Hyundai aduce la Munchen noile utilaje HX, HW şi HL
Related Articles
Hyundai va expune nu mai puţin de 24 de utilaje pentru construcţii şi nouă modele de stivuitoare cu furci la standul sau de 3447 mp de la Bauma. Printre acestea se află patru noi excavatoare Stage IV (două pe şenile şi două pe roţi) şi patru noi încărcătoare frontale pe pneuri Stage IV. În mod clar, una dintre temele centrale ale expoziţie vor fi normele de emisii.
Cele două excavatoare pe şenile sunt HX235 LCR şi HX145 LCR, primele utilaje short tail swing din generaţia Stage IV a producătorului sud-coreean. De asemenea, noile HW140 şi HW210 sunt primele sale excavatoare pe roţi cu pneuri compatibile cu standardul Stage IV.
Gamele HX şi HW au un nou design al cabinei, cu un parbriz mai mare. Comparativ cu seria 9A-, interiorul cabinei de pe HX şi HW e mai spaţios cu 13% – conform spuselor producătorului. Noile caracteristici de siguranţă de pe aceste utilaje includ sistemul AAVM (Advanced Around View Monitoring), pentru o vedere de jur împrejur la 360 grade, cu afişare pe un display de 8 inch în cabină, şi sistemul IMOD (Intelligent Moving Object Detection), ce detectează şi avertizează operatorul atunci când există obiecte în aria de lucru a maşinii.
Cele patru noi încărcătoare pe pneuri de la Bauma vor fi: HL940 TM (pentru construcţii), HL955 TM (pentru aplicaţii forestiere), HL970 (construcţii) şi HL980 (aplicaţii de carieră şi minerit). Majusculele TM de la primele două modele vin de la Tool Master, aceste încărcătoare având cinematică paralelă, în loc de obişnuita articulaţie de tip Z-bar, şi sistem de cuplă rapidă pentru ataşamente. În cadrul gamei, Hyundai pretinde pentru aceste încărcătoare o productivitate cu 5% mai mare şi un consum de combustibil cu 10% mai redus decât la modelele anterioare din Seria 9A-.
Încărcătorul frontal HL970 de 23,5 t este cel mai mare dintr-o serie ce mai include recent lansatele HL955 (15 t) şi HL960 (18,8 t), având o capacitate a cupei cuprinsă între 3,6 şi 4,2 m³. Utilajul este echipat cu un motor Scania DC09 085A Stage IV de 311 hp (232 kW). Soluţia adoptată de Hyundai pentru a întruni norma Stage IV reprezintă o combinaţie a tehnologiilor EGR şi SCR, fără necesitatea adăugării unui filtru diesel de particule. Producătorul sud-coreean mai spune că, în funcţie de aplicaţie, HL970 poate fi cu până la 10% mai economic în aplicaţii de încărcare decât predecerosul său din Seria 9A-.