Noua macara cu braț telescopic Tadano GTC-1800EX nu are rival în clasa sa
Related Articles
Dezvoltată și fabricată în Zweibrücken, noua macara pe șenile cu braț telescopic și-a făcut debutul ca model-concept la expoziția internațională Bauma 2019, de la München. Acum, de când Demag face parte din Grupul Tadano, macaraua este relansată sub denumirea Tadano GTC-1800EX.
Tadano are motive întemeiate pentru a include această macara telescopică pe șenile în gama sa: Tadano are o lungă tradiție în dezvoltarea acestor produse și deține o linie puternică de astfel de macarale. Acest lucru face ca integrarea macaralei dezvoltate la Zweibrücken în portofoliul Tadano să fie o adăugare ideală și consecventă din punct de vedere tehnologic. De asemenea, mișcarea reprezintă un pas logic în ceea ce privește strategia corporativă a mărcii:
„Scopul nostru este să devenim „One Tadano”. Cu prima macara telescopică pe șenile produsă în Germania sub marca Tadano, această viziune devine acum o realitate”, a explicat Ingo Nöske, Director Product Management pentru divizia Macarale pe șenile. El a adăugat că, pe viitor, acest lucru va consolida cooperarea între colegii germani și cei americani din grupul Tadano. Grupul poate profita de aceste sinergii pentru dezvoltarea de noi produse – așa cum este cazul modelului GTC-1800EX, care încorporează sistemul de control Demag IC-1 Plus, precum și tehnologia telematică IC-1 Remote.
Macaraua acoperă nișa dintre clasele de 130 și 220 t capacitate. Tadano GTC-1800EX are o capacitate de ridicare de 156 t și un moment maxim de sarcină de 590 de mt, ceea ce o face extrem de versatilă și flexibilă: are o lățime a șenilelor ce poate fi reglată după necesități în ambele configurații, simetrice și asimetrice, astfel încât să poată fi utilizată pentru aplicații în care spațiul este prioritar, precum proiectele de construcții de poduri. De asemenea, este perfectă pentru lucrări de construcții, unde nu numai că poate să mute materiale și să extindă brațul sub sarcină, dar poate și să se deplaseze pe sub structuri pentru a ajunge acolo unde trebuie. În plus, poate fi folosită ca macara de asistență, dar și în lucrări de preasamblare a turbinelor eoliene. Având diagrame excelente de sarcină pentru brațul său principal de 60 m lungime, chiar și atunci când se lucrează în pante de până la 4°, utilizarea sa necesită mai puțină pregătire topografică pe șantier decât o macara pe șenile cu braț cu zăbrele. De pildă, poate ridica 34 t la o rază de 12 m, atunci când lucrează pe o înclinație de 4°, având brațul principal extins la o lungime de 30 m.
4 extensii de braț
Cu o lungime a brațului principal de 60 m, GTC-1800EX are cea mai mare deschidere din clasa sa. Sunt disponibile extensii ale brațului principal cu lungimi de 5, 11, 17 și 23 m, care pot fi atașate mecanic și hidraulic, ducând o lungime maximă a sistemului de până la 83 m. Extensia de 5 m poate fi pliată pe partea laterală a brațului principal. pentru transport.
Pe lângă capacitatea mare de ridicare, GTC-1800EX oferă aproape aceeași manevrabilitate și ușurință în utilizare ca un excavator, datorită pedalelor de deplasare. Mai mult, joystick-urile pot fi utilizate pentru controlul șenilelor. O parte a aceastor caracteristici e posibilă datorită forței de tracțiune remarcabile a unității și componentelor de șenilă B9HD. Acest design robust, care include un motor puternic, oferă macaralei o forță de tracțiune de 1.450 kN – cea mai mare din clasa sa. Aceasta este chiar mai mare decât cea a modelelor concurente din clasa mai mare de 220 t. Viteza maximă de deplasare este de 2,3 km/h, iar garda la sol este de 420 mm.
O particularitate o reprezintă lățimile diferite ale șenilelor, cu trei poziții standard de 3,5, 4,75 și 6 m, precum și lățimile variabile ale acestora, care pot fi utilizate într-o configurație asimetrică. Șenilele se pot regla atât pe loc, cât și din mers, în timp ce sistemul de control monitorizează parametrii relevanți pentru a se asigura că macaraua rămâne într-o configurație permisă. Utilajul este echipat cu un sistem de control inteligent ce are la bază sistemul de control dovedit Demag IC-1 Plus. Acesta determină automat capacitatea de ridicare admisibilă luând în considerare o serie de factori, inclusiv înclinația solului, unghiul de rotație și reglarea lățimii șenilelor.
Design optimizat pentru transport
Lățimea și înălțimea de transport a macaralei de bază se încadrează în limita a 3 m fiecare – făcând din GTC-1800EX o macara extraordinar de compactă pentru clasa sa. Cea mai grea unitate de transport cântărește 47 t. Totuși, la nevoie, această greutate poate fi redusă la 42 t prin simpla îndepărtare a grinzilor de extensie utilizate pentru reglarea lățimii șenilelor. Cele două unități de șenile au o greutate brută de aproximativ 18,5 t fiecare, atunci când sunt echipate cu saboți de șenilă de un metru; cele două unități centrale de balast cântăresc 7,5 t fiecare; iar contragreutatea, inclusiv placa de bază, cântărește 45 t. Masa operațională maximă a macaralei este puțin sub 150 t.
Inginerii au acordat o mare importanță siguranței și ergonomiei atunci când vine vorba de configurarea macaralei. Deoarece majoritatea etapelor de asamblare pot fi controlate din telecomandă sau din cabină, utilajul nu trebuie să lucreze în zona de pericol.
În plus, majoritatea cuplelor sunt hidraulice cu sistem de conectate rapid, ceea ce permite o muncă rapidă și eficientă. Macaraua GTC-1800EX este echipată cu stabilizatoare instalate permanent, care permit descărcarea cu ușurință a macaralei de bază de pe smeiremorcă cu platformă joasă.
Procesul de auto-asamblare a macaralei GTC-1800EX include instalarea a două contragreutăți centrale de 7,5 t care se montează pe mașina de bază, cadrele șenilelor, compomentele contragreutății superioare de 45 t de pe suprastructură și cel de-al doilea troliu de ridicare.
Motor cu emisii reduse de noxe
Macaraua GTC-1800-EX este propulsată de un motor MTU cu 6 cilindri, ce deszvoltă o putere de 230 kW și un cuplu de 1.300 Nm. Acest motor respectă specificațiile EU Stage V, precum și specificațiile Tier 4 Final pentru piața nord-americană. Se remarcă două moduri de operare: la o turație de 1.500 rpm, motorul diesel va funcționa într-un mod ECO, ce optimizează consumul de combustibil, în timp ce la o turație de 1.800 rpm, are disponibilă o funcție Power Boost. Acest lucru asigură o creștere notabilă a puterii și face posibilă efectuarea mișcărilor simultane la putere sau viteză mare în timpul operării macaralei.
Cele două troliuri ale macaralei GTC-1800EX oferă o caracteristică tehnologică unică. Troliul primar și auxiliar sunt identice din punct de vedere tehnic, ambele având un cablu din oțel de 245 m lungime și 26 mm grosime. Capacitatea mare de tracțiune a cablului din oțel face posibilă ridicarea sarcinilor grele la o strângere a cablului la viteză redusă.