HD Hyundai Infracore va dezvolta pachete de baterii pentru camioane ușoare
Story Highlights
- HD Hyundai Infracore
- pachete de baterii pentru camioane usoare
- Tata Daewoo Commercial Vehicle
- vehicule comerciale electrice
- EV battery packs
Related Articles
HD Hyundai Infracore a confirmat recent că va furniza pachete de baterii pentru camioane către Tata Daewoo Commercial Vehicle și a anunțat că cele două părți vor lucra la consolidarea cooperării reciproce pentru a extinde tipurile de produse EV (electric vehicle). Pe baza acestui acord, odată cu primul semestru al lui 2024, HD Hyundai Infracore va începe să producă prototipuri de pachete de baterii, iar din și 2025 va demara producția de masă, baterii care vor fi furnizate Tata Daewoo Commercial Vehicle.
Pachetele de baterii pentru vehicule comerciale necesită diverse caracteristici, precum durabilitate, stabilitate și putere, deoarece aceste vehicule sunt utilizate nu numai pe drumuri obișnuite, ci și în medii dure. De remarcat că acumulatorii HD Hyundai Infracore pot fi proiectați în mod flexibil în funcție de nivelul de tensiune și volum, prin modificarea configurației celulelor generale ale bateriei.
HD Hyundai Infracore intenționează să dezvolte aceste pachete de baterii pentru vehiculele comerciale de dimensiuni mici și ușoare, folosind tehnologiile de design și modularizare a pachetelor de baterii. De asemenea, va folosi tehnologia de siguranță „ASIL-C Level” (automotive safety integrity level), unul dintre cele mai înalte grade definite de standardul ISO 26262, pentru a maximiza siguranța funcțională a vehiculelor rutiere.
Tata Daewoo Commercial Vehicle se va alătura acestui proces de dezvoltare a produsului pentru pachetele de baterii EV și va sprijini aplicarea acestuia pe diferite tipuri de vehicule, de la segmentul C până la camioane de marfă și vehicule speciale.
Vehiculele comerciale, incluzând aici camioanele și furgonetele, vor fi nevoite să treacă la categoria de vehicule cu emisii zero. De altfel, vânzările noi de van-uri și mini-camioane diesel vor fi interzise în Europa începând din 2035, în timp ce vehiculele mai mari (precum camioanele și autobuzele) vor trebui să reducă obligatoriu emisiile de carbon cu 90% în 2040, comparativ cu 2019.
Potrivit platformei de cercetare a pieței Markets and Markets, volumul pieței globale de vehicule comerciale electrice va crește de la 529.400 de unități, în 2023, la 2.155.100 de unități, în 2030, ceea ce înseamnă o creștere de patru ori.
CEO-ul HD Hyundai Infracore, Seung-hyun Oh, a menționat: „Am reușit să fim pionieri în piața vehiculelor electrice cu o tehnologie proprie de pachete de baterii. Pe baza acestui succes, intenționăm să extindem treptat tipurile de vehicule care vor implementa pachetele noastre de baterii, dar și să ne extindem baza de furnizori în țările emergente și în alte regiuni.”
Între timp, divizia de motoare de la HD Hyundai Infracore lucrează la adăugarea de noi produse în gama sa de motoare eco, pentru a oferi clienților soluții de energie durabilă. Pachetele proprii de baterii produse în 2023 sunt deja implementate pe excavatoarele electrice de 1,7 tone. De asemenea, sunt în proces de dezvoltare motoare cu ardere internă cu hidrogen, destinate vehiculelor comerciale, utilajelor de construcții și generatoarelor.
__________
*ASIL (nivel de integritate al siguranței auto): un sistem de clasificare a riscurilor definit de standardul ISO 26262 pentru siguranța funcțională a vehiculelor rutiere. Există patru ASIL-uri identificate de ISO 26262, și anume A, B, C și D. Astfel, ASIL A reprezintă cel mai scăzut grad, iar ASIL D reprezintă cel mai înalt grad de risc auto.