Noul camion articulat Cat 745 vine cu o nouă generaţie de cabine şi funcţii avansate de control
Related Articles
Cu o sarcină utilă nominală de 41 de tone, noul camion articulat CAT 745 dispune de un design de top al cabinei, complet reproiectată începând de la interior pe baza feedback-ului operatorilor, pentru a creşte confortul și ușurința de operare. Noua structură exterioară ROPS „spinală” face ca geamul din spate să fie dintr-o bucată, eliminând pilonul structural pentru a îmbunătăți semnificativ vizibilitatea din interior. La intrarea în cabină, noua funcţie „wake up” porneşte display-ul maşinii de îndată ce ușa se deschide; aceasta fiind mai uşoară şi mai solidă, asigură o bună etanșare împotriva infiltrării prafului. Cabina este silenţioasă la interior, nivelurile de zgomot atingând 5 dB la urechea operatorului.
Noua sticlă tratată în infraroșu reduce la interior încălzirea provocată de razele soarelui, iar geamurile glisante din stânga/dreapta ventilează mai bine interiorul și îmbunătățesc comunicarea cu lucrătorii și utilajul de încărcare din exterior. Mai multe guri de ventilaţie amplasate deasupra și în spatele operatorului permit noului sistem de control automat al climei (HVAC) să încălzească sau să răcească mai eficient cabina. Scaunul încălzit/răcit oferă mai multe reglaje pentru personalizarea confortului operatorului, iar alături se află un nou scaun pliabil pentru pasager. Un comutator de la nivelul solului controlează luminile de acces pentru trepte și din zona articulaţiei șasiului pentru creșterea siguranței la intrarea în cabină. De asemenea, oglinzile exterioare și luminile integrate pentru sarcină utilă cresc vizibilitatea în jurul camionului, precum și nivelurile de sarcină pentru operatorul ce efectuează încărcarea maşinii.
Comenzi noi de comandă şi control
La interior, noua combinaţie dintre maneta de ridicare şi transmisie pun la dispoziția operatorului o singură manetă de control eficient al vitezei camionului și al funcţiilor de ridicare a benei, pentru a minimiza efortul operatorului și a automatiza operațiunile repetitive. Prin intermediul unui comutator, șoferul poate alege între comanda de ridicare manuală său asistată complet automat, care aplică în mod automat frâna de așteptare (Waiting Break), setează transmisia în poziție neutră și ridică bena la unghi maxim, la turație mare. O nouă manetă de comandă cu buton îi permite operatorului să seteze viteza mașinii și să selecteze frâna transmisiei hold/waiting. Protecția direcţională la schimbarea treptei de viteze de pe noul camion articulat Caterpillar 745 protejează grupul motopropulsor prin oprirea mașinii în condiții de siguranță atunci când se face trecerea de la mersul înainte la înapoi și viceversa.
Pentru îmbunătățirea şi mai mare a siguranței șoferului, maşina încorporează noul sistem Cat Detect cu Stability Assist. Acest sistem avertizează sonor și vizual operatorul în cazul în capul tractor sau remorca a atins un unghi în care există pericol de răsturnare. De asemenea, sistemul complet Advanced Automatic Traction Control este îmbunătățit printr-o tehnologie care aplică în mod proactiv blocarea diferențialelor înainte de orice rotire a roții. Pedala de uniformizare a acceleraţiei în funcţie de teren ajută camionul să nu derapeze atunci când se deplasează pe un teren extrem de dur, iar operatorul nu este în măsură să menţină constantă presiunea asupra pedalei.
Ecranul color tactil al noului 745 cu meniuri revizuite permite o navigare intuitivă pentru un control simplu al mașinii. Display-ul îi permite șoferului să monitorizeze funcțiile maşinii și să personalizeze o multitudine de opțiuni. Un nou comutator pentru frâna de oprire de urgență, situat lângă display, oferă un nivel suplimentar de siguranță în cazul puțin probabil al apariţiei unei probleme la ambele circuite (principal și secundar) de frânare.
Construit pe baza designului solid al Seriei C
Noul camion articulat Cat 745 încorporează toate funcţiile dovedite în teren și performanțele Seriei C care oferă timpi de ciclu rapizi, productivitate ridicată și o eficiență de neegalat a consumului de combustibil pentru clasa sa. Transmisia este asigurată de motorul Cat C18 ACERT, cu o putere netă de 504 hp (375 kW), ce îndeplinește standardele de emisii US EPA Tier 4 final / EU Stage IV. Un nou mod economic duce la o îmbunătăţire a consumului de combustibil în medie cu 5% în aplicații în care camionul nu este obligat să lucreze la productivitate maximă.
Transmisia Cat CX38B High Density Power Shift îmbunătățește performanța generală a camionului și productivitatea, în timp ce tracţiunea integrală 6×6 ajută vehiculul să se descurce chiar și cele mai dificile terenuri. Sistemul automat de control al încetinirii vitezei la coborârea pantei gestionează retarding-ul mașinii prin utilizarea combinată a motorului, a frânei, a selectării treptei de viteză și a aplicării frânei de serviciu, fără intervenția operatorului. Hill Assist facilitează oprirea și pornirea eficientă în pante, în timp ce Waiting Brake, activat rapid de la un buton de pe maneta de comandă, aplică temporar frâna de serviciu pe durata pauzelor ciclului de lucru.
Ca răspuns direct la feedback-ul clienților, Caterpillar a realizat partea inferioară a aripilor frontale dintr-un material rezistent şi flexibil din cauciuc. Această modificare contribuie la scăderea întreținerii și a costurilor de reparații pe şantierele în care aglomerarea de noroi în jurul aripilor ar putea deteriora partea inferioară.
Tehnologia Cat Connect PAYLOAD pentru noul camion 745 permite clienților să optimizeze operațiunile și să-şi îmbunătăţească eficiența totală pe şantier. Sistemul disponibil Cat Production Measurement (Cat pentru Măsurarea Producției) permite operatorilor să măsoare şi să obţină o sarcină utilă exactă, cu încrederea că pot creşte productivitatea şi pot reduce costurile și riscul de avariere la suprasarcină.