MAN Trucks oferă soluții tehnologice de ultimă oră adaptate nevoilor din construcții
Related Articles
Cu vehiculele din noua generație, MAN Truck & Bus oferă clienților camioane echipate cu tehnologii de ultimă oră. Totodată, vine și cu expertiză în segmentul de construcții, garantând că acestea sunt potrivite pentru particularitățile din această industrie.
Cu modelele TGL (7,5 t – 12 t), TGM (12 t – 26 t), TGS (18 t – 51 t) și TGX (18 t – 41 t) disponibile în variantele „normal”, „medium” și „high” (toate cu tracțiune integrală), MAN impresionează clienții cu camionul potrivit indiferent că vorbim de segmentul de construcții ușoare, medii sau grele. Cele patru serii au cabine de mărimi diferite care corespund unor nevoi diferite. Gama include cabine scurte CC pentru TGL și TGM și NN pentru TGS, dar și cabinele lungi, FN și FM, care au cușetă și până la două paturi. Cabinele mai mari GN, GM și GX pentru MAN TGX oferă și mai mult spațiu, iar pentru a transporta până la șapte persoane spre șantier sau în alt loc, cabina DN este disponibilă pentru modelele TGL și TGM.
Indiferent că e vorba de o basculantă, un vehicul cu macara sau o betonieră, șasiul noii generații de camioane MAN este potrivit pentru orice. Noua serie de modele vine cu o gamă mare de ampatamente care poate fi adaptată oricăror nevoi, iar cadrul este conceput în așa fel încât fiecare carosier să poată implementa ușor orice soluții de lucru. De asemenea, clienții pot alege o gamă completă în ceea ce privește transmisia beneficiind de expertiza MAN în ceea ce privește tracțiunea integrală. În funcție de model se poate alege dintr-o gamă variată de sisteme: MAN HydroDrive (TGX și TGS), tracțiune integrală mecanică pentru (TGS și TGM) sau cu tracțiune integrală permanentă (TGS și TGM).
MAN oferă și diferite sisteme de axe foarte robuste și optimizate pentru orice tip de încărcare, în funcție de model. De asemenea, diferitele variante de suspensii sunt adaptate pentru nevoile specifice ale acestui domeniu.
Pre-echipări adecvate industriei de construcții
Componente precum scara de intrare în cabină (unde s-a folosit un plastic flexibil care nu se rupe când se deformează), accesul practic în cabină și alte elemente arată cât de detaliat a adaptat MAN aceste vehicule pentru industria de construcții. În funcție de modul de exploatare, fiecare camion este echipat cu o arhitectură electrică și electronică individuală în funcție de configurație și de utilizarea, ceea ce nu doar că economisește din greutate, dar face ca și intervențiile de mentenanță să fie mai ușor de făcut și mai eficiente din punctul de vedere al costurilor.
MAN oferă clienților din industrie vehicule cu pregăitre specială pentru orice tip de caroserie încă din fabrică. De asemenea, departamentul MAN Individual poate veni cu soluții speciale, ceea ce înseamnă că un client poate configura totul direct la sursă, fără intermediari. În acest fel, MAN garantează cele mai înalte standarde când vine vorba de fiabilitate, de siguranță și de prevederile legale. Totul este astfel și mai eficient din punctul de vedere al costurilor și al timpilor de așteptare pentru un vehicul.
Noua generație de camioane MAN vine și cu o structură ranforsată pentru o siguranță mărită și o capacitate de încărcare excelentă în funcție de configurația aleasă.
Colaborări cu carosieri specializați
Cu noile vehicule TGL, TGM, TGS și TGX, MAN oferă o gamă variată de produse versatile concepute pentru industria de construcții. Pentru MAN, “Simplifying Business” înseamnă însă și oferirea de soluții complete de transport. MAN colaborează cu cei mai buni carosieri și împreună cu aceștia configurează vehiculul conform nevoilor fiecărui client. Prin platforma digitală proprie ABBI, carosierii și inginerii de la MAN pot schimba date și pot dezvolta vehiculul încă din faza de producție, pentru a corespunde cu dorințele clientului final.
