KH-Kipper introduce basculanta pentru minerit W1RB
Story Highlights
- KH-Kipper
- basculanta pentru minerit KH-Kipper
- KH-Kipper W1RB
- KH-Kipper body
Related Articles
Mașinile care lucrează în condiții extreme, în exploatările miniere de suprafață, trebuie să fie robuste. Folosirea lor fără defecțiuni și pe perioade cât mai extinse posibil e necesară pentru a asigura productivitatea proceselor tehnologice și timpul adecvat de implementare. Basculanta KH-Kipper W1RB va face față chiar și celor mai solicitante sarcini. A fost concepută pentru a transporta material, cât mai eficient posibil (24/7), de la punctul de extracție la stația de concasare.
Eficiență
Designul inovator valorifică proprietățile oțelului HARDOX 500 TUF produs de compania suedeză SSAB, iar numărul de suduri de 4 ori mai mic garantează rezistența excepțională la uzură, duritate și rezistență la impact, precum și o perioadă de exploatare maximă. Greutatea redusă la gol a suprastructurii va permite reducerea costurilor de operare, inclusiv consumul de combustibil, și va crește productivitatea.
Cilindrul hidraulic Hyva permite ridicarea și coborârea benei în maximum 30-35 sec. În cicluri repetate, acest lucru permite ca timpul economisit să fie utilizat pentru un număr mai mare de intervale de transport. Sistemul hidraulic este completat de sistemul Hyva SMART ce monitorizează fiecare ciclu de basculare, sprijinind șoferul să ia decizii mai bune și îmbunătățind siguranța și eficiența înaintea și în timpul operațiunilor de basculare.
Siguranță
Siguranța este un criteriu important, iar una dintre funcțiile sistemului Hyva SMART este capacitatea de a vizualiza poziția vehiculului în raport cu solul, ceea ce permite operarea basculantei astfel încât bena să poată fi golită fără riscul răsturnării camionului.
Un plus de siguranță la condus (având în vedere dimensiunea autobasculantei și prelungirea benei peste cabină) îl oferă camera Brigade, amplasată în partea din spate, sub bena basculabilă. Aceasta crește siguranța șoferului și ajută la mersul în marșarier către buncărul concasorului. Camerele AI reprezintă următorul pas în detecția activă a punctelor moarte. Folosind inteligența artificială, camerele detectează și recunosc o siluetă umană într-o zonă definită și avertizează șoferul (vizual și/sau acustic) cu privire la o posibilă coliziune.
Prelungirea peretelui frontal al benei până deasupra cabinei are o lățime de până la 3 m și protejează eficient cabina împotriva impactului cu materialul încărcat, dar și atunci când camionul coboară o pantă abruptă și există riscul alunecării încărcăturii din partea superioară spre cabină.
Confort de operare
Basculanta KH-Kipper W1RB îndeplinește cele mai exigente nevoi de producție și este proiectată special pentru condițiile dure ale exploatărilor de suprafață. Este un echipament de înaltă performanță, care permite încărcarea eficientă cu o cupă de orice volum, descărcarea în siguranță pe terenuri dificile și noroioase, precum și deplasarea fără probleme în spații restrânse, inclusiv în viraje strânse.
Bena KH-Kipper este setată mai jos și, prin urmare, marginea superioară a pereților laterali este mai jos, ceea ce facilitează încărcarea și reduce riscul de impact lateral. De asemenea, are o formă mai simetrică în comparație cu o autobasculantă cu șasiu articulat, iar lățimea sa de 3 m în partea superioară facilitează încărcarea cu o cupă de capacitate mai mare. Bena se închide în spate cu un hayon, care se ridică pentru a descărcarea fragmentelor mari de rocă. Hayonul se deschide automat în momentul basculării benei.
Reducerea impactului negativ asupra mediului este unul dintre angajamentele de bază ale exploatărilor moderne de materii prime. Datorită utilizării materialelor de înaltă calitate pentru producerea structurii și construcției durabile, basculanta are o durată mai îndelungată de operare, ceea ce se traduce printr-un impact mai redus asupra mediului, decât în cazul achiziționării periodice de echipamente noi. O basculantă mai ușoară transportă o sarcină mai mare, economisește combustibil și crește productivitatea. Căldura degajată de gazele de evacuare este folosită pentru a încălzi podeaua și pereții benei, prevenind astfel înghețul materialului transportat.