MAN hTGX, premiat cu Truck Innovation Award 2025 la IAA
Story Highlights
- MAN Truck & Bus
- MAN hTGX
- camion cu motor cu combustie interna cu hidrogen
- Truck Innovation Award 2025
- IAA Transportation 2024
- H2
- MHS Truck & Bus
Related Articles
Camionul cu motor cu combustie internă cu hidrogen MAN hTGX a câștigat Truck Innovation Award 2025. Constructorul german de vehicule comerciale MAN Truck & Bus va fi primul producător european de camioane care va crea o serie mică de vehicule cu motor cu ardere internă cu hidrogen.
„Suntem deosebit de încântați să primim premiul juriului IToY. Cu camionul cu motor ardere internă cu hidrogen MAN hTGX aducem un plus vehiculelor noastre electrice cu baterii, completându-ne astfel portofoliul de produse cu emisii zero pentru piețe speciale și aplicații grele. Fiind clasificat ca „vehicul cu emisii zero”, hTGX are o contribuție importantă la decarbonizarea transportului rutier de marfă”, explică Dr. Frederik Zohm, membru al Comitetului Executiv pentru Cercetare și Dezvoltare al MAN Truck & Bus.
Este a treia oară când MAN Truck & Bus câștigă Truck Innovation Award. În 2024, producătorul de vehicule comerciale a primit premiul pentru cercetare și dezvoltare în domeniul conducerii autonome, pentru proiectele ANITA și ATLAS-L4. Iar în 2019, vehiculul automat de siguranță pe șantierul de construcții AFAS a câștigat râvnitul premiu al industriei la prima sa ediție.
În timpul unui test rutier în Saalfelden, Austria, jurnaliștii IToY au lăudat performanța și manevrabilitatea lui MAN hTGX, obținute de motorul cu hidrogen MAN H4576 de 16,8 litri, cu șase cilindri în linie. Juriul a lăudat, de asemenea, echilibrul aproape de zero al camionului greu, autonomia de aproximativ 600 de kilometri posibilă datorită rezervorului cu hidrogen sub presiune (700 de bari, cu o capacitate de 56 kg), precum și sistemul simplificat de post-tratare.
Seria mică, planificată inițial pentru aproximativ 200 de unități, urmează să fie livrată clienților din Germania, Țările de Jos, Norvegia, Islanda și în anumite țări non-europene, începând din 2025. MAN hTGX oferă o variantă alternativă de propulsie cu emisii zero pentru aplicații speciale (de exemplu, pentru transportul de mărfuri grele – cum ar fi în construcții, transportul cu cisterne sau transportul de cherestea). hTGX poate fi, de asemenea, o alternativă la camioanele electrice cu baterii, pentru uz în zone fără infrastructură de încărcare adecvată sau pentru piețele în care este deja disponibil suficient hidrogen.
MAN hTGX va fi disponibil în configurații de axe 6×2 și 6×4, permițând o sarcină utilă mare și o autonomie maximă de până la 600 km. Motorul cu ardere internă cu hidrogen H45 se bazează pe unitatea diesel D38 dovedită și va fi produs în fabrica de motoare și baterii din Nürnberg.