FUSO începe producția europeană a camionului ușor electric eCanter de generație nouă

MEq
By MEq mai 24, 2023 17:10

FUSO începe producția europeană a camionului ușor electric eCanter de generație nouă

Story Highlights

  • FUSO
  • Daimler Truck
  • eCanter Next Generation
  • camion usor electric
  • CO2-neutral

Related Articles

Mai puternic, mai eficient, autonomie mai mare – plus o mare varietate de aplicații și neutralitate în termeni de emisii de CO2: aceasta este esența noii generații eCanter de la FUSO. După premiera sa europeană la IAA Transportation (în septembrie 2022), FUSO – subsidiara Daimler Truck – celebrează începerea producției camionului ușor electric în Europa. Evenimentul de la fabrica Mitsubishi FUSO Europe din Tramagal (MFTE), Portugalia, a reunit reprezentanți ai companiei și oaspeți din mediul politic și de business pentru a sărbători primul eCanter de generație nouă din producția europeană, ieșit de pe linia de asamblare.

Pentru Karl Deppen, CEO Daimler Truck Asia, începerea producției FUSO eCanter marchează o piatră de hotar: „La Daimler Truck, suntem dedicați Acordului de la Paris și facem din transportul durabil un succes, motiv pentru care ne propunem să oferim doar vehicule neutre ca emisii de CO2 pe piețele noastre globale până în 2039. O parte importantă este sprijinirea tranziției clienților noștri către eMobility prin intermediul lui eCanter, care începe producția aici în Tramagal.”

La eveniment, Karl Deppen și Arne Barden, CEO-ul fabricii din Tramagal, au anunțat cu mândrie o altă etapă impresionantă. „Echipa MFTE este mândră să construiască iconicul FUSO Canter aici, la Tramagal, aflat acum la a cincea generație! Mulțumim echipei extrem de dedicate care a reușit cu brio dezvoltarea noii generații eCanter”. Fabrica MFTE din Tramagal produce FUSO Canter din 1980.

Noua generație eCanter
De la lansarea lui eCanter în 2017, FUSO, subsidiara japoneză a Daimler Truck, a fost considerată un pionier și lider în domeniul camioanelor ușoare electrice, lucrând constant pentru a implementa soluții de transport durabil. În prezent, peste 550 de FUSO eCanter lucrează pentru clienți în Europa, Japonia, Statele Unite, Australia și Noua Zeelandă. Distanța totală parcursă de flota globală eCanter în modul complet electric și, prin urmare, fără emisii la nivel local, este acum de aproximativ 8 mil. km.

În Europa, vânzările FUSO Next Generation eCanter vor începe inițial pe 17 piețe (Franța, Spania, Portugalia, Italia, Marea Britanie, Irlanda, Germania, Austria, Elveția, Belgia, Cehia, Danemarca, Suedia, Finlanda, Slovacia, Grecia și Polonia).

Mai multe variante pentru o mai mare flexibilitate
Pentru a satisface și mai bine cerințele clienților, FUSO a adus noii generații eCanter mai multe ajustări. În timp ce camionul electric anterior era disponibil exclusiv în versiunea de 7,49 tone cu un ampatament de 3.400 mm, clienții au acum posibilitatea de a alege între șase ampatamente între 2.500 și 4.750 mm și o masă operațională admisă a vehiculului de 4,25 până la 8,55 tone. Capacitatea de încărcare a șasiului este de până la 5 tone. Next Generation eCanter este propulsat fie de un motor electric de 110 kW (variante cu o masă a vehiculului de 4,25 și 6 tone), fie de 129 kW (variante cu o masă totală a vehiculului de 7,49 și 8,55 tone) cu o linie de propulsie optimizată și 430 Nm cuplu; viteza maximă este de 89 km/h (limitată electronic).

În funcție de ampatament, sunt disponibile trei pachete de baterii diferite: S, M și L. Bateriile folosesc tehnologia celulelor cu litiu-fier-fosfat (LFP). Acestea se caracterizează în primul rând printr-o durată lungă de viață și o energie mai utilizabilă. Pachetul de baterii din varianta S are o capacitate nominală de 41 kWh și permite o autonomie de până la 70 km. În varianta M, capacitatea nominală este de 83 kWh, iar autonomia este de până la 140 km. Varianta L, cu cel mai puternic pachet, oferă o capacitate nominală de 124 kWh și o autonomie de până la 200 km. Aceasta este mult mai mare decât distanța parcursă de obicei pe zi în traficul de distribuție ușoară. Recuperarea poate crește și mai mult autonomia, ceea ce minimizează pauzele de încărcare. Prin comparație, până acum eCanter a avut doar o opțiune de baterie cu o capacitate nominală de 81 kWh și o autonomie de până la 100 km.

În ceea ce privește încărcarea bateriei, Next Generation eCanter este compatibil cu toate tensiunile principale. Unitatea de încărcare acceptă încărcarea atât cu curent alternativ (AC) cât și cu curent continuu (DC). Sistemul de încărcare combinat CCS este standardul de încărcare, iar încărcarea este posibilă până la 104 kW. Încărcarea rapidă DC de la 20 la 80% din capacitate este posibilă în aproximativ 24 (S), 26 (M) și 39 de minute (L), în funcție de acumulator. Încărcarea AC (11 și 22 kW) durează între patru și șase ore, în funcție de acumulator.

Pentru FUSO Next Generation eCanter, „Made in Europe” nu se referă doar la asamblarea vehiculului în Tramagal: peste 50% din componentele camionului electric provin de la peste 90 de furnizori europeni diferiți. În conformitate cu producția FUSO eCanter complet electric, MFTE și-a transformat succesiv întreaga logistică internă și flota de depozite în vehicule electrice fără emisii, încă de anul trecut.

MEq
By MEq mai 24, 2023 17:10