Hatz 3H50T – un motor compact pentru utilaje conforme cu norma Stage V
Related Articles
Motorenfabrik Hatz introduce noul motor diesel industrial 3H50T în trei cilindri, răcit cu lichid, în versiunea Fan-to-Flywheel, precum și în varianta OPU (Open Power Unit). Noul model din clasa de performanță sub 19 kW extinde gama de motoare din seria H dezvoltate special de Hatz pentru cerințele actuale și viitoare privind puterea, performanța, fiabilitatea și standardele internaționale de evacuare. Cu o capacitate cilindrică de numai 1,5 l și o putere maximă de 130 Nm, Hatz 3H50T este motorul cu cel mai mare cuplu din clasa sa, acum pe piață.
Hatz 3H50T dezvoltă aceasta putere fără a folosi un intercooler. Construcția sa foarte compactă fără filtru de particule diesel (DPF) oferă beneficii semnificative, în special pentru utilizarea pe utilaje compacte. Având o greutate redusă și dimensiuni mici de instalare, datele de performanță ale motorului depășesc chiar și multe motoare mai vechi din clasa 19 – 37 kW. Aceasta oferă multor producători o alternativă pentru proiectarea de mașini compacte cu compartimente motoare mici, putându-și upgrada ușor utilajele existente la norma Stage V.
Stage V fără DPF
Noul motor Hatz 3H50T satisface normele actuale și viitoare privind emisiile (EU Etapa V și EPA Tier IV final). Datorită construcției și designului modern, motorul atinge valorile specificate chiar și fără a utiliza un filtru de particule (DPF). Acest lucru face ca motorul să fie destinat pentru utilaje compacte, la care, din cauza spațiului restrans, nu este posibilă instalarea unui filtru de particule. Hatz 3H50T emite o masă de particule extrem de redusă, ce atinge doar o zecime din valoarea limită, fără alte procese ulterioare de post-tratare a gazelor evacuate (precum recircularea gazelor de evacuare sau catalizator de oxidare diesel). Pentru Stage V, aceasta este de 0,4 grame per kWh.
Soluție OPU, la cheie
Hatz 3H50T OPU este o soluție plug and play, fiind alegerea ideală pentru producătorii de mașini compacte care au nevoie de motoare gata pregătite pentru instalare – de ex. pentru platforme de ridicare, sisteme hidraulice, mașini de perforat și aplicații staționare, precum pompe și alternatoare. Datorită designului integrat și optim configurat al radiatorului, furtunurilor și cablurilor, precum și al componentelor electronice, conceptul Hatz OPU simplifică foarte mult designul și instalarea.
Pe durata dezvoltării lui 3H50T, Hatz a urmărit în mod consecvent strategia seriei H de motoare, care încorporează materiale și tehnologii de ultimă generație, precum turbocompresoare și sistemul common rail Bosch (versiunea off-road). Rezultatul este un motor compact și robust, cu un cuplu ridicat la o turație mică.