele noastre electrice extrem de eficiente vor face din transportul de marfă fără emisii la nivel local o realitate. Acesta este un pas extrem de important către atingerea obiectivului nostru de a deveni neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050. Faptul că putem fabrica camioane electrice pe aceeași linie de producție cu autocamioanele noastre diesel de ultimă generație ne oferă, de asemenea, o flexibilitate enormă și crește eficiența producției.”
„Am investit aproape 400 de milioane de euro în cercetare și dezvoltare pentru a putea oferi portofoliul nostru de autocamioane convenționale și cu propulsie electrică pe baterii. Gama se întinde de la 12 la 50 de tone și acoperă totul, de la vehicule de colectare a deșeurilor la camioane de cursă lungă. Ne-am făcut temele. Ne propunem să livrăm primele 1 000 de camioane electrice până la sfârșitul anului. În funcție de utilizarea lor și de mixul de energie electrică, acest lucru ar reduce emisiile de CO2 comparabile cu cele ale unui oraș mic. Aceasta este o pârghie enormă! Politicienii trebuie acum să stabilească direcția corectă în ceea ce privește extinderea infrastructurii și tarifarea CO2, astfel încât creșterea în intensitate a electromobilității să continue să ia avânt”, a continuat el.
Manfred Weber a adăugat: „Inovarea și tehnologia nu sunt doar cheia succesului economic și a competitivității internaționale a Europei, ci și esențiale pentru reconcilierea obiectivelor politicii economice și climatice. MAN deschide calea cu autocamionul său electric și arată cum poate arăta transportul de marfă cu emisii reduse.”
München este pregătit pentru electromobilitate: diesel și electric pe aceeași linie
Michael Kobriger, membru al Comitetului executiv pentru producție și logistică, a spus: „În acest deceniu, investim aproximativ un miliard de euro în conversia la electrificare a fabricilor noastre europene – o mare parte din această sumă în Germania. Acesta este, de asemenea, un semnal puternic al politicii industriale pentru Bavaria ca locație de afaceri, deoarece modelăm în mod activ transformarea în Nürnberg și München.”
Transformarea este acum vizibilă în mod clar la fabrica principală MAN. Capacitatea maximă de producție este în prezent de aproximativ 100 de autocamioane pe zi, indiferent de tipul de motorizare. Este nevoie de aproximativ opt ore pentru a produce un autocamion.
„Producția de autocamioane electrice sau diesel pe o singură linie poate fi adaptată flexibil la evoluțiile pieței, iar vehiculele pot fi construite exact în ordinea în care sunt comandate de clienți. Acest concept inovator este însoțit de schimbări ample de-a lungul liniei de asamblare, precum și în lanțul de aprovizionare și logistică”, a mai spus Kobriger.
De exemplu, în timp ce motoarele cu combustie internă sunt echipate inițial cu osii, rezervoare și sisteme de evacuare, modelele electrice sunt, în schimb, echipate cu două baterii sub cabină, împreună cu alte componente electrice – așa-numitul pachet de putere. Mai mult de 5 000 de angajați au fost instruiți în domeniul tehnologiei de înaltă tensiune pentru această transformare.
700 de autocamioane electrice vândute – autonomie de până la 740 de km fără încărcare
Înainte de a începe producția de serie, MAN a fabricat deja aproape 200 de camioane electrice de pre-serie și le-a livrat clienților. Aceste vehicule au parcurs deja aproximativ două milioane de kilometri în condiții reale de utilizare de către clienți pe drumurile europene – unele cu deplasări zilnice de până la 850 de kilometri și cu un consum foarte scăzut de 97 kWh la 100 de kilometri în medie.
MAN a primit deja aproximativ 700 de comenzi pentru camioane electrice. Printre altele, autocamionul electric este deosebit de atractiv pentru utilizarea în logistica auto, deoarece autotractorul mega este unic pe piață, cu o înălțime de cuplare de 950 mm și un ampatament de 3,57 metri. Aceasta înseamnă că transportul complet electric cu o înălțime de încărcare internă de trei metri este, de asemenea, posibil. Ultra Lowliner-ul electric este deja utilizat în Wolfsburg și Bavaria pentru aprovizionarea cu automobile în diferite profiluri de traseu.
Un alt avantaj al autocamionului electric este reprezentat de cele trei până la șase baterii modulare NMC, care provin de la uzina MAN din Nürnberg și oferă o capacitate brută totală de până la 534 kWh. Aceasta înseamnă că pot fi parcurși până la 500 de kilometri fără reîncărcare. Pentru autonomii și mai mari, există și o a șaptea baterie opțională, care face posibilă parcurgerea a până la 740 de kilometri fără reîncărcare.
Pionier și în domeniul autobuzelor electrice
MAN oferă deja nu doar cea mai largă gamă de camioane electrice, ci și de autobuze electrice. Numai pentru camioanele electrice există peste un milion de opțiuni de configurare, oferind soluții personalizate pentru toate aplicațiile comune de transport. MAN este lider de piață în Europa în ceea ce privește autobuzele urbane electrice, care sunt fabricate de ceva timp la uzina sa din Starachowice, Polonia, și a fost, de asemenea, primul producător european care a prezentat un autocar electric la Ankara. Peste 2 500 de autobuze MAN cu propulsie electrică pe baterii sunt, în prezent, în funcțiune în orașele europene. Noul model va fi echipat cu baterii din Nürnberg, la fel ca și autocamioanele. MAN a investit 250 de milioane de euro în construirea unei unități de producție de baterii în această localitate.
CO2 neutru până în 2050
MAN Truck & Bus își propune să devină neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2 până în 2050. Electrificarea flotei de vehicule este esențială pentru atingerea obiectivelor de durabilitate, deoarece aproximativ 95% din emisiile totale ale MAN sunt atribuite vehiculelor sale în funcțiune. De asemenea, camioanele electrice sunt extrem de importante pentru îndeplinirea obiectivelor actuale ale Uniunii Europene privind emisiile de CO2: MAN își propune să livreze mai mult de 1 000 de autocamioane electrice clienților săi până în 2025. În comparație cu 1 000 de camioane diesel cu un kilometraj anual de 120.000 de kilometri și un consum mediu de 24 de litri, doar aceste prime autocamioane electrice ar putea economisi până la 80.000 de tone de CO2 într-un an, dacă ar fi alimentate cu electricitate 100% ecologică. Această cantitate este aproximativ echivalentă cu emisiile anuale de CO2 ale unui mic oraș german.