John Deere aduce îmbunătățiri pe noile camioane articulate din seria E-II
Related Articles
Pentru a face față rigorilor șantierelor actuale, John Deere introduce noile camioane articulate E-II (ADT). Modelele 410E-II și 460E-II încorporează caracteristici ce au în centrul atenției operatorul, rezultând un confort mai mare pentru acesta, reducerea consumului de combustibil, timpi de disponibilitate crescuți și costuri zilnice de operare reduse. Având o benă reproiectată, o cabină actualizată și noi moduri pentru transmisie și retarder, modelele E-II proiectate și construite de John Deere oferă o productivitate maximă pe șantier.
„Toate camioanele noastre sunt proiectate și construite de John Deere în Dubuque și Davenport, Iowa. Noile camioane E-II combină cele mai populare caracteristici ale seriei E, cu îmbunătățiri de performanță și operare, rezultând o mașină mai ușoară și mai rentabil de operat”, a declarat Cory Ouellette, product marketing manager, ADT-uri, John Deere Construction & Forestry. „Cu cele trei moduri de transmisie standard, un nou design al caroseriei, îmbunătățirile la nivelul cabinei și un consum mai bun de combustibil, camioanele din seria E-II oferă clienților o soluție fiabilă și durabilă, dar ușor de operat.”
O caracteristică-cheie a camioanelor E-II este bena reproiectată, care este mai lată și are o pantă mai coborâtă pentru a îmbunătăți retenția de material. Noul design al lateralelor face ca înălțimea de încărcare să fie aceeași pe toată lungimea benei, în timp ce lățimea benei asigură o acoperire suplimentară a roților și o încărcare mai ușoară. În plus, muchiile benei sunt înclinate pentru a reduce vărsarea materialului în timpul deplasării.
Cabina actualizată de pe modelele E-II crește ușurința în utilizare, productivitatea și confortul general. Una dintre cele mai notabile caracteristici este modulul de comutare, ce reduce numărul de comutatoare cu 25% comparativ cu modelele anterioare. O manetă de semnalizare multifuncțională (similară celor de pe autovehicule) include comenzile pentru lumini și ștergătoarele de parbriz, simplificând setările camionului. Noul display principal afișează clar informațiile zilnice de operare și de diagnosticare. Alte funcții ce țin de confort includ comenzile HVAC repoziționate, pentru un acces ușor la setările de temperatură, dar și o funcție opțională de control automat al temperaturii și, opțional, scaune premium cu încălzire și ventilație. Clienții pot adăuga sistemul de atenționare pentru centura de siguranță, care include o lumină de semnalizare verde, în afara camionului, ce confirmă faptul că centura este fixată. Opțional este disponibilă o centură retractabilă în patru puncte (tip ham), disponibilă pentru ambele modele.
Cele trei moduri standard ale transmisiei – Normal, Eco și Traction – optimizează transmisia și reduc intervenția operatorului. Modul Normal vine cu aceleași caracteristici regăsite pe Seria E, reducând în același timp consumul de combustibil cu până la 7% comparativ cu modelele actuale. În modul Eco, sistemul reduce consumul de combustibil prin acționarea mai fină a input-ului la nivelul accelerației și reducerea turației maxime a motorului. Atunci când condițiile o permit, modul Eco poate îmbunătăți consumul de combustibil cu până la 12% față de modul Normal al seriei E-II. Modul Traction îi permite operatorului să mențină tracțiunea la niveul roților în condiții de sol moale, blocând automat diferențialul pentru a minimiza deraparea roții și a crește tracțiunea. Pentru a îmbunătăți funcția diferențialului cu blocare automată s-au adăugat noi senzori de viteză a roților, sporind acuratețea cuplării.
Tot pentru a spori productivitatea operatorului, comenzile simplificate ale retarderului permit o deplasare lină în orice tip de aplicații. Cele trei moduri de retarder cu care vine transmisia – low, medium și high – oferă diferite caracteristici de operare camioanelor încărcate și goale.
Designul camioanelor E-II păstrează capacitățile bune de service zilnic (la nivelul solului). Maximizând durata de funcționare a mașinii, noile modele vin cu o reducere de 10% a traseelor electrice și hidraulice, diminuând potențialele puncte de scurgeri. Funcția opțională de lubrifiere automată, instalată din fabrică, permite umplerea de la nivelul solului și elimină lucrările inoportune de ungere a racordurilor, crescând durata de viață a componentelor. Luminile LED opționale oferă o vizibilitate mai mare în condiții de vizibilitate redusă.
Modelul 460E-II este disponibil cu o nouă soluție de benă ejector. Această soluție permite operatorilor să descarce materialul pe o anume suprafață și poate fi utilizată și în zone cu restricții de înălțime (unde există riscul atingerii liniilor de înaltă tensiune sau de răsturnare, din cauza descărcării într-o pantă abruptă).
Upgrade-ul la seria E-II include doar modelele mai mari, de 37 și 41 t, nu și celelalte două camioane din gamă, 260E și 310E, de 24, respectiv 28 t.