Rokbak continuă transformarea camioanelor sale articulate
Story Highlights
- Rokbak
- camion articulat Rokbak
- Terex Trucks
Related Articles
În urmă cu 10 ani, Volvo CE achiziționa divizia de camioane grele Terex, tranzacție ce includea și linia de camioane articulate Terex Trucks. Iar în 2021, linia Terex Trucks își schimba numele în Rokbak, ocazie cu care erau introduse și unele upgrade-uri în termeni de fiabilitate – capitol la care camioanele articulate scoțiene sufereau. | Marius IANCU
Camioanele articulate Terex Trucks de dinainte de „era” Volvo CE nu se bucurau de cel mai bun renume. Din contră, erau într-o poziție recunoscută pentru problemele lor de fiabilitate. Însă lucrurile au căpătat o altă dinamică, odată cu accesarea resurselor Volvo, când au fost introduse noi modalități de învățare și abordare a acestor probleme, ceea ce a făcut ca noile modele să vină cu îmbunătățiri semnificative.
Astfel, în procesul de fabricație, în strânsă colaborare cu furnizorii de componente și valorificând expertiza echipei Volvo, producătorul scoțian a făcut progrese graduale în diferite zone ale versiunilor vechi de camioane. Îmbunătățirile au devenit vizibile, iar feedback-ul clienților a trecut pe plus.
Problemele cu transmisia ZF de pe modelul de 28 t țineau de o subdimensionare (undersizing) a acesteia. Și nici camionul de 38 t nu a fost ocolit de ele. Așa că, într-un proces de „upsize”, Rokbak a trecut la o dimensiune superioară de transmisie, ceea ce a condus la creșterea fiabilității și consolidarea produsului.
Din câte știu, anul acesta, Rokbak va veni cu un upgrade al camioanelor sale articulate, astfel că noile mașini vor beneficia de o cabină reproiectată. Spun „noile mașini” cumva anticipativ, întrucât Rokbak vizează chiar introducerea unei noi generații de camioane – două noi modele care le vor înlocui pe actualele RA30 și RA40.
Așadar, postul de operare va include o nouă arhitectură, cu sisteme electronice de control de generație viitoare, lăsând în urmă tehnologia anterioară, ajunsă deja la finalul ciclului de viață. Tot aici se încadrează ergonomia și layout-ul cabinei. Totodată, Rokbak va face pași importanți în ceea ce privește grupul motopropulsor (motor și transmisie) și electromobilitatea.
Și pentru că în industrie există un trend către utilajele de dimensiuni mari, Rokbak ar putea lua în calcul extinderea gamei de camioane articulate cu un model de peste 40 t (notă: RA40 are o capacitate de 38 t). Nu de-alta, dar ca membră a Volvo Group, cred că poate valorifica resursele „fratelui mai mare”, care are un portofoliu mai ofertant.
Viitorul Rokbak are în vedere și agenda „zero emissions”. Cumva trebuie să se alinieze direcției pe care grupul Volvo face deja pași importanți. Așa că nu e exclus ca în următorii ani, producătorul din Motherwell să introducă și un camion cu emisii zero. Propulsie electrică cu baterii sau „hydrogen fuel cell”? Om vedea ce ne rezervă viitorul…