Volvo Trucks stabilește un nou standard în construcții

MEq
By MEq June 14, 2017 17:07

Volvo Trucks stabilește un nou standard în construcții

Autocamioanele Volvo au o reputație solidă în ceea ce privește calitatea și performanța lanțurilor cinematice. Însă noile caracteristici inovatoare lansate, în ultima perioadă, de către Volvo Trucks, oferă operatorilor de transport din domeniul construcțiilor acces la o gamă mai variată de opțiuni și de modalități unice de îmbunătățire a productivității. Pentru a testa aceste noutăți și a le descoperi beneficiile, Volvo Trucks a invitat transportatorii din acest domeniu să le testeze în cadrul evenimentului Volvo Trucks în Construcții, desfășurat pe 18 și 19 mai la cariera Grandemar din Morlaca, județul Cluj.

Cariera Grandemar a reprezentat cea mai potrivită locație pentru testarea camioanelor destinate activității de construcții, aici regăsindu-se majoritatea condițiilor dificile de utilizare cu care operatorii din acest sector trebuie să se confrunte în activitatea de transport.
Volvo Trucks în Construcții a reprezentat un eveniment unic, la care au luat parte aproximativ 200 de participanți, clienți sau potențiali clienți, operatori de transport în segmentul de construcții și colaboratori.

„În ultima perioadă, observăm o creștere încurajatoare a activității din segmentul de construcții. Scopul acestui eveniment a fost de a ne prezenta produsele și serviciile în mediul lor natural, concentrându-ne pe productivitatea clienților. Volvo FMX este un produs unic, dezvoltat pentru a face față celor mai solicitante operațiuni, iar cele mai recente inovații sunt menite să asigure productivitatea și profitabilitatea clienților. Sisteme precum Tracțiunea integrală cu control automat, Direcția Dinamică Volvo, inteligenta transmisie I Shift cu trepte de forță sunt doar câteva exemple de tehnologii inovatoare, care fac ca lucrurile să fie mai simple și mai inteligente decât înainte”, a spus Peter Ericsson, Managing Director Volvo Group Trucks Romania.

Evenimentul a inclus atât activități teoretice, cât și practice, fiind structurat în 4 stații. În cadrul celor două stații teoretice, accentul a fost pus pe prezentarea noutăților de produs, a inovațiilor lansate de Volvo Trucks, a modului în care noile caracteristici și dotări pentru segmentul de construcții funcționează și contribuie la creșterea productivității.

„Ne-am dorit să punem la dispoziția clienților noștri exact camioanele care să răspundă, la cel mai înalt nivel, necesităților de transport ale acestora și să acopere o gamă cât mai variată de aplicații. Am reușit, prin numărul mare de camioane disponibile pentru testare, în special modelul FMX, cel mai vândut camion Volvo de construcții, echipat cu cele mai noi sisteme și caracteristici. Ne bucură interesul deosebit arătat de operatorii de construcții atât pentru activitatea de test drive, dar și pentru informațiile privind noile tehnologii”, a spus Alexandru Santamarian, Director de Vânzări Volvo Group Trucks Romania.

Un interes special a fost arătat celor două stații de conducere, care au oferit o experiență de condus remarcabilă, în condițiile reale și dificile de operare, oferite de către carieră. Pentru aceasta, a fost disponibilă o flotă cuprinzând nu mai puțin de 14 vehicule, încărcate, Volvo FMX, FH și FH16, în diferite configurații (8×4 și 6×4) și puteri (420, 500 , 540 și 650 CP). Acestea au fost echipate cu o varietate de noi sisteme și elemente, cum ar fi cutia de viteze I-Shift cu trepte de forță, cutia automată Powertronic cu retarder integrat, sistemul de tracțiune integrală cu control automat, punte tandem liftabilă și Direcția Dinamică Volvo, pentru care au fost amenajate două trasee de testare speciale și solicitante.

