Revoluția electromobilității este „next level”
Related Articles
De ceva ani încoace se discuta tot mai serios despre electrificare, pe toate palierele, iar de la ultima ediție a expoziției Bauma (în 2019), unde industria utilajelor a accentuat această tendință – prin lansarea diferitelor modele de utilaje electrice, prin anunțarea unor termene-limită de introducere a unor noi game de utilaje electrice sau prin declarații ce punctează acest „switching to electric” – lucrurile arată că ne îndreptăm clar în această direcție. | Marius Iancu
Pentru unii producători de marcă din domeniu, precum Volvo CE, target-ul este ca din 2025 toată gama de utilaje compacte să fie full-electrică, iar primii pași în atingerea acestui scop i-a făcut odată cu lansarea modelelor electrice ECR25 si L25. Desigur, în segmentul utilajelor compacte, sunt destui alți producători care au jucat cartea electrificării (vezi exemplul Wacker Neuson). Încercări punctuale am văzut, la expoziția de la Munchen, cam la fiecare stand. Cu siguranță, electromobilitatea este o temă actuală pentru toți; iar dacă unii încă nu o arată, asta nu înseamnă ca nu se întâmplă.
De atunci au trecut 2 ani si nimeni nu anticipa ce avea să urmeze – o perioadă pandemică ce încă nu a luat sfârșit, însă care ne-a pus pe gânduri. O perioadă care, în prima sa parte, a lovit cu panică si confuzie, dar care ne-a făcut să ne întrebam „si acum ce urmează?” În mod cert, un „next level” al industriei. Iar acesta pare a fi unul al electrificării, al IoT-ului, al VR-ului si AR-ului, al conectivității, al utilajelor autonome si cine știe ce altceva.
Așadar, „revoluția silențioasă” a electrificării a început deja, pentru că utilajele electrice există si urmează a fi tot mai multe. Pe lângă faptul că sunt mai blânde cu mediul înconjurător, ele oferă și oportunități pentru noi moduri de lucru, făcându-si treaba cu mai puțin zgomot, mai puține vibrații și fără emisii de noxe. Mai mult, nu doar că pot face ceea ce un utilaj cu motor diesel poate, dar se potrivesc perfect în medii sensibile, unde un diesel – oricâte sisteme de posttratare ar avea – tot produce emisii si zgomot.
Se estimează că până în 2030 vor exista 8,6 mld. de oameni pe planetă, dintre care 70% vor locui în orașe. Aici, zgomotul nu este doar un simplu deranj, un by-product – un produs secundar – al traiului urban, ci, conform unor cercetări efectuate de Agenția Europeană de Mediu, zgomotul de mediu este o problemă majoră ce afectează sănătatea și bunăstarea a milioane de oameni din Europa. Expunerea pe termen lung duce la stres, tulburări de somn și poate crește chiar riscul de boli de inimă și AVC. Evident că toată această poluare fonică nu este cauzată de utilajele ce lucrează în mediile urbane si periurbane, însă contribuția lor punctuală, acolo unde sunt lucrări în desfășurare, e evidentă. Pentru că un oraș este în permanentă transformare, modernizare, este activ, imaginați-vă un șantier din proximitatea unei scoli sau a unui spital, unde toate utilajele care lucrează sunt electrice…
Mergând mai departe pe firul dezvoltării urbane, întâlnim spații înguste sau fără ventilație pe majoritatea șantierelor de demolări interioare sau în depozite. Si ele pot fi o provocare, existând cazuri (mai puțin la noi si mai des în străinătate) în care folosirea utilajelor diesel este exclusă. Expunerea lucrătorilor la gazele de evacuare dăunătoare trebuie gestionată cu o ventilație adecvată, care însă poate fi costisitoare și greu de instalat. Aici, un utilaj electric compact, cu emisii zero, e soluția ideală.
Nu în ultimul rând, în proiectele de amenajări urbane, utilajele electrice „se încadrează perfect în peisaj”. Nimic mai eco-friendly! Cu zero emisii poluante, niște utilaje „verzi” vor putea lucra în parcuri si în amenajări peisagistice fără teama că produc emisii dăunătoare vegetației sau copiilor.
Sunt exemple simple în care utilajele electrice își găsesc utilitatea. Odată cu reglementările tot mai stricte privind emisiile de CO2 și pe măsură ce urmărim reducerea amprentei de carbon, utilajele electrice sunt viitorul. Revoluția electromobilității este „next level”.
ADVERTISING
Popular Posts
- Terex Trucks se pregătește pentru bauma 2019 14.feb.
- Randament mare la săpare sau versatilitate: excavator pe șenile sau pe pneuri? 22.dec.
- Micii demolatori 10.mai
- Hidraulica de acționare a stivuitoarelor cu furci 2.mai
- Încărcătoare / manipulatoare pentru bușteni 31.mai
- Unelte de lucru și cuple rapide pentru excavatoare și încărcătoare 25.mai
- Liebherr isi extinde Generatia 6 de buldozere pe senile cu noul model PR 726 10.sept.
- ATF 600G-8, ultima noutate de 600 t de la TADANO 18.iun.
- Terex vinde divizia de macarale mobile Demag către Tadano 24.feb.
- Caterpillar: „New Range. New Rules” în România, prin Bergerat Monnoyeur 15.mai
- Bergerat Monnoyeur anunță lansarea noii game de buldoexcavatoare Cat 22.iul.
- Noile excavatoare Caterpillar Next Generation, în România prin Bergerat Monnoyeur 12.iun.
- CTE Solution este noul dealer Keestrack pentru piața din România 25.mart.
- Miniexcavatoarele – utilaje mici cu impact mare în industria construcțiilor (Partea I) 23.oct.
- Doosan țintește sus cu noua gamă DL-7 de încărcătoare frontale 5.ian.
- Kuhn Group a preluat compania Marcom RMC’94 19.mart.
- Sistemul Trimble 3D Grade Control pentru atașamente Bobcat de tip greder 5.sept.
- Un nou mare încărcător frontal pe pneuri Weycor, în clasa de 2.5 m³ 1.feb.
- Bigger is better pentru cel mai impunator excavator pe şenile Volvo 14.mai
- Sunt uneltele de lucru Cat Smart cu adevărat smart? 25.nov.







