Hydrema stabilește noi standarde de siguranță cu noul dumper articulat
Related Articles
Având o istorie de 60 de ani, producătorul danez Hydrema a decis să lanseze un nou dumper articulat care să iasă din vechile tipare, propunând un design inovator în segmentul de 6-9 t. Noi am văzut noua mașină în aprilie, la Bauma München, unde a avut și premiera mondială.
Siguranță
Marea Britanie este cea mai mare piață pentru dumperele de șantier, iar în ultimii doi ani, operatorii și antreprenorii au căutat strategii pentru a reduce accidentele acestor mașini pe șantierele de construcții. Pentru a rezolva aceste probleme de siguranță, Hydrema a proiectat un dumper de mici dimensiuni ce iese din tiparele anterioare atunci când vine vorba despre cum ar trebui să fie un astfel de vehicul. Oferind avantaje similare unui ADT (camion articulat) în partea spate a mașinii, însă având dimensiunile compacte ale unui dumper tradițional pentru șantiere, noul model de la Hydrema este o versiune redusă a unei mașini articulate, dar în clasa de 7 tone.
„Până în prezent, niciun alt constructor nu a venit cu o soluție nouă sau diferită. La Hydrema, am luat consacratul model 912 și am încorporat toate calitățile sale într-o versiune mai mică. Asta înseamnă că acum putem oferi un dumper în clasa de 7 tone cu o vizibilitat excelentă, o stabilitate ridicată, acces facil în cabină și performanțe deosebite”, a spus Thorkil K. Iversen, manager de cercetare și dezvoltare la Hydrema.
Două versiuni de motorizare
Dumperul articulat Hydrema 707G este primul din noua familie de mașini terasiere a producătorului danez. Acesta vine în două modele, cu motoare de 55 kW (74 hp), respectiv 90 kW (122 hp), versiunea mai puternică fiind denumită Power+. Mașina este dotată cu un motor diesel Cummins de 3,8 litri, Stage V, care îndeplinește cerințele de emisii care vor intra în vigoare din 2020, iar versiunea de 55 kW nu necesită AdBlue. Masa dumperului neîncărcat este de 5,3 t, iar capacitatea de încărcare este de 6,5 t.
707G dispune de transmisie hidrostatică complet variabilă, atingând viteze de până la 34 km/h, fără a întrerupe tracțiunea. În modul ECO, transmisia hidrostatică menține consumul de combustibil la minimum, (la fel ca funcția start/stop la autovehicule). De regulă, 40% din timp, dumperele rulează la ralanti; profitând de această funcție se obțin economii considerabile de combustibil.
Vizibilitate
Principalul obiectiv pentru 707G a fost siguranța și vizibilitatea. În față și în lateral, vizibilitatea este 100%, iar în spate oglinzile mari și camera retrovizoare își fac bine treaba. Cabina încăpătoare, preluată de la excavatorul cu roți MX, oferă operatorului niveluri foarte ridicate de protecție și confort. Cabina este certificată ROPS/FOPS.
Șasiu similar unui ADT
Pentru o stabilitate cât mai bună, Hydrema a copiat pur și simplu designul șasiului modelului 912 – un dumper articulat de clasă compactă (cu capacități de încărcare intre 10 și 11 t, în funcție de model). Așa că vine cu articulație rotativă unică Hydrema cu articulație oscilantă și stabilizatoare hidraulice duble, ceea ce îi oferă noului 707G o flexibilitate mai mare și îl face ideal pentru lucrări în spații înguste.
Pe lângă de noile standarde de siguranță, dumperele Hydrema 707G sunt capabile să „calce pe pernuțe” în adevăratul sens al cuvântului, precum o pisică. Cu anvelope opționale de 700 mm lățime, 707G se deplasează lesne în terenuri moi, având o presiune la sol de doar 83 kPa.
Toate funcțiile operatorului sunt controlate cu ajutorul unui joystick multifuncțional, de pe cotiera dreaptă. La fel ca la dumperul 912, acesta urmează mișcările scaunului. În plus, cabina este suspendată și dotată standard cu aer condiționat.
De asemenea, va fi disponibilă și o versiune multi-șasiu. Astfel, va oferi posibilitatea echipării mașinii cu o serie de atașamente alternative, ca de exemplu o platformă, o sărăriță, o cisternă de apă/combustibil etc. Versiunea multi-șasiu/”tool carrier” va fi dotată cu motorul mai mare de 90 kW, tot Cummins.