Hitachi Construction Machinery a dezvoltat noul camion rigid EH4000AC-5
Story Highlights
- Hitachi Construction Machinery
- camion rigid Hitachi EH4000AC-5
- rigid dump truck
Related Articles
Hitachi Construction Machinery Co., Ltd. a început o schimbare amplă a modelului EH4000AC-3 pentru a dezvolta camionul rigid minier EH4000AC-5 (cu o sarcină utilă nominală de 242 tone și o masă operațională brută de 427 tone). Prin implementarea tehnologiilor de fabricație utilizate în procesele de construcție a excavatoarelor hidraulice, compania japoneză a crescut durabilitatea și a atins cea mai mare sarcină utilă din industrie, pe o autobasculantă rigidă cu o sarcină utilă de 242 tone. După finalizarea testelor de teren pe șantierele miniere, compania își propune să înceapă vânzările noului camion rigid în 2025. Hitachi Construction Machinery intenționează să expună modelul EH4000AC-5, în premieră, la MINExpo 2024, cea mai mare expoziție pentru industria minieră din lume.
Noul camion rigid EH4000AC-5 a evoluat sistemul de transmisie Hitachi AC, rafinat pe modelele actuale din seria EH AC-3, și a consolidat sistemul de frânare, suspensiile și alte aspecte ale trenului de rulare pentru a obține o conducere lină, stabilă și o performanță superioară de decelerare chiar și sub cea mai mare sarcină utilă (242 tone). În plus, oferă un spațiu confortabil pentru operator și un mediu de operare care permite atingerea nivelului dorit de performanță de manevră. Mai mult, trecerea la o specificație complet electrică, în care autobasculanta este echipată cu baterii și sisteme de încărcare dinamică, cu pantograf, alimentat de la liniile aeriene instalate în exploatările miniere de suprafață, este, de asemenea, compatibilă cu noul EH4000AC-5, similar cu modelele actuale din seria EH-AC3.
Sarcină utilă de 242 tone
Hitachi Construction Machinery a folosit tehnologii de fabricare a metalelor acumulate în procesele de construcție a excavatoarelor hidraulice, pentru a crește durabilitatea șasiului și pentru a atinge cea mai mare sarcină utilă din industrie a unui camion rigid Hitachi, de 242 tone. Noul model mărește sarcina utilă cu 21 de tone comparativ cu EH4000AC-3 și contribuie la creșterea productivității operațiunilor miniere ale clienților.
Performanță superioară de conducere și decelerare
Viteza maximă este de 65 km/h. În același timp, oferă clienților o productivitate ridicată cu performanțe îmbunătățite de tracțiune. În plus, camionul este echipat cu o nouă funcție care îi permite operatorului să aleagă unul dintre cele trei moduri de condus diferite (Modul High Power, Modul Power și Modul Eco), în funcție de condițiile de șantier. Operatorii pot selecta modul Eco atunci când doresc să reducă consumul de combustibil sau modul High Power pentru a maximiza performanța de condus, pentru o operare eficientă. În ceea ce privește caracteristicile de decelerare, performanța frânelor a fost îmbunătățită prin trecerea de la frâne uscate pe față la frâne umede și creșterea performanței frânelor auxiliare cu retarder. Astfel, demonstrează o forță de frânare stabilă chiar și în medii miniere dure.
Operabilitate și confort îmbunătățite
Comutatoarele și monitoarele din cabină au fost complet reproiectate pentru a îmbunătăți operabilitatea și confortul. Informațiile privind condițiile de siguranță din jurul camionului, condițiile de încărcare etc. sunt afișate pe monitoarele din cabină, pentru a susține operarea sigură și eficientă a clienților.
Sistemul Consite Mine monitorizează de la distanță starea utilajelor miniere
EH4000AC-5 este compatibil cu soluția telematică de service Consite Mine ce monitorizează de la distanță starea autobasculantelor în exploatare. Consite Mine emite două tipuri de rapoarte, și anume: „Rapoarte programate” (care informează clienții despre starea operațională a mașinilor prin e-mail și printr-o aplicație de smartphone) și „Rapoarte de alarmă” (care sunt emise ori de câte ori diferiți senzori detectează anomalii în funcționarea camionului). Astfel, detectarea anomaliilor în funcționarea autobasculantelor și efectuarea întreținerii, inspecției și înlocuirii pieselor, în funcție de starea mașinii, reduc timpii de indisponibilitate.