„Lansarea unora dintre aceste sisteme, în premieră mondială, a fost memorabilă, realizându-se într-un mod autentic, creativ și inovator: atunci când Direcția Dinamică a fost probată într-un mod epic, când robustețea cârligului de remorcare a fost încercată chiar de către președintele companiei, sau când garda la sol a unui FMX a fost garantată chiar de catre inginerii noștri. Prin acest eveniment, ne-am propus să depășim cadrul virtual în care acestea s-au facut remarcate, pentru a le aduce în mijlocul operatorilor din constructii, invitați să se convingă pe viu de calitățile acestor noi caracteristici și funcții”, a subliniat Irina Marcov, Marketing Manager, Volvo Group Trucks Romania.

Oferta pentru construcții de la Volvo Trucks În plus față de seriile Volvo FMX, Volvo FH și Volvo FH16, prezentate în cadrul evenimentului, gama de vehicule pentru construcții de la Volvo Trucks mai cuprinde modelul Volvo FL, cu tracțiune pe două punți și sarcină maximă de până la 18 tone, și modelul Volvo FE, cu o sarcină maximă de 26 de tone. La acestea se adaugă rețeaua extinsă de centre de service și serviciile avansate, pentru o disponibilitate excelentă, astfel încât clienții să beneficieze de o flexibilitate considerabilă, pentru a crea soluții personalizate și sigure.

Principalele caracteristici Volvo Trucks pentru segmentul de construcţii:
Direcția Dinamică Volvo pentru punți față duble
Direcția Dinamică Volvo reprezintă o inovație tehnică de clasă mondială, disponibilă pentru autocamioane cu punți față duble, o configurație întâlnită frecvent în operațiunile de construcții. Noua tehnologie Volvo constă într-un motor electric ce compensează până la eliminarea aproape integrală vibrațiile în volan și face ca un camion de construcții, care transportă adesea încărcături sau suprastructuri foarte grele, să fie foarte ușor de virat. S-a redus și mai mult rezistența pentru virajele la viteze mici și, în plus, volanul revine automat în poziția de mers drept înainte, eliminându-se efortul suplimentar pentru manevrele în spații înguste și economisindu-se timpul și energia șoferului.

Tracțiune integrală cu control automat
Volvo Trucks este primul producător care oferă tracțiune integrală automată. Sistemul de control automat al tracțiunii oferă o manevrabilitate excelentă și economie de combustibil, prin activarea tracțiunii roților de pe puntea din față, dacă roțile din spate pierd aderența pe teren alunecos sau afânat. Acest sistem, însă, cuplează tracțiunea pe roțile din fată când autocamionul este în mișcare doar pentru intervalul scurt de timp în care este necesar, dacă apare riscul împotmolirii. Soluția constă într-un software conectat la senzorii de viteză din roată, care detectează și controlează tracțiunea. Șoferul evită, astfel un consum excesiv de combustibil și uzura lanțului cinematic și a anvelopelor, consecințele firești ale utilizării tracțiunii roților din fată. Controlul Automat al Tracțiunii este echipament standard pe modelul Volvo FMX în versiunile 4×4, 6×6, precum și 8×6.

Punte motoare tandem liftabilă
Tandemul cu o punte liftabilă de la Volvo Trucks permite ridicarea și dezactivarea celei de-a doua punți motoare în timpul condusului, atunci când autocamionul nu este încărcat. Astfel, aderența la drum este mai bună, iar consumul de combustibil este cu 4 procente mai mic, atunci când autocamionul este condus fără încărcătură. Tandemul cu o punte liftabilă oferă, de asemenea, șoferului un confort mai mare: nivelul de zgomot din cabină este mai redus, iar în volan se resimt mai puține vibrații când numai anvelopele unei punți motoare sunt în contact cu drumul.

