Noile macarale tot-teren Grove Plug-in Hybrid, la Bauma 2025
Story Highlights
- Grove
- macara tot-teren Grove
- Bauma 2025
- macara macarale Plug-in Hybrid
- Grove GMK5150XLe
- Manitowoc
- Plug-in Hybrid cranes
- battery pack
- electric
Related Articles
Standul Manitowoc de la Bauma 2025 va gazdui primele macarale tot-teren hibride plug-in – Grove GMK5150L-1e și GMK5150XLe. Asemănător cu modelul său soră, GMK5150XLe dispune de o mare parte din tehnologia care a entuziasmat clienții în urmă cu trei ani, când a fost lansat conceptul hibrid GMK4100L-2.
Macaralele au o suprastructură nouă, complet electrificată, reușind operațiuni de ridicare mai eficiente, mai silențioase și mai puțin poluante. De asemenea, dispun de un pachet de baterii care le permite o autonomie de lucru de o zi ca taxi cranes. Cu o putere de aproximativ 180 kWh, macaralele Grove Plug-in Hybrid pot îndeplini cu ușurință mai multe sarcini zilnice. Ceea ce le face deosebit de versatile este capacitatea lor de-și a încărca bateria de la rețea (surse de alimentare AC sau DC) sau de la un generator de 170 kW integrat. Acest lucru permite încărcarea în timpul deplasării și reduce preocupările operatorului cu privire la disponibilitatea infrastructurii de încărcare. Macaralele pot fi operate chiar și în timpul încărcării (cu condiția să existe infrastructură pentru aceasta la șantier).
Pachetul de baterii permite aproximativ 5 ore de ridicare fără emisii. Când macaraua este conectată la rețea, operarea macaralei poate fi extinsă la aproximativ 20 de ore fără a compromite viteza sau capacitatea. Aceasta este o funcționalitate mai mult decât suficientă pentru o macara taxi de 150 t, iar când ziua de muncă s-a încheiat, bateriile sunt reîncărcate în timp ce macaraua este condusă înapoi la bază, gata pentru următoarea zi lucrătoare.
„Aceste noi macarale Plug-in Hybrid efectuează task-uri de ridicare mai sustenabile și sporesc acreditările de mediu ale operatorilor. Aceștia se pot deplasa pe șantiere folosind combustibil HVO pentru motorul eficient Mercedes-Benz și pentru a reduce emisiile de carbon cu până la 90%, în timp ce, simultan, bateriile se încarcă. Apoi pot configura și utiliza puterea electrică pentru a face față sarcinilor de ridicare. De asemenea, o reducere semnificativă este în cazul emisiilor de zgomot – un mare avantaj când se lucrează în medii urbane”, a declarat Florian Peters, manager senior de produs pentru macarale tot-teren, Manitowoc.
Adoptarea acestei surse de energie mai durabilă nu are un impact negativ asupra performanței de ridicare. Din punct de vedere structural, brațul principal de 60 m de pe Grove GMK5150L-1e și brațul principal de 68,7 m de pe GMK5150XLe sunt identice cu cele de pe modelele diesel. La fel și diagramele de sarcină. Aceasta înseamnă că macaralele își vor face treaba fără efort în aplicațiile de zi cu zi.
Fără modificări semnificative ale transmisiei, sistemul de suspensie independentă MEGATRAK cu frâne cu disc a fost menținut. La fel, sistemul eficient de control al macaralei (CCS) Manitowoc cu modul configurator al brațului și sistemul flexibil de poziționare a calajelor hidraulice MAXbase.
„Numeroase municipalități și șantiere industriale impun cerințe de mediu din ce în ce mai stricte asupra mașinilor, așa că este nevoie de a oferi clienților opțiuni care să-i ajute să-și atingă obiectivele comerciale și de mediu. Ne așteptăm la un mare interes pentru aceste macarale hibride și suntem încântați să prezentăm modelul GMK5150XLe la Bauma 2025„, a adăugat Florian Peters.