Pompa malaxor CIFA Magnum împlinește 50 de ani

MEq
By MEq februarie 12, 2024 16:43

Pompa malaxor CIFA Magnum împlinește 50 de ani

Story Highlights

  • CIFA Magnum
  • pompa malaxor CIFA Magnum
  • echipamente pentru beton
  • Magnum's 50th anniversary
  • Magnum mixer pump

Related Articles

În 1974, CIFA a introdus prima pompă malaxor. Cincizeci de ani mai târziu, pompele malaxor CIFA Magnum continuă să fie cele mai vândute la nivel global.
Anul acesta se împlinesc 50 de ani de la invenția revoluționară a CIFA, prima pompă malaxor – o mașină care combină perfect funcționalitatea și ingeniozitatea, încorporând beneficiile a două utilaje diferite (betoniera și pompa de beton). De-a lungul anilor, a devenit un exemplu de inovație realizată în Italia.

Pompa malaxor CIFA Magnum împlinește 50 de ani 1974 | Modelul inaugural de pompă malaxor a fost CIFA 301B, lansat la expoziția Samoter din Verona. Proiectul s-a concentrat pe nevoile pieței italiene de construcții, caracterizată de șantiere aflate adesea în centrele istorice ale orașelor, ridicând provocări de accesibilitate. Pentru prima dată, un producător a integrat capacitatea de transport a betonului cu capacitatea de distribuție a lui pe șantier, combinând betoniera cu pompa. Astfel, pompa malaxor s-a bucurat de un succes comercial semnificativ, datorită capacității sale de a însuma munca a două utilaje într-unul, devenind soluția ideală pentru companiile mici și șantierele din zonele cu limitări de spațiu (cum ar fi centrele istorice urbane, zonele muntoase etc.). Echipat inițial cu un tambur de 4 metri cubi, un singur sistem stabilizator spate, un braț de distribuție cu două secțiuni (de 17 m), montat în spate, și o unitate de pompare transversală completă cu buncăr de colectare, mixer și cilindru de tracțiune cu dublă acțiune. Ulterior, mașina a fost echipată și cu un braț montat frontal, cu sistem de calare față.

1983 | Este anul când 301B a transmis ștafeta modelului Pompuno, o mașină cu braț de distribuție frontal cu două sau trei secțiuni, echipat cu o unitate de pompare transversală cu supapă „S” — o supapă care se impunea ca standard pe autopompele de beton.

Pompa malaxor CIFA Magnum împlinește 50 de ani1987 | CIFA introducea pentru prima dată o unitate de pompare longitudinală, similară celor montate cu succes pe pompele de beton pe autoșasiu de camion. Era unitatea cu supapă „S” cu cilindri de 1.000 care a sporit producția orară de beton la 65 mc/h, cu o presiune de 57 bari, permițând sarcini de înaltă performanță care necesitau anterior o autopompă de beton. Cu noul braț de 24 m cu trei secțiuni, sistem hidraulic de calare și un nou tambur de 7 metri cubi, noua pompă malaxor a fost denumită Magnum. Aceasta putea fi acționată fie de priza de putere a vehiculului, fie de un motor auxiliar.

1993 | După ce vehiculele cu 4 axe au fost aprobate ca vehicule operaționale, CIFA a lansat noul braț de 28 m cu patru secțiuni, denumit Metro, prin analogie cu instrumentul de măsură (metrul), imitând același mod de deschidere. Cu noul braț și cu tamburul de 9 metri cubi, modelul Magnum Metro era practic imbatabil pe șantierele medii și mici. În anii următori, brațele au suferit actualizări și modificări. Astfel, ultimele modificări conduceau la introducerea celui mai lung braț montat de CIFA pe o pompă malaxor (braț de 32 m).

2010 | Odată cu introducerea carbonului în construcția brațelor autopompelor de beton, a fost produs și primul model Magnum Carbotech MK25H, cu un braț de 25 m cu patru secțiuni, dintre care ultimele două erau din fibră de carbon, pentru o greutate redusă.

Pompa malaxor CIFA Magnum împlinește 50 de ani2019 | Este anul primei pompe malaxor electrice (montată pe un șasiu convențional de camion), modelul MK28E din linia Energya, cu funcționare în regim electric în toate condițiile de lucru. Sistemul hidraulic convențional a fost înlocuit cu o transmisie electrică foarte eficientă, ce permite rotirea tamburului, mișcarea brațului, calarea și funcționarea unității de pompare cu motorul diesel (al autoșasiului) oprit. Fără emisii de noxe și cu zgomot redus în timpul etapelor de încărcare și descărcare, MK28E este soluția CIFA pentru șantierele din centrele istorice ale orașelor, unde normele de mediu sunt o condiție prioritară.

Magnum, astăzi
Este un reper în materie de tehnologie, complex ca structură, dar ușor de utilizat datorită sistemelor sale electronice, ceea ce-l face inteligent și intuitiv. Vârful de gamă al ofertei CIFA (în materie de pompe malaxor) este reprezentat de seria Carbotech, cu două modele cu braț din fibră de carbon. Modelele sunt disponibile cu lungimi de braț cuprinse între 24 și 32 de metri și tamburi de 7 sau 9 metri cubi. Mai mult, designul asigură capacitate maximă de încărcare și echilibru pentru a menține performante ridicate și siguranța la un nivel maxim. Pompele malaxor Magnum de la CIFA dețin poziția fruntașă în Europa, fiind de departe lider de piață. Modelul a fost preluat și de alți producători, însă dominația CIFA în acest segment specific se menține.

„Această mașină, născută din ingeniozitatea italiană, a marcat un capitol important în istoria CIFA, devenind un simbol al inovației și flexibilității în industrie. Povestea Magnum este un parcurs al inovației. De la introducerea brațului montat frontal până la cele mai recente versiuni de braț cu secțiuni din fibră de carbon și până la modelul electric, Magnum a evoluat constant pentru a ține pasul cu nevoile clienților noștri de pe șantier. Pe viitor vom continua să depășim granițele inovației pentru un șantier sustenabil. Mulțumim tuturor celor care au contribuit la realizarea acestei extraordinare povești de succes, atât celor de ieri, cât și de azi”, a spus Davide Cipolla, CEO CIFA.

MEq
By MEq februarie 12, 2024 16:43