Hyundai introduce camioane articulate în gama sa de utilaje
Story Highlights
- Hyundai Construction Equipment
- camioane articulate Hyundai
- Hyundai HA30A
- Hyundai HA45A
- Hyundai Doosan Infracore
- ADT (articulated dump truck)
- transmisie ZF
- motoare Scania
- Hyundai Heavy Industries Group
- Hyundai Genuine
Related Articles
Hyundai Construction Equipment introduce două modele de camioane articulate în linia sa de utilaje grele de construcții și terasiere. HA30A și HA45A au sarcini utile nominale de 28 t, respectiv 41 t, pentru o potrivire ideală a camionului de transport cu excavatoarele pe șenile și cu încărcătoarele frontale mari Hyundai.
Cele două ADT-uri (Articulated Dump Trucks) sunt primul semn vizibil al colaborării dintre Hyundai Construction Equipment Europe (HCEE) și Hyundai Doosan Infracore (HDI), de la preluarea Doosan de anul trecut de către Hyundai Heavy Industries Group. HCEE și HDI operează acum ca divizii separate în cadrul Hyundai Genuine, menținându-și managementul independent și structurile rețelei de dealeri.
ADT
Hyundai Construction Equipment intră pe piața autobasculantelor articulate cu două modele, ce fructifică designul și tehnologia inovatoare dovedite pentru a oferi o productivitate ridicată și o mobilitate superioară pe șantier. Axate pe sectoarele populare de 30 și 45 t, modelele HA30A și HA45A sunt construite pe conceptul de tracțiune integrală (pe șase roți), cu diferențiale cu alunecare limitată față și spate și un diferențial longitudinal ce poate fi blocat manual, pentru tracțiune maximă în condiții de teren dificil.
Camioanele au un șasiu cu design compact, pentru a susține manevrabilitatea, cu un cadru spate înclinat și diferențial frontal integrat cu transmisia ZF, ce permite o secțiune mai scurtă a șasiului față. Acest lucru are ca rezultat cea mai mică rază de viraj din sector și o stabilitate remarcabilă. Suspensia cu hidrogaz cu autonivelare de pe puntea față contribuie la o deplasare confortabilă, oferind manevrabilitate maximă în condiții grele de teren.
Inelul de pivotare este montat în fața punctului de articulare a șasiului, rezultând o distribuție egală a greutății către roțile față în orice situație de conducere, pentru stabilitate și tracțiune sporite. Distribuția egală a greutății permite operatorului să folosească diferențialele cu alunecare limitată cu o valoare de blocare de doar de 45°, menținând tracțiunea pe ambele roți față chiar și în viraje.
Cele două axe spate folosesc un design tandem cu boghiu, cu un singur diferențial central și transmisii interne duble pe fiecare parte a camionului. Aceste cutii de viteze tandem se rotesc în total cu aproape 40°, permițând oscilația maximă a axelor spate pentru a menține contactul cu solul în teren accidentat. Diferenţialul central unic măreşte garda la sol sub camion.
HA30A și HA45A sunt echipate cu un retarder complet hidraulic, combinat cu o frână electronică de motor ca standard. Acest lucru permite frânelor cu discuri umede răcite cu ulei să aibă o durată de viață extinsă de până la 15.000 de ore. Frâna de parcare activată hidraulic ține mașina pe loc când staționează. Camioanele sunt furnizate cu gradient meter, protecție împotriva răsturnării și o funcție Body Over Center of Gravity, pentru a ajuta șoferii atunci basculează bena și lucrează în teren accidentat.
Secțiunea înclinată a șasiului spate distribuie uniform sarcina între punțile față și spate. HA30A are o capacitate de încărcare de 16,8 m3, care se ridică la 17,8 m3 cu hayonul montat, iar modelul mai mare, HA45A, oferă o capacitate de încărcare de 24,4 m3, crescând la 26,0 m3 cu hayon. Ambele bene pot fi încălzite opțional de gazele de evacuare ale motorului, pentru a preveni înghețarea și lipirea materialului transportat, atunci când lucrează la temperaturi mici. Plăcile de uzură interioare sunt disponibile opțional pentru transportul de rocă dură.
Grup motopropulsor
Hyundai folosește motoare diesel puternice Scania, EU Stage V, pentru ambele camioane. HA30A are un motor diesel DC9 turbo cu cinci cilindri, de 9,3 litri, ce dezvoltă 375 hp (276 kW) și un cuplu de 1.876 Nm. Iar HA45A folosește un motor diesel DC13 cu șase cilindri și 12,7 litri, dezvoltând o putere maximă de 500 hp (368 kW) și un cuplu de 2.476 Nm.
Ambele motoare angajează transmisii automate ZF cu opt trepte, cu retardere integrate. Convertizorul de cuplu are blocare în toate treptele, reducând consumul de combustibil și sporind eficiența. Combustibilul, AdBlue-ul și sistemul standard de lubrifiere automată pot fi accesate cu ușurință de la nivelul solului. Capota motorului se înclină înainte, pentru accesul la filtre și la punctele de umplere; de asemenea, structura completă a cabinei poate fi înclinată spre spate, pentru a permite accesul pentru reparații și întreținere.
Sistemul telematic de monitorizare Himate de la Hyundai este standard, cu conexiune prin satelit și GSM, pentru a accesa cele mai inaccesibile șantiere de construcții și minerit din lume. Acest lucru permite clienților să monitorizeze de la distanță productivitatea, consumul de combustibil, alertele de sistem și starea de întreținere, reducând timpii de nefuncționare și îmbunătățind utilizarea flotei.
Confort și protecție
Hyundai afirmă că are cea mai spațioasă cabină ROPS/FOPS de pe piață. Are un aspect ergonomic al comenzilor, care sunt ușor de ajuns, și un scaun de înaltă calitate cu suspensie pneumatică. De asemenea, include MP3 și radio compatibil cu Bluetooth, încărcător USB, balustrade de siguranță și un suport pentru picior. Există numeroase spații de depozitare, cu zonă pentru o cutie termică (răcire/încălzire) opțională și prize de alimentare de 12 V. Controlul complet al climatizării cabinei este standard la ambele modele, iar cabina are un nivel de zgomot interior de 72 dB(A).
Capota înclinată permite o vedere excelentă în fața camionului, iar geamurile laterale sunt glisante. Panoul monitorului din bord are contor de sarcină utilă integrat, pentru a preveni supraîncărcarea și a înregistra productivitatea. Funcțiile de diagnosticare sunt incluse în sistemul de monitorizare, iar operatorul poate verifica din cabină nivelul uleiului hidraulic și al transmisiei. Un contor al înclinării se asigură că mașina este condusa în siguranță în limitele sale, iar camera retrovizoare integrată și oglinzile mari oferă o vizibilitate excelentă de jur împrejur atunci când camionul merge în marșarier, sub un excavator sau în zona de basculare.
Autobasculantele articulate Hyundai HA30A și HA45A sunt un partener ideal pentru excavare pentru o gamă largă de excavatoare pe șenile și încărcătoare frontale. Concepute în principal pentru proiecte majore terasiere și de transport de material, construcții de autostrăzi și exploatări miniere și de carieră, camioanele articulate Hyundai asigură o tracțiune maximă în cele mai proaste condiții de șantier, menținând productivitatea pe tot parcursul anului.