De la tractorul întors la încărcătorul frontal articulat de azi. Scurtă istorie a încărcătoarelor frontale Volvo CE
Story Highlights
- Volvo CE
- incarcatoare frontale
- Bolinder-Munktell
- Volvo BM
- Grupul VME (Volvo, Michigan, Euclid)
- Zettelmeyer, Pel-Job, Samsung Heavy Equipment
Related Articles
Încărcătoarele frontale pe roti sunt proiectate și construite pentru a obține rezultate superioare în funcție de cerințele unice ale segmentelor în care lucrează. Opțiunile, lanțul cinematic, anvelopele și uneltele de lucru se combină pentru a ne asigura că aceste utilaje, special adaptate, oferă siguranță și performanțe maxime. Dar drumul lor până aici a fost lung și presărat de provocări, pornind practic de la un tractor întors și ajungându-se la utilajele articulate actuale. Azi, Volvo Construction Equipment este unul dintre principalii producători mondiali din industrie. | M. Equipment
Începuturi
În 1954, Bolinder-Munktell lansa primul tip de încărcător: H-10. Practic, un tractor întors, propulsat de un motor diesel cu trei cilindri, căruia i s-au adăugat brațe de încărcare (tot întoarse). Dezvolta 35 hp și avea o cutie de viteze mecanică cu cinci trepte. Prin poziționarea unității de încărcare deasupra roților mari, așa-numitul utilaj a deschis noi oportunități pentru manipularea de sarcini mai grele și cu forțe de rupere mai mari. Așa s-a născut primul încărcător frontal Volvo.
H-10 a fost un succes imediat. A fost primul încărcător pe roți din lume cu un suport de prindere a atașamentului și cinematică paralelă, ceea ce înseamnă că schimbarea uneltelor de lucru era mai ușoară, iar manipularea materialelor, mai sigură și mai eficientă. A fost începutul a ceea ce sunt acum încărcătoarele frontale Volvo și începutul unei dezvoltări care include o lungă linie de soluții tehnice, greu de anticipat la mijlocul anilor ʹ50.
Anii ’60
La mijlocul anilor ’60 au urmat primele schimbări majore reale, iar încărcătoarele au inovat din nou. Încărcătoarele au fost primele din lume care au introdus conceptul ”allrounder” (utilaje cu multiple abilități), fiind lansate modele rapide, eficiente și mai prietenoase cu operatorul, echipate cu motoare puternice, transmisie power shift și tracțiune integrală. În plus, în 1969, Volvo introducea primul suport de fixare hidraulică a uneltei de lucru – o funcție nouă și o realizare tehnologică.
Tot în 1969, Bolinder-Munktell a achiziționat marca Parca de la ASJ, încărcătoarele Parca fiind încorporate în programul de produse al companiei. Anul următor, producția de încărcătoare Parca a fost transferată treptat la fabrica Arvika. Aici au fost produse în mod continuu cele trei modele anterioare achiziției (654, 854 și 1254), dar și nou dezvoltatul prototip Parca 16, care ulterior a devenit BM-Volvo LM 1640.
Era Volvo BM
În 1973, compania și-a schimbat numele în Volvo BM AB, iar produsele au fost comercializate sub marca Volvo BM. În 1977, compania a lansat o nouă generație de încărcătoare frontale, și anume seria 4000. Schimbarea majoră a fost aceea că utilajul conținea acum în mod semnificativ mai multe piese de origine Volvo. Însă, cel mai mare câștigător al seriei 4000 era operatorul. Confortul din cabină a fost îmbunătățit semnificativ, iar Volvo începea să se impună ca lider în ce privește siguranța și confortul operatorului.
La începutul anilor ʹ80, Volvo BM a fost primul în lume care a introdus transmisia Automatic Power Shift (APS), care se regăsea pe noua serie 4000. APS avea grijă ca utilajul să lucreze mereu în treapta potrivită, pentru o productivitate optimă în orice condiții.
Grupul VME (Volvo, Michigan, Euclid)
În 1985, Volvo BM s-a aliat cu producătorul american Clark Equipment și cu subsidiara sa, Euclid Trucks. Pentru numele de produs Clark Michigan s-a folosit denumirea prescurtată Michigan, iar cele trei branduri Volvo BM, Michigan și Euclid au fost încorporate în noua companie – VME Group. Zece ani mai târziu, în 1995, VME a devenit o companie deținută integral de Volvo și și-a schimbat numele în Volvo Construction Equipment.
