Sistemul IBC este acum disponibil și pentru harvesterul de clasă medie 1170G
Related Articles
John Deere a prezentat mult așteptatul harvester cu 8 roți 1170G, precum și revoluționarul sistem de control al brațului de macara IBC pentru harvesterul 1270G, anul trecut, la târgul ElmiaWood. Ulterior, tot în decursul lui 2017, opțiunea IBC a devenit disponibilă și pentru harvesterul 1170G. Ambele modele de talie medie din seria G (1070G și 1170G) intră acum în producția de serie.
Operare ușoară și precisă, cu IBC
Sistemul inteligent de control al brațului (IBC) este un sistem unic, disponibil doar pe mașinile John Deere. Nu este doar o prelungire automată a brațului de macara sau a supapelor amortizate; este un sistem inteligent de control cu senzori ce detectează poziționarea capului de recoltare și cu algoritmi ce reglează traiectoria brațului într-o mișcare continuă și eficientă. IBC servește, de asemenea, și ca o platformă pentru noi funcții viitoare care să îmbunătățească munca operatorului și să o facă mai ușoară.
IBC urmează automat ciclul de lucru al mașinii de recoltat. Traiectoria și operarea brațului sunt ajustate automat, pe măsură ce capul de recoltare se îndreaptă către arbore și când trunchiul se află în capul de recoltare. Operatorul nu trebuie să controleze separat diferitele secțiuni individuale ale brațului. IBC asigură cele mai precise și eficiente practici de operare. Sistemul electronic de amortizare a brațului face operarea ușoară și lină, reducând tensiunile asupra întregului braț. IBC îmbunătățește ergonomia muncii și ghidează operatorul în utilizarea corectă a brațului, ceea ce se reflectă direct în productivitatea crescută a mașinii.
„La fel ca pe forwardere, majoritatea clienților doresc să beneficieze de sistemul IBC și pe harvesterele lor. De exemplu, pentru 1170G, rata de solicitare a opțiunii IBC este de peste 90%”, spune Tommi Ekman, general manager, Marketing, John Deere Forestry.
Harvesterele de talie medie din seria G sunt ușor recognoscibile datorită noului design al șasiului spate
Noile harvestere John Deere 1070G și 1170G au un șasiu spate complet nou, cu o nouă poziționare a motorului, a rezervoarelor pentru ulei hidraulic și combustibil și o nouă amplasare a pompelor. La ambele modele, motorul a fost întors la 180 de grade. Rezervoarele de ulei hidraulic și de combustibil, precum și pompele sunt poziționate în fața motorului, iar ventilatorul, în spatele mașinii. Modificările fac cabina foarte silențioasă și, deoarece capota motorului este coborâtă, vizibilitatea operatorului în spate s-a îmbunătățit semnificativ.
1170G, o alegere excelentă pentru soluri moi și în pante
Noul harvester 1170G este disponibil în versiunile cu 6 sau 8 roți. Modelul 1170G cu 8 roți este cel mai versatil harvester din industrie pentru răriri și tăieri de regenerare, în special în terenuri moi (fragile) și în pante. Harvesterul are o stabilitate remarcabilă, o presiune redusă la sol, mișcări rapide de înaintare, o capacitate bună de urcare a pantelor și o productivitate excelentă în toate aceste condiții. Actualizată cu multe îmbunătățiri, versiunea cu 6 roți înlocuiește foarte popularul model 1170E.
Structura frontală a modelului cu 6 roți poate fi acum echipată cu anvelope de 24,5 sau 26,5 inch. Pompa hidraulică mai mare, de 190 cm3, oferă mașinii mai multă putere decât la modelul precedent. Brațul de macara CH6 are o deschidere de 10 sau 11,3 m, iar mașina poate fi echipată cu un cap de recoltare H412, H413 sau H414. Masa unui utilaj cu 8 roți, echipat cu cap de recoltare H412 și fără șenile, este de aproximativ 19.500 kg, iar mașina cu 6 roți, cu cap de recoltare H412, cântărește aproximativ 17.800 kg.
1070G este cel mai agil utilaj John Deere pentru răriri
Noul harvester 1070G este ideal pentru răriri și în terenuri sensibile. Datorită dimensiunilor sale compacte și manevrabilității ușoare, mașina poate lucra și în zone de exploatare dense, iar anvelopele late și cadrul echilibrat protejează terenul împotriva deteriorării.
Brațul 180S are o deschidere de 8,6, 10 sau 10,8 m, iar mașina poate fi echipată cu cap procesor H412, H413 sau H414. Masa mașinii cu 6 roți, cap de recoltare H412 și fără șenile este de aprox. 16.000 kg, iar versiunea cu 4 roți cântărește aprox. 15.200 kg.
Adaptive Driveline Control îmbunătățește manevrabilitatea
Adaptive Driveline Control este o funcție standard unică pe harvesterele seriei G. Sistemul îmbunătățește manevrabilitatea și productivitatea mașinii prin reglarea automată a turației motorului pentru a corespunde sarcinii motorului. Turațiile mari sunt folosite numai atunci când e nevoie, astfel că și nivelul mediu de zgomot al mașinii este redus. În situații de sarcină mare, sistemul Adaptive Driveline Control se asigură că motorul diesel funcționează fără probleme și utilizează eficient forța maximă de tracțiune disponibilă.
Motor mai puternic și mai economic
Harvesterele de talie medie din seria G sunt echipate cu un motor John Deere 6068 de 6.8 litri, ce respectă ultimele norme de emisii Tier 4 Final/Stage IV. Motorul mai puternic împreună cu sistemul de control complet nou fac munca mai precisă și mai eficientă, crescând productivitatea mașinii. Filtrul de particule diesel (DPF) și catalizatorul de oxidare diesel (DOC) sunt familiare deja de pe modelele precedente, iar acum, sistemul de reducere catalitică selectivă (SCR) împreună cu rezervorul de uree se alătură sistemului de tratare a gazelor de evacuare pentru a se încadra în standardele stricte de emisii. Noua tehnologie a motorului îmbunătățeste semnificativ eficiența consumului de combustibil în raport cu productivitatea mașinii.
În Europa, standardul de emisii Stage V pentru noile utilaje forestiere cu motoare de peste 130 kW intră în vigoare la începutul lui 2019. Forwarderele și harvesterele John Deere din seria G deja îndeplinesc cerințele Stage V.
Control mai eficient al mașinii
Toate utilajele seriei G sunt echipate cu noi module de comandă MECA, sisteme CAN bus simple și un sistem electric optimizat ce eficientizează funcțiile mașinii. Sistemul Processing Power Control (PPC) reglează puterea de procesare și economia de combustibil pentru a corespunde cerințelor de exploatare. Sistemul are trei niveluri de putere diferite și poate anticipa sarcina motorului, răspunzând cu puterea adecvată pentru fiecare situație și îmbunătățind productivitatea și economia de combustibil.