Tandemul cu o punte liftabilă este ideal pentru transporturile în care condițiile de drum sau greutatea maximă admisă a vehiculului necesită un autocamion cu punte în tandem, dar în care autocamionul se întoarce fără încărcătură sau cu încărcătură cu greutate mică. Pe suprafețe alunecoase sau moi, șoferul poate crește presiunea pe prima punte, ridicând cea de-a doua punte motoare, ceea ce duce la o aderență mai bună și reduce riscul de împotmolire, Tandemul cu o punte liftabilă este disponibil pentru Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH și Volvo FH16.

I-Shift cu trepte de forță
Transmisia I-Shift cu trepte de forță este o premieră pentru autocamioanele de mare tonaj produse în serie. Noua versiune a transmisiei I-Shift de la Volvo Trucks face posibilă adăugarea a două noi trepte de forță, care oferă o capacitate excepțională de pornire de pe loc pentru autocamioanele care transportă încărcături grele în condiții dificile. Ceea ce înseamnă, printre altele, că autocamionul poate să pornească de pe loc și să transporte o sarcină maximă în combinație (GCW) de până la 325 de tone.

Punți față duble de 20 t
Autocamioanele Volvo cu punți față duble au o capacitate tehnică maximă crescută de la 18 la 20 t. Clienții beneficiază de o productivitate îmbunătățită și de mai multă flexibilitate. Pe un autocamion cu 4 punți, cu o sarcină maximă de 32 t, platforma de încărcare este, de asemenea, mai lungă și există o flexibilitate mai mare privind locul de amplasare a unei încărcături, precum pietrișul, pe o suprastructură de tip basculant. Astfel, sarcina maximă este atinsă mai rapid la încărcare, iar șoferul poate fi sigur că respectă limitările de greutate.

Suspensie pneumatică spate, în combinație cu punte motoare față
Combinația oferă cel mai înalt nivel de confort chiar și pentru autocamioanele cu tracțiune integrală. Deoarece arcurile cu foi sunt dimensionate, în general, pentru cele mai grele sarcini, suspensia pneumatică oferă posibilitatea ajustării, pentru a corespunde cu greutatea încărcăturii. Rezultă o experiență de condus mai lină și scăderea uzurii camionului. Șoferul poate menține o viteză medie crescută pe drumurile denivelate din șantierele de construcții și reușește, astfel, să realizeze mai multe livrări în timpul fiecărui schimb. În afara confortului sporit, suspensia pneumatică de la Volvo Trucks oferă o gardă la sol de cel puțin 300 mm și o protecție eficientă a tuturor componentelor vulnerabile.

Sistem electronic de frânare (EBS) pentru frâne cu tambur
Acest sistem este potrivit pentru operațiuni de transport ce implica un nivel deosebit de ridicat de praf sau umiditate. Acesta oferă accesul la o gamă de funcții inteligente, precum Sistemul de asistență la pornirea din rampă (Hill Start Aid), pentru un control superior pe pantele abrupte. Există îmbunătățiri și la nivelul siguranței, datorită integrării funcțiilor frânei de motor și a retarderului, cunoscute sub numele Coordonare Sisteme de Frânare (Brake Blending). În afara îmbunătățirii funcției de frânare, EBS în combinație cu frânele cu tambur oferă acces la Direcția Dinamică Volvo (fără tracțiune pe punțile față) și schimbări mai eficiente ale treptelor de viteză, deoarece sistemul I-Shift obține anumite informații din sistemul electronic de frânare.

Punte tridem
Configurația 8×4 cu o singură punte față prezintă suspensie spate cu boghiu tridem, iar puntea portantă amplasată în spatele punții motoare este acționată hidraulic. Rezultatul constă într-o manevrabilitate excelentă și o rază de bracaj nemaiîntâlnit de mică. Puntea portantă ridicată din spatele punții motoare contribuie la reducerea uzurii anvelopelor și la optimizarea consumului de combustibil.

MEq
By MEq June 14, 2017 17:07