Deutz prezintă în premieră la Shanghai motorul TCD 9.0
Related Articles
La cel mai mare târg de utilaje pentru construcţii din Asia, Bauma China, desfăşurat o dată la doi ani, Deutz va expune împreună cu subsidiara sa chineză DDE Deutz (Dalian) Engine ca specialist în motoare pentru utilaje pentru construcţii, minerit și soluții de manipulare a materialelor.
Premiera mondială a noului TCD 9.0 este „vedeta” cu care Deutz vine la ediţia din acest an a Bauma. Acest motor diesel cu patru cilindri şi cu o capacitate de nouă litri este primul dintr-o nouă generație de motoare pe care Deutz le propune ca parte a unei alianţe cu Grupul Liebherr. La fel ca TCD 9.0, această înţelegere cuprinde şi motoare diesel cu șase cilindri. Motoarele fabricate de Liebherr în cadrul acestui program de cooperare vor fi vândute de Deutz sub marcă proprie.
Planul este ca subsidiara chineză a Deutz să fabrice motorul TCD 9.0 sub licență, astfel încât să poată deservi mai ușor piața locală. Motorul are o putere nominală de 300 kW și un cuplu de 1700 Nm. De asemenea, are un design extrem de compact, care îl face ușor de instalat într-o gamă largă de aplicații, și este foarte potrivit pentru excavatoare și încărcătoare frontale.
Noile motoare sunt dezvoltate în conformitate cu normele EU Stage V, US Tier 4, China IV și EU Stage IIIA și vor fi intra în producția de serie în 2019. Vor urma un concept standardizat, cu o interfață pentru client comună și o rată ridicată de părți componente comune. Motoarele urmează să fie distribuite prin intermediul rețelei globale Deutz de dealeri și de „service outlets”.
„Prin adăugarea de noi motoare, ca urmare a alianței cu Liebherr, ne consolidăm portofoliului de produse, putând acoperi acum mai multe game de puteri și aplicații. În plus, producerea motorului TCD 9.0 în Dalian ne va oferi proximitate față de partenerii noștri chinezi. Continuăm să vedem un potențial mare de creștere în această piață când vine vorba de tehnologie avansată”, a afirmat Michael Wellenzohn, membru al Consiliului de administrație al Deutz AG, responsabil pentru Vânzări / Service & Marketing.
Deutz este lider în tehnologia de post-tratare, utilizând sisteme foarte dezvoltate precum: DPF (filtru diesel de particule), SCR (reducerea catalitică selectivă) și DOC (catalizator de oxidare diesel). Atât portofoliul cunoscut de motoare Deutz (de la TCD 2.2 la TCD 16.0), cât și noile motoare Liebherr, toate îndeplinesc cele mai stricte standarde de emisii europene, Stage V (care se aplică începând din 2019). De asemenea, sunt disponibile şi versiuni inferioare în ce priveşte emisiile, ceea ce înseamnă că o singură platformă de motor poate fi utilizată atât pentru piețele Stage V, cât și pentru regiunile cu norme mai permisive.
Pe lângă TCD 9.0, Deutz va expune la Shanghai şi modelul de succes TCD 2.9, ca exemplu al categoriei sale de motoare compacte. Acest motor mic, de 4 cilindri, este acum disponibil şi în versiunea HP (High Power), cu o putere nominală de 75 kW, şi HT (High Torque), cu un cuplu de 375 Nm. Varianta High Torque încă scade sub pragul relevant de putere de 56 kW și, prin urmare, nu necesită sistem SCR pentru a se conforma normei EU Stage V. Datorită creșterii puterii şi cuplului pe aceste motoare, ele pot fi utilizate în locul motoarelor mult mai mari, ceea ce duce la economii în termeni de greutate, spațiu și costuri de instalare.
Începând cu 2019, motorul TCD 2.9 va fi fabricat în China de către subsidiara Deutz (Dalian) Engine. „Deutz îşi extinde continuu gama de motoare și are o experiență îndelungată în materie de soluții modulare pentru post-tratare”, spune Michael Wellenzohn. „Acest lucru înseamnă că suntem extrem de bine poziţionaţi pentru a satisface cerințele tot mai stricte din China privind emisiile și, de asemenea, pentru exportul de produse către Europa, SUA și Japonia.”