XT este noua față a celor mai dure camioane Scania
Related Articles
Lansarea gamei XT de către Scania marchează începutul unei ofensive bine conturate, cu soluții personalizate axate pe sectorul european de construcții.
Scania lansează acum XT, un model care poate fi ales pentru toate versiunile de cabină P, G, R și S, indiferent de opțiunea motorului. La baza camionului Scania XT se află o bară de protecție foarte robustă, care iese în fața cabinei cu 150 mm. Aceasta îi conferă vehiculului un aspect distinctiv ce semnalează rezistența și robustețea. În plus, clienții Scania XT pot opta pentru diferite pachete de interior și exterior, care contribuie la creșterea productivității și la întărirea impresiei de forță.
“Acum mai facem un pas în construcții”, spune Anders Lampinen, director de produs, Scania Trucks. “Avem produsele potrivite, serviciile potrivite și abilitățile potrivite – acum ne propunem să ne aliniem poziției pe care o avem în categoria vehiculelor de lungă distanță, pe toate piețele. Gama Scania XT este oferta perfectă pentru provocări dificile și pentru clienții care au nevoie de o soluție pe care să se poată baza întotdeauna”.
Construit pentru „un trai aspru”
Bara de protecție oferă un unghi de atac de aproximativ 25 de grade, în funcție de configurația șasiului și de alegerea anvelopelor. Având scut de protecție și plasă de protecție pentru faruri, versiunea XT beneficiază de o parte frontală deosebit de robustă, care poate face față la impacturi sau coliziuni cu diferite obiecte fără a afecta structura de bază. În centru există un dispozitiv de tractare ușor accesibil, certificat pentru 40 t, care este binevenit atunci când vehiculul trebuie să tracteze ceva sau dacă are nevoie de asistență când este încărcat.
“Modelul Scania XT este într-adevăr adaptat pentru vehiculele de construcții dintr-o gamă largă de aplicații, care deseori lucrează în condiții solicitante, atât on, cât și offroad. Provocările implică totul, de la suprafețele rutiere precare până la drumuri înguste, în care vehiculul trebuie să reziste la condiții dificile, lovituri și zgârieturi, fără a fi nevoie să vizitați atelierul de reparatii”, a adăugat Anders Lampinen.
Parteneriatul este crucial
Vehiculele de construcții necesită cerințe speciale nu numai în ceea ce privește configurația și caracteristicile de conducere diferite, ci și suportul sub formă de servicii: întreținerea și reparațiile trebuie să răspundă unor așteptări ridicate. Vehiculele sunt folosite în condiții dificile, cum ar fi pe drumuri pietruite și pe șantiere de construcții, iar mașina are parte de multe uzuri. În același timp, camioanele obișnuite acoperă adesea 80.000 km pe an sau mai mult pe drumuri normale și, prin urmare, au de câștigat datorită consumului redus de combustibil. Asta pe lângă alte tipuri de provocări, precum șantierele care se află adesea în orașe, cu tot ceea ce implică cerințele de bună vizibilitate, manevrabilitate și porniri/opriri constante.
„Scania oferă un număr de diferite servicii pentru camioanele de transport în construcții – servicii de tot felul, care sunt esențiale pentru obținerea unei bune economii totale de operare.” De exemplu, transportatorii cu mai multe vehicule pot opta pentru serviciul Scania Fleet Care, în cadrul căruia camioanele sunt conectate, garantând timpi mai buni de funcționare, niveluri mai bune de utilizare și o vedere mai cuprinzătoare a costurilor și fluxurilor întregii flote. Un parteneriat cu Scania pe partea de service poate fi calea potrivită pentru obținerea profitabilității.
Privind piețele Euro 6, Scania are ceva cu dublă identitate. Exagerând puțin, se poate spune că în timp ce zeci de mii de transportatori din țările nordice preferă Scania, deoarece vehiculele sunt robuste și productive în sectorul construcțiilor, nu este neobișnuit pentru clienții din sudul Europei să aibă aceeași imagine despre Scania ca principal furnizor de vehicule pentru distanțe lungi, rezistente și eficiente în ceea ce privește consumul de combustibil.
„Cu Scania XT ca vârf de lance pentru toate produsele și serviciile pe care le introducem acum, așteptăm să ajungem la potențialii clienți din construcții pe piețele pe care nu suntem în prezent în fruntea clasamentului, din perspectiva cotei de piață. Autovehiculele de construcții Scania nu sunt doar un instrument perfect, ci și o parte a unei soluții și a unui parteneriat care oferă atât cea mai bună economie totală de funcționare, cât și liniște pentru transportator”, a adăugat Lampinen.
Custom built
Sistemele modulare de la Scania oferă un mare potențial pentru adaptarea la orice soluție. “Noi, la Scania, lăsăm clienții să definească ceea ce ei consideră o provocare dificilă și caracteristicile pe care consideră că au nevoie”, spune Lampinen. “Ca rezultat, vehiculele XT pot efectua o serie de sarcini diferite.”
Libertatea de alegere nu se oprește la opțiunile de cabină și la configurațiile axelor. Gama de motoare este, de asemenea, extrem de cuprinzătoare, iar Scania XT se poate lăuda de la noile generații de motoare V8 sau de 9 litri, pe care Scania le-a introdus recent, până la motoarele de 13 litri eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil, lansate anul trecut, cu trei niveluri de putere diferite (și care la începutul verii au mai primit o versiune de 370 CP, cu arbore cu came Miller și sistem SCR pentru post-tratarea gazelor de evacuare).
Diferite opțiuni
În realitate, termenul de vehicul pentru construcții este unul destul de cuprinzător, chiar dacă cei de la Scania au ca punct de pornire opt aplicații diferite. Cu toate acestea, fiecare client își poate configura vehicului exact în funcție de soluția dorită. Scania oferă diferite tipuri de axe, cutii de viteze, șasiuri și opțiuni disponibile.
Pe lângă designul de bază pot fi adăugate două pachete de echipamente XT: unul exterior și unul interior (pot exista diferențe locale în conținutul acestora). Pachetul exterior include oglinzi retrovizoare dintr-o variantă extrarobustă, un parasolar exterior și lămpi de acoperiș încastrate. Pachetul interior include, de exemplu, scaune într-o versiune specială XT, covorașe de cauciuc cu margini înalte, unități de depozitare și o unitate care, dacă este nevoie, poate extinde panoul de bord și poate face loc unor comenzi pentru operarea echipamentelor și a caroseriei. “Indiferent de versiunea în care apare, un Scania XT va radia mereu robustețe”, conchide Lampinen.