MAN își extinde portofoliul de emisii zero

MEq
By MEq aprilie 23, 2024 15:33

MAN își extinde portofoliul de emisii zero

Story Highlights

  • MAN Truck and Bus
  • camioane MAN
  • MAN hTGX
  • motor cu combustie cu hidrogen MAN H45
  • H2 fuel cell technology
  • hydrogen combustion engine

Related Articles

MAN Truck & Bus va fi primul producător european de camioane care va lansa o serie mică de vehicule cu motor cu combustie cu hidrogen. Seriile mici inițial planificate, de aproximativ 200 de unități, urmează să fie livrate clienților din Germania, Olanda, Norvegia, Islanda și anumitor țări non-europene începând cu 2025.

MAN își extinde portofoliul de emisii zeroMAN hTGX„, așa cum va fi denumit vehiculul, oferă o variantă alternativă de propulsie cu emisii zero pentru aplicații speciale, de exemplu pentru transportul de mărfuri grele – cum ar fi lucrările de construcție, transportul de rezervoare sau transportul de cherestea. hTGX poate fi, de asemenea, o alternativă prietenoasă cu mediul înconjurător față de camioanele electrice cu baterii pentru utilizare în zone fără infrastructură suficientă de încărcare sau pentru piețele unde hidrogenul este deja disponibil în cantități suficiente. MAN va preda modelele hTGX clienților pentru prima dată în 2024 și va extinde producția începând cu 2025.

„Continuăm să ne concentrăm pe vehiculele electrice cu baterii pentru a decarboniza transportul rutier de mărfuri. Acestea au în prezent avantaje clare față de alte concepte de propulsie în ceea ce privește eficiența energetică și costurile de operare și de energie. Totuși, camioanele propulsate de motoare cu combustie de hidrogen sunt un adaos util pentru aplicații și piețe speciale. Anticipăm că vom putea deservi cel mai bine majoritatea aplicațiilor de transport ale clienților noștri cu camioane alimentate cu baterii.

Pentru aplicații speciale, motoarele cu combustie cu hidrogen sau, în viitor, tehnologia cu celule de combustibil reprezintă un supliment potrivit. Motorul cu combustie cu hidrogen H45 se bazează pe consacratul motor diesel D38 și este produs la uzina de motoare și baterii din Nürnberg. Utilizarea unei tehnologii familiare ne permite să intrăm pe piață într-un stadiu incipient și să oferim astfel un impuls hotărâtor pentru rampa de lansare a infrastructurii de hidrogen. Cu hTGX adăugăm acum un produs atractiv în portofoliul nostru cu emisii zero,” a spus Friedrich Baumann, membru al Consiliului Executiv MAN Truck & Bus și responsabil cu Vânzări & Soluții pentru Clienți.

Propulsia cu hidrogen este deosebit de potrivită pentru sarcini de transport speciale care necesită o configurație specială a axelor sau în cazul în care nu există spațiu pentru baterie pe șasiu din cauza necesității lucrărilor corporale la camion.

MAN își extinde portofoliul de emisii zeroMAN hTGX oferă sarcini utile mari și intervale maxime de până la 600 km în variantele de axe 6×2 și 6×4 oferite inițial. Motorul cu ardere internă cu hidrogen H45 folosit are o putere de 383 kW sau 520 CP și un cuplu de 2500 Nm @ 900-1300 rpm. Injecția directă a hidrogenului în motor asigură livrarea de putere deosebit de rapidă. Cu hidrogen comprimat la 700 bar (CG H2) și o capacitate a rezervorului de 56 kg, vehiculul poate fi alimentat în mai puțin de 15 minute. Cu mai puțin de 1 g CO2/tkm, MAN hTGX va îndeplini criteriile de „vehicul cu emisii zero” conform noii legislații UE privind CO2.

Dr. Frederik Zohm, membru al Consiliului MAN pentru Cercetare și Dezvoltare, a adăugat: „Noile reglementări privind CO2 la nivelul UE vor clasifica camioanele cu motoare cu combustie cu hidrogen ca vehicule cu emisii zero. Acest lucru înseamnă că astfel de vehicule contribuie pe deplin la obiectivele flotei noastre legate de CO2, ceea ce deschide și ușa pentru această serie mică care completează vehiculele electrice cu baterii. În același timp, în funcție de țară, clienții noștri beneficiază de reduceri corespunzătoare de taxe.

La uzina MAN din Nürnberg, avem cea mai inovatoare tehnologie de motoare și decenii de experiență în utilizarea hidrogenului drept combustibil. Ne folosim de aceasta și prezentăm un adevărat MAN odată cu modelul MAN hTGX. Noul camion cu combustie cu hidrogen se bazează pe seria de vehicule TG testate și impresionează prin cea mai înaltă calitate și întreținere necomplicată. Vom continua să cercetăm tehnologia cu celule de combustie bazată pe tehnologia bateriilor și hidrogen. Tehnologia cu combustibil H2 este, de asemenea, în pregătire la MAN. Cu toate acestea, vor mai trece câțiva ani până când tehnologia va fi cu adevărat pregătită pentru piață și competitivă.”

La fel ca în cazul electromobilității, MAN nu se concentrează doar pe dezvoltarea și producția de vehicule inovatoare și fiabile, în conformitate cu afirmația sa „Simplificarea Afacerii”, ci sprijină și clienții cu servicii complete și oferte de consultanță în momentul trecerii de la diesel la vehicule cu emisii zero.

MAN și hidrogenul – o istorie îndelungată
MAN are o istorie îndelungată cu propulsiile cu hidrogen – compania le cercetează de decenii. MAN Truck & Bus a prezentat primul autobuz alimentat cu hidrogen la târgul IAA de la Hanovra din 1996: autobuzul urban SL 202 era alimentat de un motor pe gaz natural modificat pentru funcționare cu hidrogen. După IAA, vehiculul a terminat o etapă de testare de trei sferturi de an în Erlangen, în timpul căreia a parcurs 13.000 km și a transportat 60.000 de pasageri. Autobuzul a ajuns în cele din urmă în München, în 1997, și a fost utilizat cu succes în serviciul regulat acolo. A fost urmat, în 1998, de trei autobuze articulate pentru Aeroportul München, care au fost utilizate până în 2008, și de alte 14 autobuze cu hidrogen, între 2006 și 2009.

Pe lângă experiența anterioară și cea mai recentă cu vehiculele comerciale, MAN dezvoltă și testează acum și motorul cu hidrogen pentru divizia MAN Engines într-o gamă largă de aplicații on & off the road, precum și pe apă. De exemplu, este foarte potrivit pentru vehicule speciale – precum vehiculele șenilate pentru zăpadă – pentru trenuri pe rute neelectrificate și pentru excavatoare și macarale. Utilizarea în centralele electrice și termice are sens, mai ales dacă căldura generată poate fi utilizată în plus față de electricitate.

MEq
By MEq aprilie 23, 2024 15:33