Bell extinde conceptul de ADT 4×4 cu noul B30E

MEq
By MEq aprilie 7, 2018 19:22

Bell extinde conceptul de ADT 4×4 cu noul B30E

Bell Equipment dezvoltă în continuare conceptul de camion articulat 4×4 odată cu noul B30E, care va fi expus la Intermat 2018. Potrivit pentru cariere mici și mijlocii, în aplicații de producție de agregate, acest camion oferă clienților avantaje față de soluțiile de transport tradiționale. Standul Bell de la Intermat va include și popularul model Bell B40E din gama extinsă de mașini 6×6 a companiei.

Bell B30E 4×4 se alătură gamei tradiționale 6×6 de camioane articulate, fiind o alternativă practică pentru clienții care trebuie sa aleagă între basculante, camioane cu șasiu rigid și ADT-uri 6×6. Pe lângă aplicațiile de carieră de mici dimensiuni, camionul vizează și piețe specifice, precum construcțiile de tuneluri – consideră Tristan du Pisanie, Product Marketing Manager, Bell Equipment.

Deși nu posedă capabilitățile extreme de off-road ale unui model 6×6, B30E 4×4 oferă totuși caracteristici de top în orice condiții meteo pe drumuri neregulate și în terenuri ușoare și oferă o mai bună manevrabilitate în zone limitate pentru deplasarea materialelor. Faptul că are o punte în minus nu înseamnă că anvelopele se vor împotmoli. Anvelopele față sunt tipice 23,5R25, în timp ce puntea spate mai grea utilizează anvelope de 29,5R25, regăsite în mod obișnuit pe ADT-urile de 40 t.

Articulație oscilantă asigură contactul permanent al tuturor roților cu solul și o distribuție bine echilibrată a sarcinii (gol: 50/50, încărcat: 33/66). Bell B30E 4×4 de 21,5 t se dovedește superior basculantelor rigide sau configuratiilor cap tractor – remorcă în zonele de încărcare și de depozitare sau în condiții umede.

Noul camion cu două punți are la bază modelul Bell B30E 6×6 cu care împarte șasiul frontal și articulația oscilantă. Clienții Bell beneficiază, de asemenea, de motorul Mercedes-Benz de 246 kW, transmisia automată Allison cu șase trepte, cu retarder automat integrat și de un pachet complet de productivitate, siguranță și facilități de funcționare. Aceste caracteristici se bazează pe colectarea datelor în timp real de către senzorii mașinii (cântărire la bord, senzor de pas/rulare etc.) și sunt controlate de software-ul încorporat în controllerul camionului. Sistemul cu frâne umede este același ca la B30E pe puntea față, în timp ce puntea spate are un set mai mare de frâne împrumutat de la Bell B40E 6×6.

Cu o sarcină utilă identică cu a modelului B30E 6×6 de 28.000 kg, diferențele majore constau în șasiul spate mai scurt, cu o punte solidă Bell și nou proiectata benă de 18,6 m³. Comparativ cu ADT-ul cu trei punți, diametrul exterior al razei de virare a lui B30E 4×4 este mai mic cu 1,3 m (14,6 m), ceea ce face mai ușoară și mai rapidă manevrarea în spații de încărcare sau basculare înguste. Bena scurtă permite timpi optimi de încărcare cu încărcătoare pe roți sau conveioare și este, de asemenea, compatibilă cu metoda tipică de încărcare cu excavatorul.

Bell B30E 4×4 combină experiența îndelungată a companiei (pe care o are în dezvoltarea de soluții pentru cerințele specifice ale clienților) cu vastele cunoștințe pe care inginerii Bell le-au dobândit prin dezvoltarea modelului de referință al companiei, camionul de șaizeci de tone, B60E. Directorul executiv al Bell France, Céline Guttierrez, a declarat: „Bell oferă conceptul 4×4 de 30 t pentru anumite aplicații de nișă, deoarece există clienți care au recunoscut beneficiile distincte pe care această configurație le poate oferi. Acceptarea pe piață a modelului B60E 4×4 ne-a depășit așteptările, iar piața extinsă vede acum beneficiile acestei configurații (…)”. Așteptăm cu nerăbdare ca modelul B30E 4×4 să se dezvolte dintr-un produs de nișă într-o soluție de transport recunoscută – a mai spus Guttierrez.

În ciuda inițiativei sale 4×4, Bell Equipment oferă încă cel mai cuprinzător program ADT 6×6 de pe piață, cu șapte modele care variază de la 18 până la 45,4 t sarcină utilă.

MEq
By MEq aprilie 7, 2018 19:22