Noul MAN eTruck, pregătit pentru începerea vânzărilor
Story Highlights
- MAN Truck & Bus
- MHS Truck & Bus
- camion electric MAN. MAN eTruck
Related Articles
În urma electrificării cu succes a autoutilitarelor și autobuzelor urbane, MAN Truck & Bus începe acum și vânzările noului MAN eTruck, la sfârșitul lunii octombrie. Conform planurilor companiei, aceasta ar trebui să reprezinte deja aproximativ 50% din înmatriculările de vehicule noi ale MAN în UE până în 2030. Dar, pentru a reuși procesul de redresare ecologică în industria transporturilor, MAN și Asociația Germană de Transport și Logistică de Marfă (Bundesverband Güterverkehr und Logistik – BGL) solicită extinderea accelerată a infrastructurii publice de încărcare.
Noul MAN eTruck va fi disponibil pentru clienții de pe primele piețe europene începând cu sfârșitul lunii octombrie. Dar dacă și când vor trece de la diesel la propulsie electrică depinde de existența condițiilor cadru necesare – mai presus de toate, o infrastructură de încărcare la nivel național. MAN și Asociația Germană de Transport de Marfă și Logistică solicită sprijin politic în acest sens:
„Aproximativ 96% din emisiile de gaze cu efect de seră ale vehiculelor noastre diesel actuale sunt atribuite fazei de utilizare. De aceea, propulsia prin baterii electrice pentru vehiculele comerciale este cheia decisivă pentru atingerea obiectivelor de reducere a CO2. Dar o infrastructură de încărcare la nivel național este o condiție prealabilă de bază pentru clienții noștri, pentru trecerea de la diesel la baterii electrice. Iar aici avem nevoie urgentă de o extindere semnificativ accelerată de cel puțin 4.000 de puncte de încărcare de megawați în Germania și 50.000 de puncte de încărcare de mare capacitate și megawați în Europa, până în 2030.
Ne-am făcut temele, camionul nostru electric va fi în curând pus în vânzare. Acum avem nevoie urgentă de sprijin din partea factorilor de decizie și de angajament din partea industriei energetice pentru a realiza cu succes transformarea traficului în transportul rutier de mărfuri”, a declarat Dr. Frederik Zohm, Membru Executiv al Consiliului de Administrație pentru Cercetare și Dezvoltare la MAN Truck & Bus SE.
Purtătorul de cuvânt al Consiliului BGL, Prof. Dr. Dirk Engelhardt, a adăugat: „Pe lângă disponibilitatea vehiculelor cu sisteme de propulsie alternative, acestea includ disponibilitatea pe scară largă a stațiilor de încărcare și, mai presus de toate, infrastructura rețelei electrice, precum și siguranța planificării și investițiilor în programele de finanțare pentru trecerea la electromobilitate.”
Test de stres în condiții de frig și căldură
Pentru a se asigura că MAN eTruck nu este în niciun fel inferior camioanelor diesel actuale în ceea ce privește performanța, fiabilitatea și eficiența, acesta a fost supus deja unor ample validări de durabilitate, încărcătură de marfă și siguranță pe parcursul pregătirii pentru producția în serie. Aceasta include, de asemenea, sute de mii de kilometri de teste rutiere, inclusiv în frigul iernii suedeze, la minus 40 de grade, și recent, în căldura extremă a verii din sudul Spaniei, la plus 40 de grade.
Acestea sunt condiții ce impun cerințe extreme asupra managementului temperaturii bateriilor, gestionării încărcării, dar și componentelor sistemului de propulsie. În Spania, 40 de experți în dezvoltare au petrecut zece săptămâni testând noul MAN eTruck – peste 10.000 de kilometri, în teren uneori extrem de variat, cu numeroase pante și coborâri, ziua și noaptea, pentru a satisface cerințele exigente și, în același timp, foarte diferite, în funcție de sarcina de transport.
Pregătirea echipei de vânzări
Pentru a putea oferi clienților consultanță de specialitate în ceea ce privește achiziția unui camion electric și pentru a răspunde întrebărilor legate de infrastructura de încărcare, pregătirea pentru utilizare și configurarea potrivită a vehiculului, MAN își pregătește în prezent cei 1.200 de membri ai echipei de vânzări din Europa pentru lansarea iminentă pe piață a noului eTruck.
Datorită pregătirii sale pentru viitorul standard de încărcare în megawați, acest camion atinge zilnic distanțe cuprinse între 600 și 800 de kilometri, potrivite pentru transportul pe distanțe lungi și acoperă, astfel, cu ușurință, majoritatea celorlalte sarcini tipice de transport ale camioanelor actuale – cum ar fi colectarea deșeurilor (cu emisii reduse și fără zgomot, în orașe) sau colectarea laptelui de la fermierii organici (folosind un camion cisternă electric).