GHH a lansat noul camion subteran de 45 t MK-42
Related Articles
Producătorul german de utilaje grele pentru construcții civile, tuneluri și minerit, GHH, a dezvoltat un nou camion subteran cu o sarcină utilă de 45 t – MK-42. Noul camion subteran se laudă cu o sarcină utilă de până la 45.000 kg, un volum al benei între 19-24 m3, o rază mare de viraj, unghi mare de descărcare, împreună cu o ergonomie și o siguranță excelente. MK-42 are un design simplificat, inovator, care tocmai i-a adus premiul Red Dot Design Award.
Motorul de bază al noului camion subteran este un Mercedes OM473 de 460 kW, ce îndeplinește cele mai noi standarde de emisii – Stage V. Totuși, GHH oferă și versiuni de motorizare Tier 3 și Tier 4. Alternativ, este disponibil și un motor Volvo TAD1651 sau 1671. Vehiculul mai dispune de axe Kessler, articulație oscilantă și suspensie pe puntea față. Transmisia (o combinație de cutie de viteze cu convertizor) este oferită de Dana, seria 8000.
Cu sarcină utilă de până la 45 t, MK-42 este proiectat pentru utilizare în medii dure, în special în aplicații de exploatare subterană (în rocă dură), având dimensiuni foarte compacte, de 3062 x 10535 x 2719 mm (LxLxH). Datorită unghiului mare de descărcare a benei (de 68 de grade), eficiența ridicată a productivității este susținută pe deplin de timpii de ciclu îmbunătățiți.
Noul MK-42 se încadrează perfect în gama de camioane miniere subterane a producătorului, făcând pereche perfectă cu încărcătorul subteran LF-14 (care-l poate încărca din trei treceri). Serviciile de consultanță, asistență aftermarket, vânzări de piese și instruire tehnică sunt oferite de către GHH tuturor clienților din întreaga lume.
GHH a pus un accent deosebit pe designul sigur și simplu, în cel mai bun sens al cuvântului. Costurile reduse de întreținere și reparații sunt un principiu de bază a producătorului, având în vedere siguranța și confortul operatorului pe întregul proces de proiectare. Cabina certificată ROPS/FOPS este proiectată ergonomic pentru a fi încăpătoare, silențioasă, presurizată și bine ventilată, astfel încât să asigure operatorului confortul maxim, reducând totodată oboseala. Iar scaunul instructorului, poziționat strategic, asigură o pregătire eficientă a operatorilor, maximizând rezultatele și minimizând timpul petrecut în training.
Compania germană, cu o istorie care merge în timp până în 1758, s-a separat dintr-un fost grup industrial care a mai inclus giganti precum MAN, Roland și MTU. A devenit parte a grupului Schmidt Kranz, care mai include companiile MineMaster și Hazemag. În prezent, GHH este un furnizor full-range în industria minieră.