Dar să revenim la 1985. Atunci când s-a înființat Grupul VME, fostul brand Clark Michigan a fost trecut pe linie moartă, iar unele dintre produse au fost redenumite și comercializate sub marca Michigan. Încărcătoarele mai mici din linia de produse anterioară a companiei au fost treptat înlăturate pentru a face loc modelelor mici Volvo BM. Cu toate acestea, în Brazilia, producția încărcătoarelor Michigan de mici dimensiuni a continuat, utilajele fiind vândute mai departe pe piața locală. Pentru o vreme, încărcătoarele Volvo BM au fost comercializate în America de Nord sub marca Michigan.
Alte achiziții: Zettelmeyer, Pel-Job, Samsung
Pentru a-și extinde gama de produse și a intra în segmentul utilajelor compacte, VME a achiziționat în 1991 pachetul majoritar al producătorului german de utilaje de construcții Zettelmeyer Baumaschinen GmbH. Gama de încărcătoare compacte Zettelmeyer de înaltă calitate avea o poziție de lider pe piața din Germania și pe alte piețe europene, iar produsele au fost integrate cu succes în gama de utilaje Volvo. Modelele mai mari ale fostului producător german au fost treptat înlăturate în favoarea încărcătoarelor frontale compacte. În 1994 a fost prezentată o nouă gamă de încărcătoare frontale compacte „Seria B”, urmată în 1997 de noua „Serie C”.
Au urmat alte două achiziții. În 1995, producătorul francez de utilaje compacte, Pel-Job Group, a devenit parte a Volvo Construction Equipment. La scurt timp, producția de încărcătoare compacte a fost întreruptă, făcând loc unei linii de excavatoare compacte.
În 1998, Volvo Construction Equipment a achiziționat Samsung Heavy Equipment, filiala coreeană devenind Volvo Construction Equipment Korea Ltd. Samsung a început producția de utilaje de construcții în 1974 și în cei 24 de ani de existență a reușit să pună pe piață o gamă extinsă de utilaje. După încorporarea noii companii, linia de producție a încărcătoarelor frontale a fost treptat închisă.
De la seria C până la actuala serie H
Începând cu 1997, încărcătoarele frontale din Seria C au fost comercializate sub marca Volvo. Astfel, era Volvo BM a luat sfârșit. Apoi, modelele Volvo din Seria D nu au fost revoluționare doar în termeni de performanță, confort, siguranță, ci și prin designul lor. Pe lângă un standard mai ridicat de confort, operatorul s-a bucurat de o siguranță îmbunătățită, vizibilitate mai mare și un nivel de zgomot mai mic.
Seria E a venit cu numeroase noi funcții, cu o productivitate crescută, un consum mai redus de combustibil și un confort optim pentru operator. Încărcătoarele frontale erau propulsate de motoare Volvo controlate electronic, cu emisii reduse (Stage 2), cu un cuplu ridicat la turații scăzute, pentru un răspuns rapid și un consum redus de combustibil. Sistemul hidraulic inteligent cu senzor de sarcină facilitează operarea mai ușoară, un consum mai redus și cicluri de lucru mai scurte. Transmisia îmbunătățită powershift cu APS (Volvo Automatic Power Shift) se potrivea perfect cu motoarele cu turație redusă.
Anul 2006 aducea lansarea modelului L330F, primul din noua Serie F. Cinci ani mai târziu (2011) a urmat Seria G, cu numeroase noi funcții cărora li se adăugau o productivitate mai mare, un consum mai eficient de combustibil și multe alte plusuri în termeni de confort al operatorului. Noul design exterior aduce o vizibilitate foarte bună împrejurul utilajului, iar punctele de service și platformele de acces îmbunătățesc mentenabilitatea.
În 2014 este lansată Seria H, concepută pentru a atinge noi niveluri de productivitate și profitabilitate. Operatorii au parte de o experiență superioară de conducere, manevrare și manipulare, cu timpi de ciclu mai scurți, forțe de rupere crescute și un control total excelent. Integrând o tehnologie avansată, dezvoltată de-a lungul deceniilor, încărcătoarele frontale au venit echipate cu motoare de ultimă generație. Întâi, cu motoare Stage IV, apoi – odată cu trecerea la noile standarde de emisii – Stage V. Însă Volvo CE nu s-a limitat doar la atât. 2020 este anul în care a început lansarea pe piață a unei game de încărcătoare compacte pe roți complet electrice (mutare anunțată în 2019, cu ocazia târgului Bauma), producătorul anunțând că dorește să renunțe la motorizarea diesel pentru acest tip de utilaje. Sub motto-ul ”Building Tomorrow”, Volvo CE își urmează angajamentul prin asumarea unui rol de lider în îndustrie, oferind soluții durabile, inovatoare, iar dezvoltarea încărcătoarelor frontale nu se oprește aici.