Gama de camioane de construcții Ford Trucks – echilibru între capacitatea de încărcare și eficiența consumului

MEq
By MEq mai 15, 2019 17:16

Gama de camioane de construcții Ford Trucks – echilibru între capacitatea de încărcare și eficiența consumului

Gama de camioane de construcții Ford Trucks se caracterizează prin durabilitate, putere și costuri reduse de operare, fiind mașini pregătite pentru a-și demonstra capabilitățile în orice condiții de teren, unde e neveoie de un vehicul care să se impună. | M Equipment

Gama de camioane de construcții Ford Trucks – echilibru între capacitatea de încărcare și eficiența consumuluiGama de construcții a camioanelor Ford Trucks este rezultatul unor ample activiăți de proiectare și testare, vehiculele fiind pregătite pentru a-și demonstra disponibilitatea în șantierele de construcții. Exploatarea camioanelor variază, de la situații de teren accidentat și croazieră pe șosele până la provocatoarele manevre în mediile urbane. Totul se reduce la găsirea unui echilibru între capacitatea sarcinii utile și eficiența consumului de combustibil, pentru un cost total de proprietate optim.

În sectorul construcțiilor, transportul materialelor este o provocare atât pentru vehicul, cât și pentru șofer. Capacitatea camionului de a face față sarcinilor va afecta modul de gestionare a misiunilor de transport, astfel că pentru a garanta o bună disponibilitate și caracteristici ridicate de transport, rezistența componentelor vehiculului devine o cerință obligatorie.

Putere și rezistență
Gama de camioane de construcții Ford Trucks este mai solidă ca oricând, dând dovadă de putere și stabilitate în condiții dificile. Ceea ce le face puternice este motorul EcoTorq Euro 6, dezvoltat de inginerii de la Ford. Integrând sistem EGR, turbină cu geometrie variabilă, sistem de injecție directă și unitate de control electronic inteligent, motorul oferă un echilibru optim între performanță și economia consumului de combustibil.

Gama de camioane de construcții Ford Trucks – echilibru între capacitatea de încărcare și eficiența consumuluiVehiculele Ford Trucks pentru construcții vin în două versiuni de motorizare, și anume: EcoTorq 13L ce dezvoltă 420 CP (309 kW) la 1800 rpm și un cuplu de 2150 Nm @ 1000-1300 rpm; și EcoTorq 9L, de 330 CP (243 kW) la 1900 rpm și un cuplu de 1300 Nm @ 1200-1700 rpm – această versiune fiind mai potrivită pentru vehiculele de construcții ușoare. Fiind motoare de generație nouă, se încadrează în standardul Euro 6, ce reduce emisiile de noxe la o cincime din standardul Euro 5. De asemenea, motoarele sunt asistate de o transmisie ZF adaptată fiecărei motorizări: manuală în 9 trepte, pentru EcoTorq 9L, și două versiuni de 12, respectiv 16 trepte, pentru EcoTorq 13L.

Transmisia automată în 12 trepte este oferită opțional pe vehiculele de 420 CP, iar modurile Eco, Off-Road și Rocking se adresează condițiilor și tipurilor de drum și teren întâlnite. În modul Eco, mașina rulează într-un regim economic de consum de combustibil, modul Off-Road se adresează condițiilor de teren dificil, în timp ce modul Rocking vine în sprijinul vehiculului și al șoferului în situații riscante de a rămâne împotmolit în terenuri noroioase.

Control optim
Pentru un control optim în orice manevră efectuată în regim de sarcină maximă și în diverse condiții de teren, vehiculele dispun de frâne cu tambur Z-Cam, frână de motor integrată (dotare standard) și sistem de frânare acționat hidrauic auxiliar. Forța mare de frânare este aplicată gradual și satisface nevoile de frânare ale mașinii în condiții de sarcină. Disponibil opțional pentru vehiculele de 420 CP, intarderul își îndeplinește sarcinile în condiții dificile, în pantă, când mașina este sub sarcină, prevenind utilizarea inutilă a frânei de serviciu.

Mai mult, pentru folosirea mai eficientă a frânei de motor și a intarderului, sistemul Smart Brake Management (ce poate fi activat prin apăsarea unui buton din panoul de bord) utilizează optim frânele auxiliare, în funcție de cerințe, și se asigură că frânele de serviciu sunt gata să intervină în situații de urgență. Toate acestea, împreună cu o gardă îmbunătățită la sol, fac camioanele Ford Trucks capabile să se adapteze în orice tip de teren.

Vehiculele de construcții Ford Trucks sunt concepute și testate pentru a face față șantierelor. Pe baza tehnologiilor de ultimă oră de proiectare și design al șasiului, acesta are o structură consolidată, pentru o durată lungă de viață. Împreună cu diferitele versiuni de axe și cu sistemul de suspensie pentru condiții heavy-duty, camionul oferă siguranță în orice tip de teren. De asemenea, se pretează la diferite configurații, precum autobasculantă, autobetonieră, autopompe de beton, camioane ușoare, aplicații speciale (autoutilitare pompieri) și urbane etc.

Transport în construcții
De obicei, autobasculantele sunt utilizate pe întregul parcurs al procesului de construcții, fiind supuse unor sarcini variate și trebuind să se plieze pe circumstanțele de operare, pentru a fi productive. Prin urmare, autobasculantele Ford Trucks îmbină economia de combustibil cu dotările standard puternice și cu ergonomia cabinei șoferului. Așa cum spuneam mai sus, situațiile de operare ale unei autobasculante pot varia foarte mult, de la teren accidentat la medii urbane, iar ușurința conducerii, flexibilitatea și economia consumului sunt criterii care primează.

Gama de camioane de construcții Ford Trucks – echilibru între capacitatea de încărcare și eficiența consumuluiÎntr-o combinație de caracteristici de putere și rezitență, mixerele de beton Ford Trucks se impun în transportul către orice șantier de construcții, fie pe șosele, fie pe teren accidentat. Vehiculul este optimizat pentru a face față presiunii condițiilor de utilizare. Mai mult, în cazul unei autobetoniere, sarcina utilă determină termenul-limită, dar la fel de importantă este și capacitatea de încărcare și durata de disponibilitate, pentru o rentabilitate garantată.

Modelele Ford Trucks sunt oferite în diferite configurații de axe (6×2, 6×4, 8×2, 8×4) și cabine (de zi, dublă sau de dormit cu plafon coborât), cu suspensie spate mecanică. La interior, șoferul beneficiază de scaun încălzit cu suspensie pneumatică, volan reglabil și un tablou de bord ergonomic. Sistemul de aer condiționat, îmbunătățit, vine în dotarea standard, iar consola frontală, plasată în câmpul vizual al șoferului, asigură controlul tuturor funcțiilor vehiculului. Computerul de bord afișează cele mai importante date ale mașinii, de la nivelul de Adblue până la consumul instantaneu, viteza sau orele de funcționare a motorului.

Cu o vechime de peste 55 de ani în construirea de vehicule comerciale, Ford Trucks aduce pe piață o gamă completă de vehicule – autotractoare, vehicule pentru construcții și vehicule specializate. În România, Ford Trucks este pe piață din decembrie 2016 prin unicul importator și distribuitor, Cefin Trucks.

MEq
By MEq mai 15, 2019 17:16

OPINION

ELECTRIFICATION