Excavatoarele pe șenile Doosan DX140LC-5 și DX140LCR-5 trec la Tier 4f

MEq
By MEq septembrie 22, 2015 00:34

Excavatoarele pe șenile Doosan DX140LC-5 și DX140LCR-5 trec la Tier 4f

Două noi excavatoare pe şenile au fost adăugate în seria de utilaje compatibile cu norma Tier 4f, beneficiind de performanțe îmbunătăţite, confort, economie de combustibil şi durabilitate mai mare. DX140LC-5 şi DX140LCR-5, de 14 t, vin să înlocuiască modelele anterioare cu terminaţia „–3”, cu motoare Tier 4i.

DX140LCR-5 este mai scurt, oferind operatorilor o mai mare flexibilitate în spații limitate, însă fără a sacrifica performanța. Atât DX140LC-5, cât și DX140LCR-5 sunt proiectate pentru o durată lungă de viaţă, cu un cadru robust și o suprastructură ranforsată. Ele vin în echiparea standard cu elementele de legătură ale șenilei etanşate și lubrifiate, iar bucșele și discurile sunt proiectate pentru fiabilitate, precum și pentru intervale extinse de service, crescând astfel timpii de funcționare.

Smart Power Control (SPC)
O nouă caracteristică selectabilă, Smart Power Control (SPC), este disponibilă pe ambele modele și constă din două sisteme – Variable Speed Control şi Pump Torque Control – ce lucrează împreună pentru a îmbunătăți eficiența mașinii, menținând în același timp productivitatea și reducând consumul. Unitatea de control a motorului (ECU) gestionează automat SPC-ul, atunci când este selectat. Fiecare dintre cele patru moduri de putere va putea funcționa cu sistemul Smart Power Control cuplat sau decuplat. Totuşi, SPC poate fi activ numai în modul de lucru „de săpat” (digging).
Ambele excavatoare vin dotate standard cu un display LCD îmbunătățit de 7 inch, ce permite operatorului să continue monitorizarea parametrilor maşinii și totodată să vadă în spate, graţie camerei video. Datele esenţiale ale mașinii apar lângă imaginea oferită de cameră. Opțional, cu o cameră laterală, display-ul poate afișa imaginea împărțită în două (spate şi lateral).
Pentru a ajuta la economisirea de carburant, Doosan adăugat pe ambele modele funcţia „auto shutdown”. Operatorul poate configura timpul de inactivitate de la 3 la 60 de minute, iar când este activată, funcția va opri motorul excavatorului, dacă timpul de inactivitate presetat este atins.

Multe alte trasaturi
Pe lângă SPC, funcţia „auto shutdown” şi monitorul LCD îmbunătăţit, cele două excavatoare mai aduc nou şi: plăci antiderapante ce acoperă structura superioară a maşinii şi asigură un acces mai uşor la motor; reamplasarea opririi de urgenţă a motorului, pentru un acces mai simplu al operatorului; mentenabilitate îmbunătăţită; alternator modernizat, ce asigură mai multă putere componentelor electrice; un nou design al parbrizului cabinei, pentru o vizibilitate mai bună a punctului de lucru.
Motorul este optimizat şi foloseşte sistem cu rampă comună cu presiune înaltă (HPCR) și sistem răcit de recirculare a gazelor de evacuare (CEGR). De asemenea, dispune de catalizator de oxidare diesel pentru reducerea particulelor și sistem SCR de post-tratare pentru reducerea oxizilor de azot. În plus, au fost implementate şi alte soluţii de post-tratare pentru ca motoarele să fie conforme cu norma Tier 4, cum ar fi DEF (diesel exhaust fluid – cunoscut în Europa sub denumirea de AdBlue), utilizat împreună cu tehnologia SCR.
Pe piaţa americană, excavatoarele au în dotarea standard un abonament de 3 ani la sistemul Doosan Telematics, ce permite proprietarilor de echipamente și managerilor de flote să monitorizeze de la distanță locul unde se află mașina, orele de lucru, consumul de combustibil, timpii de lucru / timpii de inactivitate, precum și alte caracteristici. Utilajele pot fi monitorizate prin intermediul unui cont online Doosan Telematics.

MEq
By MEq septembrie 22, 2015 00:34

OPINION

ELECTRIFICATION