Motoare economice și ecologice
Noile modele MAN TGL, TGM, TGS și TGX sunt extrem de eficiente și economice, grație celei mai noi generații de motoare Euro-6d. Pe TGL și TGM, în construcții medii și ușoare, motorul din seria D08 este disponibil cu patru sau șase cilindri, o capacitate de 4,6 sau 6,9 litri și puteri între 160 CP și 320 CP. Pentru TGS și TGX, în construcții medii, motorul D15 este prima opțiune. Lansat în 2019, acesta are o capacitate de 9 litri și o gamă de puteri de 330 CP, 360 CP și 400 CP. Pentru TGS și TGX, în construcții grele, motorul MAN D26 este cea mai bună opțiune. Motorul de 12,4 litri cu 6 cilindri este disponibil cu 430 CP, 470 CP și 510 CP. Cel 15,2 litri cu 6 cilindri, D38, vine cu 540 CP, 580 CP sau 640 CP și este disponibil pentru modelul TGX.
În plus, față de gama de motoare puternice, eficiente și ecologice, modelele vin echipate și cu un sistem de frânare adaptat nevoilor din construcții pentru toate modelele cu tracțiune integrală. MAN oferă frâna de motor controlată electronic EVBec pe toată gama de motoare, de la D08 la D38, care generează o forță mare de frânare chiar și la viteze mici, controlând presiunea de evacuare. Sistemul Turbo EVBec este disponibil pentru variantele D15 la D38 și este chiar mai puternic, iar MAN PriTarder este alegerea ideală pentru ieșiri frecvente în off-road.
Cutii de viteze adaptate perfect solicitărilor din construcții
O altă componentă esențială pentru o exploatare eficientă este cutia de viteze. Variantele în 6 și 12 viteze MAN TipMatic sunt soluțiile potrivite pentru orice variantă de motor. MAN oferă și diverse programe de condus adaptate perfect. Programele Efficiency și Efficiency+ sunt ideale pe drumuri normale, în timp ce programele Offroad și Low Range își demonstrează potențialul în zona de off-road. Pe modelele MAN TGS și TGX este disponibil opțional și programul MAN EfficientCruise. Sistemul de asistență, bazat pe GPS, compara poziția vehiculului cu topgrafia și traseul planificat, calculând viteza optimă și modul de schimbare al vitezelor.
Pentru construcțiile în regim greu, MAN oferă un al doilea retarder cu până la 3500 Nm cuplu de frânare pe cutia cu 12 viteze TipMatic. Există și varianta mai puternică de până la 4000 Nm cuplu continuu de frânare pentru vehiculele cu ambreiaj cu convertizor.
Cursuri speciale pentru șoferi
Un vehicul eficient și performant poate da rezultate maxime doar dacă șoferul este instruit să-l folosească la potențial maxim. Tocmai de aceea, MAN susține șoferii și analizează o serie de date pentru a le îmbunătăți stilul de condus și pentru a le oferi ajutor să-și eficientizeze munca. Sistemele MAN ProfiDrive și MAN Connected CoDriver sunt elemente care contribuie la instruirea șoferului, iar prin intermediul MAN DigitalServices se pot analiza datele și nota progresele făcute.
Servicii optime în garanție și post garanție
Serviciile oferite de MAN nu se opresc odată cu livrarea unui model TGL, TGM, TGS sau TGX. Într-o industrie unde solicitările zilnice sunt extrem de mari, disponbilitatea vehiculelor este crucială. MAN vine cu o serie de servicii suport pentru clienți atât în perioada de garanție, cât și post-garanție. Printre acestea se numără și MAN DigitalServices, care funcționează cu pachetul RIO disponibil în standard și care ajută la analiza operațională a flotelor, sau serviciul MAN ServiceCare.
Rețeaua de service-uri MAN este disponibilă în 138 de țări cu peste 1.688 de unități. De asemenea, este disponibil și sistemul Mobile24 pentru intervenții de urgență. În unitățile de service se folosesc doar componente originale și 80% dintre cele mai importante componente sunt întotdeauna pe stoc.
Calitate certificată
Calitatea vehiculelor este esențială atunci când acestea sunt exploatate pe termen lung, iar pentru a certifica produsele MAN acestea sunt verificate, din 2012, de TÜV, un furnizor global de testare, certificare, inspecţii şi training ce adaugă valoare economică clienţilor săi și care garantează calitatea produselor verificate.