Cummins a expus un concept integrat de grup de propulsie cu platforme de motoare HELM, la IAA 2024
Story Highlights
- Cummins
- IAA 2024
- Cummins HELM
Related Articles
Cummins și-a prezentat cele mai recente inovații la IAA Transportation 2024, vedeta fiind un concept integrat de grup de propulsie, conceput pentru a evidenția portofoliul larg de produse al companiei și angajamentul continuu de a oferi soluții de putere flexibile și durabile.
Sistemul de propulsie integrat folosește capabilitățile extinse de produs ale Cummins pentru a evidenția trei opțiuni de propulsie – diesel avansată, diesel-hibrid și pe bază de hidrogen cu zero emisii de carbon – demonstrând abordarea de soluții multiple menite să sprijine producătorii de vehicule pentru viitoarele standarde europene de emisii.
Grupul motopropulsor include motoare avansate cu combustie internă diesel și cu hidrogen de pe platformele Cummins HELM, precum și punți față și spate, frâne, sisteme de post-tratare și tehnologii de la Accelera by Cummins (brandul Cummins cu emisii zero). Achiziția companiilor Meritor, Siemens Commercial Vehicles și Jacobs Vehicle Systems din ultimii ani îi permite Cummins acum să vină cu o ofertă completă de grup de propulsie.Cummins HELM
Reprezentând abordarea avansată a companiei, Cummins HELM reunește tehnologia avansată a motoarelor cu ardere internă și flexibilitatea utilizării combustibilului într-un mod conceput pentru a satisface cerințele operaționale ale industriei, reducând în același timp emisiile de evacuare.
Platformele independente de combustibil Cummins HELM prezintă o serie de versiuni de motoare derivate dintr-o bază comună. Sub garnitura de cap a fiecărui motor sunt în mare parte componente similare, iar deasupra garniturii de cap vor avea componente diferite pentru diferite tipuri de combustibil – fie diesel avansat, gaz natural sau hidrogen cu zero carbon. Fiecare versiune a motorului va funcționa folosind un combustibil diferit, unic.
Motorul X10, cu puteri de la 240-335 kW (320 – 450 hp), extinde performanța Cummins pentru sarcini grele până la o cilindree de 10 litri, respectând în același timp standardele stricte de emisii ultra-scăzute ale Euro 7. Cu un cuplu maxim de 2300 Nm, X10 oferă un răspuns excepțional al motorului și manevrabilitate vehiculului, stabilind un nou punct de referință pentru performanța de mare tonaj în aplicațiile camioanelor de 26-44 tone.
Trenul de rulare Cummins include, de asemenea, tehnologia motorului cu combustie internă pe hidrogen de pe X15H – parte a platformei de 15 litri a companiei. Cu puteri nominale de la 298-395 kW (400-530 hp) și un cuplu maxim de 2600 Nm, X15H oferă o gamă de operare comparabilă cu motoarele diesel actuale, ideală pentru aplicații mai grele sau cu rază mai lungă de acțiune. Programat pentru producție spre finele acestui deceniu, X15H a fost expus alături de sistemul Cummins de livrare a combustibilului cu hidrogen de 700 bari, gata de producție, cu nave de stocare de tip IV pe vehicule de la societatea mixtă NPROXX.Sisteme de propulsie hibride
Dispunând de un concept diesel-hibrid, Cummins și Accelera au toate tehnologiile cheie, individuale sau cu opțiuni integrate de tren de rulare, pentru vehiculele hibride. Soluțiile hibride pot juca un rol în atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon în conformitate cu reglementările viitoare, în timp ce infrastructura pentru tehnologiile cu emisii zero câștigă amploare.
„Pe măsură ce industria vehiculelor comerciale din Europa se apropie de reglementările Euro 7 și CO2 Heavy Duty Vehicles, nevoia de soluții diverse de propulsie este mai ridicată ca niciodată. Privind spre următorul deceniu, când obiectivele de reducere a emisiilor de carbon se intensifică și infrastructura rămâne o provocare, sistemele de propulsie hibride ar putea contribui la eliminarea grijilor legate de autonomie, la îmbunătățirea flexibilității operaționale și la contribuția obiectivelor producătorilor de vehicule de a reduce emisiile de CO2”, a declarat Jane Beaman, vicepreședinte – Global On-Highway and Pick-Up Business la Cummins.